بیشتر رسانه‌های انگلیسی شهید فخری‌زاده را پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران،  قاسم سلیمانی هسته‌ای جمهوری اسلامی خوانده و او را عنصری مهم در برنامه‌های هسته‌ای تهران لقب دادند. 

آن‌ها همچنین واکنش مقام های ایرانی همچون وزیر امور خارجه، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور نظامی فرماندهی کل قوا را بازنشر شده و عنوان کردند که تهران انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رفته است.

تارنمای شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی همسو با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا شهادت فخری‌زاده را به نگرانی‌ها درباره کاهش تعهدات برجامی و افزایش ذخایر اورانیوم در ایران نسبت دهد و عنوان کرد که نام او در فهرست سرویس‌های جاسوسی غرب بوده است.

این شبکه خبری در عین حال یادآور شد که چهار دانشمند هسته‌ای ایران بین‌ سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ ترور شدند و ایران، اسرائیل را به دست داشتن در این عملیات متهم می‌کند.

نشریه دیلی میل نیز در گزارشی تصاویر منتشر شده از حمله صورت گرفته علیه این مدیر ارشد صنعت دفاعی کشورمان را تکان دهنده خواند و افزود اسرائیل متهم است حدود ۱۰ سال پیش چندین دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کرده است.

در این گزارش آمده است که چون نام فخری زاده در تحریم های شورای امنیت سازمان بوده، آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان گفت‌وگو با وی بوده اما او هرگز با این سازمان مصاحبه نکرد.

گاردین نیز در گزارشی، ترور شهید فخری‌زاده را به تلاش ها برای جلوگیری از بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران نسبت داد و افزود: اسرائیل و عربستان مایلند که آمریکا خارج از برجام باشد و به سیاست فشار حداکثری علیه تهران ادامه دهد. این در حالیست که بایدن گفته که مایل است به برجام بازگشته و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

شمار دیگری از نشریات انگلیسی از جمله ایونینگ استاندارد، دیلی اکسپرس، دیلی تلگراف و شبکه‌های تلویزیونی همچون آی‌تی‌وی این خبر را انعکاس داده‌ و در چندین نوبت منتشر کردند.

بعدازظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.