ترامپ مراسم تحلیف بایدن را مختل می‌کند؟

منبع: برترین ها

81

1399/9/7

19:15


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری طی برگزاری مراسم شکرگزاری یک قدم دیگر به تأیید نتایج انتخابات سوم نوامبر نزدیک و از طرفی دیگر با خبرنگاران نیز درگیر شد. این نشان داد که اگر مجمع برگزینندگان، جو بایدن رئیس جمهور منتخب را به عنوان فرمانده کل قوا تایید کند، او کاخ سفید را ترک می کند و شکست را می پذیرد.

خبرآنلاین: نیویورک پست در گزارشی به قلم جیمز واکر می نویسد: ترامپ در این نشست خبری در مورد پیگیری شکایات صورت گرفته درباره روند برگزاری انتخابات و تقلب صحبت کرد اما گفت که قطعا در روز افتتاحیه اتاق بیضی را به رقیب دموکراتش یعنی جو بایدن واگذار خواهد کرد.

ترامپ همچنین از برگزاری یک گردهمایی انتخاباتی در آخر هفته در ایالت جورجیا خبر داد. مداخله ای که می تواند پیش از برگزاری دور دوم انتخابات سنا در ۵ ژانویه مهم باشد.

ترامپ در مسیر پذیرفتن شکست قرار دارد

دونالد ترامپ سرانجام روز پنجشنبه اظهار داشت که انتخابات را به بایدن واگذار خواهد می کند، اگرچه عنوان کرد اعلام جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی از سوی کالج الکترال (مجمع برگزینندگان) یک اشتباه است. در همین راستا از ترامپ پرسیده شد که اگر مجمع برگزینندگان بایدن را به عنوان فرمانده کل قوا تعیین کنند آیا او با این قضیه کنار خواهد آمد؟ وی پاسخ داد که قطعا خواهد پذیرفت. رئیس جمهور آمریکا ادامه داد آنها اشتباه بزرگی در این صورت می کنند چرا که این یک انتخابات متقلبانه بود و آنها آن را می دانند.

هیچ وقت با رئیس جمهور این گونه صحبت نکن!

ترامپ در حالی به سوالات درباره متقاعد شدن خود برای پذیرش شکست پاسخ می داد که به تلاش خود برای ایجاد شک و تردید در مورد صحت انتخابات نیز اصرار می ورزید و با خبرنگاری وارد بحث شد هنگام صحبت کردن حرفش را قطع می کرد.

ترامپ با کم اهمیت شمردن آن خبرنگار گفت که" با من به این شکل صحبت نکن. من رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هستم. هرگز با من اینگونه صحبت نکن" صحنه ای که در شبکه های اجتماعی میلیون ها بار دیده شد. در حالی که او در حال مشاجره بود به صحبت ها پایان داد و از خبرنگار دیگری خواست تا پرسش خود را مطرح کند.

ترامپ از برنامه سفرش به جورجیا خبر داد

در ادامه این نشست خبری ترامپ از گردهمایی روز شنبه خود در ایالت جورجیا خبر داد. جایی که مایک پنس هفته گذشته به آنجا سفر کرده بود. معاون ترامپ مسئول تلاش نهایی برای کنترل سنای آمریکا، به رای دهندگان جمهوری‌خواه در جورجیا تاکید کرد تا در دور دوم انتخابات سنا که پنجم ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، به دو سناتور این حزب، دیوید پردو و کلی لوفلر، رای بدهند.

در همین راستا دونالد ترامپ افزود: شنبه شب به آنجا (ایالت جورجیا) خواهم رفت. شاهد جمعیتی عظیم نیز خواهیم بود. آنها به دنبال واقعیت اصلی ماجرا هستند. دوست داشتیم یکی از استادیوم های بزرگ را داشته باشیم اما به خاطر کووید نمی توانیم.

ترامپ گفت که تیمش احتمالا گردهمایی مشابه قبل از سوم نوامبر در نزدیکی فرودگاه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا مشخص خواهد کرد که آیا جمهوری خواهان در دو سال اول دوره بایدن می تواند اکثریت ناچیز خود را در سنا حفظ کنند یا خیر. اگر هر یک از نمایندگان جمهوری خواه کرسی خود را بدست آورند، جمهوری خواهان حداقل اکثریت ۵۱ - ۴۹ را در سنا حفظ خواهند کرد.

ترامپ ادعایش درباره ایالت پنسیلوانیا را تکرار کرد

ترامپ با تکرار ادعاها در خصوص تقلب های گسترده در ایالت های مختلف، به شکایات خود و رفتار ناظران رأی گیری در ایالت پنسیلوانیا نیز اشاره کرد. ایالت مهم و چرخشی که اوایل هفته پیروزی بایدن در آن به صورت رسمی اعلام شد. ترامپ عنوان کرد که ناظران ترسیده اند و از اتاق های شمارش آرا بیرون انداخته شدند. سپس یک خبرنگار سپس صحبت او را قطع کرد و گفت ناظران بر روند رأی گیری از مراکز اخذ رای بیرون نشده اند.وکلای شما اعتراف کردند که در اتاق بوده اند.

ترامپ در پاسخ گفت که وکلای من هرگز چنین چیزی را مطرح نکرده اند. ضمن این که مکان های مختلفی وجود دارند. وی در ادامه به انتقادات همیشگی خود ادامه داد و گفت که به ناظران جمهوری خواه اجازه داده نشد تا در نزدیکی میز شمارش آرا قرار گیرند.

ترامپ می تواند مراسم تحلیف را مختل کند

در حالی که ترامپ از روند انتخابات در پنسیلوانیا انتقاد و گلایه می کرد سوالی از او پرسیده شد که آیا سنت را حفظ می کند و در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب یعنی جو بایدن، که قرار است در 20 ژانویه برگزار شود شرکت می کند یا خیر. ترامپ به خبرنگاران گفت: " نمی خواهم الان در این مورد حرف بزنم، منظور من این است که من جواب را می دانم، پاسخ را می دانم، "صادقانه می گویم ، من جواب را می دانم ، فقط هنوز نمی خواهم آن را الان بگویم."

در همین راستا پایگاه دیلی بیست در اوایل ماه جاری گزارش داد که تیم بایدن احتمالا از اینکه ترامپ در مراسم تحلیف سنت شکنی کند ترسیده است. چرا که ممکن است بسیاری از طرفداران ترامپ و معترضین به نتیجه انتخابات این مراسم را مختل کنند.

مانند مراسم تحلیف دونالد ترامپ که با اعتراضاتی روبرو شد، اما رئیس جمهور سابق یعنی باراک اوباما مطابق با سنت در این مراسم شرکت کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو