جزییات ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای در آبسرد دماوند

منبع: روزیاتو

66

1399/9/7

18:54


محسن فخری زاده مهابادی دانشمند هسته ای و فعال صنعت موشکی ایران، ساعاتی پیش در منطقه آبسرد شهرستان دماوند مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید. منابع امنیتی ایران در گفت و گو با خبرگزاری فارس، ترور محسن فخری زاده را در روز جمعه تایید کردند.

گفته شده که محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای کشور، به وسیله انفجار و شلیک های پیاپی مهاجمان،مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید. بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد اکنون توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، تحت کنترل است. شاهدان عینی اعلام کرده اند که یک انفجار رخ داده و پس از آن صدای رگبار شنیده شد. گفته شده که یک خودرو، هدف این ترور بوده است.

احتمالا ۳ یا ۴ تن در این درگیری کشته می شوند که از تروریست ها بودند. خبرنگار فارس اعلام کرده که در درمانگاه آبسرد دماوند، ۲ جسد غرق در خون دیده که یکی از ان ها شهید محسن فخری زاده است.

در پی شهادت محسن فخری زاده، وزارت دفاع جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای، اعلام کردکه تلاش تیم پزشکی برای احیا ایشان موفق نبود و ایشان به درجه شهادت نائل آمد.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، ساعاتی پس از اعلام شهادت محسن فخری زاده اعلام کرد که اسراییلی ها این ترور را بخاطر عملی که ایران انجام داده و آن را علنی نکرده است، صورت داده اند. سردار سلامی گفته که ایران، هیچ عملی را بدون پاسخ و انتقام رها نمی کند.

اسرائیلی ها در سال ۱۳۹۷ اعلام کردند که قصد ترور یک دانشمند هسته ای ایران داشتند که ناکام ماندند. ایران، موساد را مسئول ترور دانشمند هسته ای اعلام کرده است.

ویدیویی که هم اینک در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، اوضاع بلوار شهید مصطفی خمینی در آبسرد دماوند را نشان می دهد.

محسن فخری زاده اهل مهاباد اصفهان و متولد سال سی و شش در شهر قم بود. او یکی از اعضا ارشد سپاه پاسداران بود و در مارس ۲۰۰۷ میلادی، در قطعنامه شورای امنیت علیه فعالیت های هسته ای ایران، نام وی دیده می شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پی ترور دکتر محسن فخری زاده مهابادی تسلیت گفت. گفته شده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۲ سال پیش، نام وی را در شو تبلیغاتی ۲ سال پیش آورده بود. نام محسن فخری زاده مهابادی در یکی از لیست های سازمان ملل متحد، به عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقات فیزیک موسوم به PHRC معرفی شده بود.

اطلاعاتی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ میلادی درباره دکتر محسن فخری زاده ارائه کرده بود

محسن فخری زاده مهابادی از مدیران ارشد سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) هم بود.

محسن فخری زاده

تصاویری از ترور شهید محسن فخری زاده مهابادی از دانشمندان هسته ای کشور در آبسرد دماوند

القابی چون اوپنهایمر ایران یا عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه نظامی هسته ای ایران،القابی است که برخی رسانه ها به شهید محسن فخری زاده مهابادی نسبت داده بودند. همسر محسن فخری زاده مهابادی، صدیقه قاسمی است و ایشان ۳ فرزند به نام حامد، مهدی و هانی داشت. محسن فخری زاده مهابادی مدرس فیزیک در دانشگاه امام حسین تهران نیز بود. محسن فخری زاده در اینستاگرام و توییتر، صفحه ای نداشت.

رئیس مجلس دقایقی پیش در صفحه خود در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که : آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند»… «البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید»…

این خبر تا ساعاتی دیگر به روز رسانی خواهد شد. هنوز رهبری، رئیس جمهور و ستادکل نیروهای مسلح درباره ترور شهید محسن فخری زاده تا لحظه تنظیم این خبر، بیانیه ای صادر نکرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو