امیر سرتیپ امیرحاتمی در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات اقدام تروریستی علیه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: این حادثه تروریستی بعدازظهر امروز اتفاق افتاد که دو نفر از محافظان محسن فخری‌زاده رئیس پژوهشگاه مجروح شدند و یک نفر از محافظان وی به شهادت رسید.

وزیر دفاع اظهار داشت: در این اقدام تروریستی محسن فخری‌زاده که دچار جراحت شده بود پس از انتقال به بیمارستان شهید شد و تلاش های پزشکان نتوانست در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: در این حادثه تروریستی ابتدا یکی از تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به خودروی شهید فخری‌زاده کرد و چند ثانیه بعد خودروی نیسان حامل مواد منفجره که در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود 15 تا 20 متری) شهید بود، منفجر شد.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته در کشور تلاش‌ها و اقدامات زیادی در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده در وزارت دفاع برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت . همانطور که مستحضر هستید مقابله با این ویروس‌ها نیز در حوزه کاری وزارت دفاع نیز هست و وزارت دفاع در این حوزه هم فعالیت و تلاش دارد.

وی در ادامه افزود: کارهای شهید فخری زاده در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری بود؛ همچنین برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه مقابله با کرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده و با مسئولیت وی انجام می‌شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن هر جایی که برای ملت ایران گام موثری برداشته شود آنجا را هدف قرار می دهد.

ادامه دارد . . .