گنج نامه همدان طرحی بزرگ در تحول گردشگری ایران است

منبع: همگردی

79

1399/9/8

08:01


ایرنا/ براساس نوشته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گنج نامه همدان طرحی بزرگ در تحول گردشگری ایران است.

جریان چیست؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توضیح اینکه منطقه نمونه گردشگری گنج نامه در فاصله 5 کیلومتری شهرهمدان و در مجاورت دره های سرسبز عباس آباد، کتیبه های هخامنشی و نیز آبشار گنجنامه واقع شده، نوشت: این منطقه از نخستین روزهای فعالیت، ولادت یک قطب توانمند و منحصر به فرد گردشگری در سطح ملی و منطقه ای را نوید داد.

مونسان با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری الوند همدان نخستین منطقه نمونه کشور در سال 1378 به بهره برداری رسیده، بیان کرد: این منطقه با سرمایه گذاری بالغ بر 700 میلیارد ریال طی 16 سال و در 3 فاز موفق شده به عنوان بزرگترین مجتمع توریستی غرب کشور در قالب دهکده تفریحی توریستی گنج نامه ارائه خدمات گردشگری کند.

وزیر میراث فرهنگی گنج نامه را طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران توصیف کرد که تمامی امکانات مورد نیاز یک گردشگر، اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم می کند.

دهکده تفریحی توریستی گنج نامه همدان واقع در دامنه کوهستان الوند، منزلگاه بهشتی گردشگران داخلی و خارجی است، برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 باعث شد تا دهکده تفریحی، توریستی و ورزشی گنج نامه همدان بیش از گذشته به عنوان عروس بامهای ایران زمین برجسته شود.

قله الوند و دامنه هایش تاریخی گرانبها را در خود جای دارد و هم اکنون جز هزار و 515 قله معروف و بسیار برجسته جهان بشمار می رود؛ کوهی که در متون پهلوی از آن به نام اروند و در اوستا ائورونت یاد کرده اند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کووید 19، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی،گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده که می توان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرتهای فردی و گروهی در دوران پساکرونا برنامه ریزی کرد.

گنج نامه همدان طرحی بزرگ در تحول گردشگری ایران است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو