ترجمه داستانی از مایاکوفسکی برای کودکان / برگردان "اسب و سگ" ولتر

83

1399/9/7

17:47


دو کتاب "اسب و سگ" نوشته ولتر و "کره اسب آتشین" اثر ولادیمیر مایاکوفسکی روانه بازار نشر شدند.

ترجمه داستانی از مایاکوفسکی برای کودکان /  برگردان "اسب و سگ" ولتر

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: دو کتاب "اسب و سگ" نوشته ولتر با ترجمه غلامرضا امامی و "کره اسب آتشین" اثر ولادیمیر مایاکوفسکی با ترجمه محمد قاضی به‌تازگی از سوی نشر گویا منتشر شدند.

داستان کتاب "کره اسب آتشین" نوشته ولادیمیر مایاکوفسکی در مورد کودکی است که از پدرش می‌خواهد برای او اسب بخرد. آن‌ها به مغاز اسباب‌بازی فروشی می‌روند ولی اسب پیدا نمی‌کنند. عده‌ای هم‌چون آهنگر، نجار و نقاش کمک می‌کنند این اسب ساخته شود و کودک به آرزوی خود برسد.

زنده‌یاد محمد قاضی مترجم این کتاب که از مجموعه نویسندگان بزرگ، خوانندگان کوچک منتشر شده آثار مهم و معروفی از جمله "شازده کوچولو" ‌اگزوپری، "دن کیشوت" سروانتس، "سپید دندان" جک لندن و "باخانمان" هکتور مالو را به فارسی برگردانده است.

ولادیمیر مایاکوفسکی نویسنده و شاعر روسی است. از کودکی با خواندن "دن کیشوت" و برخی آثار ژول ورن به عرصه قصه و نمایشنامه‌نویسی علاقه‌مند شد و در سال 1905 زمانی که تنها 12 سال داشت با آغاز نخستین نشانه‌های انقلاب در روسیه به انقلابیون پیوست.

مایاکوفسکی هم‌زمان با انتقال به مسکو در پی تحقق افکار و اندیشه‌های نوگرا و انقلابی خود با نیروهای مبارز بیشتر آشنا شد. او در سال 1911 وارد مدرسه هنرهای زیبای مسکو شد. جایی که به گفته خودش نیازی به ارائه گواهی صلاحیت سیاسی نداشت. در همین زمان با فوتوریست‌ها آشنا شد و از این سال به سرودن شعر، نگارش داستان و نمایشنامه روی آورد.

کتاب مصور "کره اسب آتشین" در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 30 هزار تومان عرضه شده است.

کتاب کره اسب آتشین

کتاب "اسب و سگ"

این کتاب روایتی از قصه کهن ایرانی برای نسل جدید است. ولتر نویسنده آن به قصه‌های قدیمی ایرانی و حکمت‌های باستانی دلبسته بوده و کتاب "اسب و سگ" را براساس "اوستا" کتاب مقدس زرتشت نوشته و از سختی، شادی و فراز و نشیب زندگی گفته است.

در بخشی از کتاب آمده است: "ای خدای بزرگ، چه دل‌سوخته و بدبخت است آدمی که در جنگلی قدم بزند و به راهی برود که از آن راه سگ ماده ملکه و اسب شاه گذر کرده باشند، چه خطرناک است نگاه کردن از پنجره به بیرون، چه سخت است به شادی زندگی کردن و خوشبخت بودن".

ولتر نویسنده و فیلسوف فرانسوی عصر روشنگری است. در تمام سبک‌های ادبی و نوشتاری از جمله نمایشنامه، شعر، رمان، مقاله و نوشته‌های تاریخی و علمی دستی داشت. در زندگی پربارش در جست‌وجوی دادگری و آزادی کتاب‌های زیادی نوشته است.

غلامرضا امامی مترجم این اثر دانش‌آموخته علوم‌سیاسی از دانشگاه رم است. امامی بیش از 70 عنوان اثر چاپ شده دارد.

کتاب مصور "اسب و سگ"در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 28 هزار تومان به چاپ رسیده است.

کتاب اسب و سگ ولتر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو