عباسی: ترور فخری‌زاده زمینه‌سازی برای مذاکره است

منبع: برترین ها

82

1399/9/8

02:31


رئیس سابق انرژی اتمی گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده در آستانه آمدن دموکرات‌ها در آمریکا انجام شد و دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جریانات داخلی به‌دنبال مذاکره بروند.

خبرگزاری فارس: فریدون عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره ترور و شهادت محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته ای کشور گفت: شهید فخری‌زاده از دوستان و از دانشمندان هسته‌ای و نخبه کشور بود که متاسفانه به دست دشمنان انقلاب و اسلام ترور شد.

عباسی تاکید کرد: شهید فخری‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه مالک اشتر و زمانی هم مسئول پژوهش‌های نوین دفاعی بود.این شهید از بهترین متخصصان صنعت هسته‌ای کشور بود و در زمینه آشکارسازی تابش های هسته ای فعالیت داشت.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بسیاری از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای با شهید فخری‌زاده همکاری داشتند و ایشان یکی از مدیران بسیار قوی و خوب کشور بود.

عباسی ادامه داد: این شهید بزرگوار در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای ایران به عنوان یک مدیر برجسته انجام وظیفه کرد و در تمام زمینه‌ها در پشتیبانی از اقدامات هسته‌ای کشور و در غنی سازی و سایر مواردی که در علم هسته ای موثر است ایشان کار کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: این ترور در آستانه دهمین سال ترور بنده و شهید شهریاری بود؛ در سال ۸۷ دشمن تیم ترور برای ایشان فرستاده بود ولی با درایت نیروهای امنیتی خنثی شد، در این مدت دشمن برای ترور این شهید کار می‌کرد و وی را یک یکی از دانشمندان کلیدی در صنعت هسته‌ای می‌دانست و دشمنان حدود ۱۵ سال دنبال ترور ایشان بودند و به هر حال دست بر نمی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: این ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموکراتها در آمریکا انجام شد، دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جریانات داخلی به دنبال مذاکره بروند! این ترورها برای این است که زمینه را برای مذاکره فراهم کنند و مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو