چگونه پوست درخشان و بی عیب و نقص داشته باشیم؟

چگونه پوست درخشان و بی عیب و نقص داشته باشیم؟


منبع: زیبامون

227

1399/9/6

11:00


در این بخش از زیبامون با 9 راز برای داشتن پوست درخشان و بی عیب و نقص که زنان زیبا هرگز به شما نخواهند گفت، آشنا خواهید شد.

چگونه پوست درخشان و بی عیب و نقص داشته باشیم؟

احتمالا برای شما هم پیش اومده که از دیدن پوست درخشان، شفاف، صاف و بی عیب و نقص برخی از خانمها تعجب کرده باشید و بخواهید بدونید که این افراد چه مراقبتهایی از پوستشون انجام میدن و پوستی این چنین درخشان و سالم دارند!

در واقع داشتن پوست جوان، باطراوت و شفاف یک هدیه ذاتی نیست! بلکه از طریق یک روتین و روال مراقبت از پوست عالی و درست به وجود میاد.

ما در این بخش از زیبامون دات کام برخی از اسرار زیبایی برای داشتن پوست درخشان و بی عیب و نقص رو با شما در میان گذاشتیم تا بتونید با استفاده از این رازهای زیبایی، سلامت، طراوت و جوانی پوستتون رو برای سالهای سال حفظ کنید و از داشتن پوست فوق العاده شاداب و جوان لذت ببرید. 

 

1. استفاده از متد 4-2-4 برای شستن صورت

بهتون پیشنهاد میکنیم این بار برای شستن پوست صورت از روش 4-2-4 استفاده کنید. در این روش ابتدا باید به مدت 4 دقیقه، روغن hydrophilic رو بر روی پوست صورت بمالید.(این روغن نوعی روغن بر پایه گیاهان دارویی هست که حداکثر پاک کنندگی رو برای پوست صورت و بدن داره و برای تمام انواع پوستها مناسبه و معمولا برای پاک کردن مواد آرایشی بر پایه روغن مورد استفاده قرار میگیره و تاثیر خوبی در نرم و تغذیه رسانی به پوست خشک و ترک خورده داره).

سپس به مدت 2 دقیقه از کرم purifying استفاده کنید. (purifying cream، نوعی کرم پاک کننده صورت بسیار سبک مخصوص پوستهای چرب به کاهش آلودگی پوست کمک میکنه و تاثیر خوبی در ایجاد آرامش برای پوست و مقابله با پیری پوست مرتبط با تحریک پوست خواهد شد). 

پس از استفاده از این کرم حالا باید به مدت 4 دقیقه، پوست رو کاملا بشویید و آبکشی کنید. این نوع فرآیند پاکسازی پوست به عنوان فرآیند پاک کننده 2 مرحله ای نیز شناخته میشه.

 

شستن صورت

 

حتما بخوانید: بستن دائم منافذ پوست + درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

 

2. از اسفنج Konjac استفاده کنید

Konjac sponge، از ریشه گیاه Konjac تولید میشه و به دلیل باقت منحصر به فردی که داره میتونه تاثیر خوبی در لایه برداری فیزیکی از پوست داشته باشه و سلولهای مرده پوست رو به خوبی از بین میبره و کمک میکنه تا پوستی فوق العاده درخشان و شفاف داشته باشید.

برای استفاده از این روش باید اسفنج رو چند دقیقه در آب گرم قرار بدید تا به خوبی خیس بخوره و نرم بشه. سپس این اسفنج رو از آب بیرون بیارید و با استفاده از حرکات دورانی روی پوست بمالید تا پوست صورت کاملا تمیز بشه. بهتره این کار رو از پیشانی شروع کنید و در قسمت چانه به پایان برسونید.

 

اسفنج

 

3. هفته‌ای یکبار از محصولات مراقبت از پوست خاص استفاده کنید

بهتره برای مراقبت از پوست و حفظ جوانی و طراوت پوست صورت حداقل هفته‌ای یکبار از محصولات مراقبت از پوست خاص که شامل سرمها، امولسیون و مواد معطر هستند، استفاده کنید.

به عنوان مثال، در کشورهای آسیایی زنان میتونن تا 17 محصول برای مراقبت از پوست خود استفاده کنند. قانون کلی استفاده از محصولات مراقبت از پوست این هست که ابتدا محصولی که دارای بافت سبک هست رو بر روی پوست بزنید و سپس به سراغ محصولاتی که دارای بافت سنگین و غلیط هستند بروید. با استفاده از این روش، پوست شما قادر به جذب حداکثر مواد ترمیم کننده خواهد بود و سلامت پوست به بهترین شکل ممکن حفظ میشه.

 

استفاده از محصولات پوستی

 

4. در تمام روزهای سال از پوست در برابر اشعه ماورابنفش محافظت کنید

عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و چتر باید همیشه در دسترس شما باشه! اولین کاری که باید برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید داشته باشید این هست که در تمام روزهای سال حتی روزهای ابری و برفی، حتما کرم ضد آفتاب بزنید و هر 2 تا 3 ساعت یکبار این کرم رو تمدید کنید.

در روزهایی که شدت تابش نور خورشید بسیار زیاد هست بهتره کلاه آفتابی، چتر و عینک آفتابی هم مورد استفاده قرار بدید تا محافظت بهتر و بیشتری از پوستتون داشته باشید.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب

 

حتما بخوانید: راهنمای گام به گام برای مراقبت از پوست صورت

 

5. از آب برنج برای افزایش زیبایی صورت استفاده کنید

از زمانهای بسیار قدیدم، از آب برنج برای حفظ سلامت پوست و افزایش زیبایی پوست صورت استفاده میشده و این روش همچنان محبوبیت خودش رو در بین خانمها حفظ کرده است. شستن و آبکشی صورت با آب برنج تاثیر خیلی خوبی در ایجاد نرمی و لطافت برای پوست صورت داره و رنگ پوست رو هم بهبود میبخشه.

 این ماده معجزه آسا همچنین میتونه برای بهبود وضعیت موها هم استفاده بشه؛ برای این منظور توصیه میشه بعد از شامپو زدن به موها، با استفاده از آب برنج موهاتون رو آبکشی کنید و از فواید بی نظیر آب برنج در حفظ سلامت موها بهره مند بشید.

 

آب برنج

 

6. نعنا و چای سبز رو به قفسه مخصوص محصولات مراقبت از پوست خود اضافه کنید

نعنا و چای سبز عناصر مهم در مراقبت از پوست شما هستند. این محصولات در ماسک‌های مختلف صورت، کرم‌های ضد پیری، امولسیون‌ها، روغن‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست وجود دارند و استفاده منظم از این محصولات طبیعی میتونه سلامتی و درخشش پوست شما رو چند برابر کنه.

 

نعنا

 

7. محصولات مراقبت از پوست رو قبل از استفاده روی صورت به کف تبدیل کنید

فرقی نمیکنه آقا باشید یا خانم! این موضوع رو همیشه به خاطر داشته باشید و از مالیدن مستقیم محصولات بهداشتی و مراقبتی بر روی پوست خودداری کنید. در عوض باید این محصولات رو با ضربات ملایم و سبک روی پوست بمالید تا باعث افزایش گردش خون در پوست شده و به نوبه خود فرآیند ترمیم پوست رو تقویت کنند و باعث جوانسازی پوست شوند.

بهترین کار این هست که محصولات مراقبت از پوست رو درون یک کیسه توری قرار داده و قبل از استفاده از به کف تبدیل کنید و این کف رو بر روی پوست صورت بمالید.

 

درست کردن کف

 

حتما بخوانید: روش های مراقبت از پوست در سنین مختلف

 

8. با این ترفند، پوست روشن و بی عیب و نقص داشته باشید

برای اینکه پوست دست و پا رو به بهترین شکل ممکن سفید و روشن کنید، باید با استفاده از یک ماسک روشن کننده، پوست رو به خوبی مالش بدید. برای درست کردن ماسک سفید کننده پوست میتونید از ترکیب 1/2 قاشق چایخوری شکر و 1 قاشق چایخوری پودر چوب صندل استفاده کنید. این مواد رو به خوبی ترکیب کنید و نصف گوجه فرنگی رو خرد کرده و به ترکیب فوق اضافه کنید. گوجه فرنگی خرد شده حالت اسکراب برای پوست داره. این ماسک رو به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست ماساژ بدید و پس از اسکراب، با آب بشویید.

علاوه بر این میتونید برای درست کردن ماسک سفید کننده پوست از ترکیب یک سیب زمینی رنده شده و آب گرفته + 2 قاشق چای خوری آرد برنج + 1 قاشق چای خوری عسل + 4 قاشق چای خوری آب سیب زمینی و 3 قاشق چای خوری آب لیمو استفاده کنید.

یک لایه ضخیم از این ماسک رو بر روی پوست قرار بدید و بعد از گذشت 30 تا 40 دقیقه، ابتدا به مدت 2 تا 3 دقیقه پوست رو ماساژ بدید و بعد با آب ولرم بشویید. 

 

سفید کردن پوست

 

9. از روغن استفاده کنید

روغنهای طبیعی و ارگانیک نه تنها تاثیر فوق العاده‌ای در حفظ سلامت، جوانی و زیبایی پوست صورت دارند، بلکه همین تاثیرات رو بر روی تمام قسمتهای پوست بدن نیز داشته و کمک میکنند تا زیبایی و سلامت پوست شما در بهترین حالت ممکن حفظ بشه.

روغن نارگیل، روغن آووکادو و حتی روغن زیتون طبیعی و ارگانیک رو به طور یکنواخت بر روی تمام قسمتهای پوست بدن و صورت بمالید و از تاثیر خیلی خوبی که در حفظ سلامت پوست دارند بهره مند بشید و از این طریق پوست جوان و بی عیب و نقصی داشته باشید.

 

استفاده از روغن روی پوست

 

حتما بخوانید: روش مراقبت از پوست هنگام ماسک زدن در دوران کرونا

 

سخن آخر

برای دستیابی به پوست سالم، شاداب و بی عیب و نقص لازمه که از روشهای مراقبت از پوست درست و اصولی استفاده کنید و محصولات باکیفیت و درجه یک رو برای این منظور مورد استفاده قرار بدید تا بتونید جوانی و طراوت پوست رو در بهترین حالت ممکن حفظ کنید و همیشه ظاهری جوان و عالی داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو