برای هر کیلو کاهش وزن چقدر باید کالری مصرف کنیم؟

منبع: همگردی

70

1399/9/7

20:00


نخستین چیزی که به هنگام نام بردن از کالری ها به ذهن متبادر می شود، اضافه وزن است. اما حتی برای اینکه وزن از بین برود و زندگی به طور عادی ادامه یابد، مقدار مشخصی از این کالری مورد نیاز است.

پایگاه «healthline» در گزارشی با پرداختن به این موضوع، اعلام کرد این امر نیازمند معادله ریاضی مبتنی بر محاسبه مؤلفه های «جنسیت فرد»، «سن»، «قد»، «وزن» و فعالیت بدنی است. برای مثال فردی 90 کیلوگرم وزن و دارای قد 170 سانتی متر باشد، در صورتی که می خواهد وزن کم کند، باید غذایی به میزان 1500 کالری مصرف کند.

این فرمول «Mifflin-St Jeor» نام دارد و چندین پژوهش ثابت کرده که نتایج این فرمول در محاسبه کالزی مورد نیاز بدن دقیق است.

برای نزدیک تر شدن میزان کالری های مورد نیاز به ذهن، از همبرگر به عنوان یک نمونه استفاده کنید. یک همبرگر معمولی ساده در حالت طبیعی 295 کیلو کالری در 100 گرم دارد اما جدا از این معادله، ارقام دیگری نیز وجود دارد که به شناخت کالری مورد نیازی که انسان برای حفظ وزن خود و یا کاهش وزن به آن نیاز دارد، کمک می کند.

قاعده کلی در کاهش وزن، کاهش کالری هایی است که بدن شما به آن نیاز دارد، تا حدود 500 کالری است که این مسأله به شما کمک می کند، هفته ای نیم کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید. برای مثال، زنان بین 26 تا 50 سال که فعالیت های بدنی متوسط دارند، اگر می خواهند همان وزن معمول خود را حفظ کنند باید 2 هزار کالری مصرف کنند، در صورتی که می خواهند بخشی از وزن خود کاهش دهند (هفته ای نیم کیلوگرم) باید 1500 کالری مصرف کنند.

همچنین مردانی که سنی بین 26 تا 45 سال دارند و فعالیت متوسطی نیز دارند، اگر می خواهند وزن خود را حفظ کنند، باید 2600 کالری مصرف کنند و در صورتی که می خواهند هفته ای نیم کیلو وزن کم کنند، باید 2100 کالری مصرف کنند.

اما جوانانی که سنینی ما بین 19 تا 25 سال دارند، به انرژی بیشتری نیازمند هستند. آن ها باید در صورتی که می خواهند وزنشان را حفظ کنند، 2800 کالری مصرف کرده و در صورتی که می خواهند هفتگی نیم کیلو وزن کم کنند، ما بین 2300 تا 2500 کالری مصرف کنند.

برای هر کیلو کاهش وزن چقدر باید کالری مصرف کنیم؟

نظرات


تصویری


ویدئو