زیبایی های پارک جنگلی کیاشهر برای گردش در این منطقه

زیبایی های پارک جنگلی کیاشهر برای گردش در این منطقه


منبع: آرگا

87

1399/9/6

21:05


پارک جنگلی کیاشهر یکی از وسیع ترین پارک های جنگلی ایران است این پارک در منطقه کیاشهر واقع شده است و یکی از امتیازاتی که در آن وجود دارد تلفیق زیبایی های جنگل و دریا است که از سوی گردشگران مورد توجه است. شما علاقه مندان در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری از این منطقه جنگلی آشنا شوید.

پارک جنگلی کیاشهر تجلی گاه دریا و طبیعت است پارکی وسیع با جاذبه های بسیار زیبا که از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است این محدوده طبیعی و جنگلی دارای ۱۸ هکتار مساحت است این پارک در بندر این شهر واقع شده است و از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد. این شهر ساحلی و بندری از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است و امرزوه به یکی از مکان های دیدنی پر جاذبه در این منطقه تبدیل شده است. این پارک از نواحی اطرافی خود به اراضی این منطقه متصل است این دهکده ساحلی دارای نهالستان های متعددی است و دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است. این پارک نمایی از جاذبه های جنگلی و چشم اندازهای طبیعی بکر است بخش مهمی از پوشش های گیاهی این منطقه دارای اهمیت زیست شناسی هستند و به دلیل برخورداری از گونه های گیاهی نادر و مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

پارک جنگلی کیاشهر را بشناسید:

بخش مهمی از پوشش های گیاهی این پارک جنگلی تشکیل شده از درختان توسکا است در بخش هایی از این جنگل ها مزارع برنج نیز وجود دارند از دیگر گونه های گیاهی در این منطقه می توان به گیاهان بالا رونده که دارای ساقه های در هم پیچیده هستند اشاره کرد. این پارک جنگلی از نواحی اطرافی خود به بخش های مختلفی متصل می شود دهکده های ساحلی، بافت شهری، نهالستان ها و اراضی کشاورزی برنج از مهم ترین بخش ها در نواحی این پارک جنگلی می باشند که بازدید از آن ها برای گردشگران جذابیت دارد و مورد توجه است.

 

زیبایی های کیاشهر

کیاشهر یکی از شهرهای ساحلی پر جاذبه ای است که دارای جذابیت های بسیار زیادی است و شما علاقه مندان و گردشگران در این بخش با یکی از بکرترین و پر بازدیدترین جاذبه های کیاشهر آشنا خواهید شد این منطقه یکی از دیدنی های زیباکنار نیز به شمار می آید.

جاذبه های طبیعی پارک:

این پارک جنگلی دارای جاذبه های بسیار زیادی است اهمیت زیست شناسی این جنگل بشیار بالا است و به دللی وجود پوشش گیاهی متنوع خود بسیار مورد توجه قرار می گیرد در این منطقه گونه های زیادی از درختان توسکای جنگلی وجود دارد این درختان در بخش های مختلفی از جنگل ها پراکنده شده اند و سطحی کاملا یکنواخت دارند مزارع برنجی که در اطراف آن می بینید بخشی دیگر از پوشش های جنگلی آن را تشکیل می دهند و از این حیث دارای اهمیت هستند. برخی از گیاهان که در این پارک جنگلی یافت می شوند گیاهان خودرو و وحشی هستند که دارای جذابیت های زیادی هستند و چشم اندازهای طبیعی این منطقه را برای گردشگران بیشتر کرده اند.

پارک جنگلی کیاشهر

واقع شدن پارک جنگلی کیاشهر در کناره مرداب های طبیعی موجب شده تا چشم اندازی بسیار آرامش بخش را مشاهده کنید سواحل دریای این منطقه دارای زیبایی های بسیار زیادی هستند این مناظر دلپذیر موجب می شوند تا گردشگران زیادی از زیبایی های آن دیدن کنند. پل چوبی یکی از زیبایی های این پارک در کنار مرداب است که مسافران این امکان را دارند تا ساعتی را بر روی آن بنشینند و روزهای خود را سپری کنند.

از دیگر ویژگی های بارز در این پارک جنگلی همجواری ان با مرداب های جنگلی است به نوعی پیوند میان جنگل و دریا یک زیبایی خارق العاده ای را در این منطقه ایجاد کرده است که باید از آن دیدن کنید این مجموعه دارای زیبایی های طبیعی بسیار زیادی است خیلی از گردشگران این پارک جنگلی را یکی از جاذبه های بی همتا در خاورمیانه می دانند که از چشم اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است.

طبیعت کیاشهر

 

امکانات تفریحی:

در سال های اخیر با توجه به اینکه میزان گردشگران و بازدیدکنندگان پارک جنگلی کیاشهر رو به افزایش بوده است درآمدزیایی بالایی از این مناطق صورت گرفته است و به اهمیت توریستی و گردشگری این پارک بیشتر پی برده شده است این پارک در استان گیلان جذابیت های زیادی دارد و یکی از مکان های دیدنی گیلان برای گردشگران است. با توجه به این امتیازات و ویژگی ها این پارک به بهره برداری بالایی در سال های اخیر رسید و خط ساحلی ان مجدد احیا شد و به یکی از خط های ساحلی مهم دریای خزر تبدیل شد.

این پارک در فصل های مختلفی از سال دارای جاذبه های مختلف است شرایط آب و هوایی مناسبی که در این منطقه حاکم است موجب می شود تا گردشگران راحت تر به این مناطق سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند. امکانات تفریحی و رفاهی که برای گردشگران در این منطقه ارائه می شود موجب شده تا گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند این پارک امکانات پذیرایی از بازدیدکنندگان را فراهم کرده است.

پارک کیاشهر

در فاصله های چند کیلومتری از این پارک جاذبه های بسیار زیبای دیگری نیز وجود دارند جاذبه های توریستی دیگری نیز وجود دارند هر یک از جاذبه های توریستی برای علاقه مندان و گردشگران خود از اهمیت زیادی برخوردار می باشند ساحل عسگرآباد یکی از سواحل بکری است که در نزدیکی این منطقه واقع شده است و مورد توجه می باشد. رودخانه سفیدرود که یکی از رودخانه های مهم در نواحی شمالی ایران است یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این منطقه است همچنین پل خشتی نیاکو که قدمتی بسیار تاریخی دارد یکی دیگر از جاذبه هایی است که با دیدن آن به وجد می آیید. این جاذبه های دیدنی در شهر آستانه اشرفیه واقع شده اند که از جاذبه های زیبای نزدیک به کیاشهر و پارک زیبای آن هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو