طرز تهیه خورش ریحان خوش طعم با بهترین دستور پخت

طرز تهیه خورش ریحان خوش طعم با بهترین دستور پخت


منبع: آرگا

203

1399/9/7

08:05


در این مطلب با آموزش طرز تهیه خورش ریحان غذای ایرانی بی نظیر در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از پخت این نوع خورش نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

خورش ریحان از انواع خورشت های ایرانی خوشمزه و لذیذ می باشد و شما می توانید این نوع خورش را به راحتی در منزل بپزید. برای طرز تهیه خورش ریحان از ران گوسفند یا گوساله و روغن مایع و پیاز و زردچوبه و سبزی خرد شده و آبلیموی ترش و بادمجان و فلفل و نمک استفاده می شود.

خورش ریحان و خورش تره و خورش کرفس و خورش بامیه از انواع روش ها برای پخت خورشی سالم هستند و شما می توانید با پخت این خورش های لذیذ در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید.

دستور پخت خورش ریحان

مواد لازم

  • ران گوساله یا گوسفند : ۴۰۰ گرم
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • پیاز نگینی خرد شده : یک عدد
  • زردچوبه : یک قاشق چایخوری
  • سبزی خرد شده مخصوص ( ریحان : ۲۰۰ گرم ، نعناء : ۵۰ گرم ، جعفری : ۱۰۰ گرم ، گشنیز : ۱۰۰ گرم ، تره : ۵۰ گرم ) : ۵۰۰ گرم
  • آبلیموی ترش و تازه : دو قاشق غذاخوری
  • بادمجان : چهار عدد
  • فلفل : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه خورش ریحان در منزل

برای پخت این نوع خورش ابتدا سبزیجات خرد شده را تفت بدهید تا آب آن ها کشیده شود سپس سبزیجات را سرخ کنید و در مکانی مناسب قرار دهید.

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازهای خرد شده را تفت دهید سپس گوشت خرد شده را به پیاز سرخ شده بیفزایید و گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند سپس زردچوبه و فلفل را به گوشت بیفزایید.

سبزیجات خرد شده را به گوشت بیفزایید و تفت دهید توجه داشته باشید که در این مرحله باید مواد را به خوبی هم بزنید تا طعم ادویه ها را بگیرند سپس آب گرم را به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت به خوبی بپزد و خورش به روغن بیفتد.

خورش ریحان خوش طعم

پوست بادمجان ها را بگیرید و به آن ها نمک بزنید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود سپس بادمجان ها را بشویید و آن ها را خشک کنید. درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و بادمجان ها را سرخ نمایید.

در اواخر پخت خورش ریحان نمک و آبلیمو خورش را اندازه کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه خورش را از روی حرارت گاز بردارید سپس خورش را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و بادمجان ها را روی خورش قرار دهید سپس این خورش خوشمزه را به همراه پلو و نوشیدنی دلخواه خود میل کنید.

دستور تهیه خورش ریحان در منزل

نکات طلایی برای پخت بهتر خورش ریحان

۱.در صورت تمایل می توانید بادمجان ها را در اواخر پخت خورش به آن بیفزایید.

۲. توجه داشته باشید که بادمجان ها نباید با خورش پخته شوند و عطر سبزی و ترشی خورش را به خود بگیرند.

۳. در صورت تمایل می توانید مقداری گوجه فرنگی سرخ شده در اواخر پخت به خورش بیفزایید.

۴. برای اینکه بادمجان ها در زمان سرخ شدن روغن کمتری را استفاده نمایند بهتر است قبل از سرخ کردن بادمجان ها ، آن ها را مقداری بجوشانید همچنین می توانید بادمجان ها را قبل از سرخ کردن به سفیده تخم مرغ آغشته نمایید.

مراحل تهیه خورش ریحان

خورش ریحان از انواع خورش های خوشمزه و خوش عطر می باشد که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این نوع خورش را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو