بازی‌های ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

بازی‌های ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید


منبع: برترین ها

142

1399/9/8

08:42


سونی نسل جدید کنسول‌ها را مثل نسل هشتم با یک بازی ابرقهرمانی جذاب شروع کرد. بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales استودیو اینسومنیاک در حال حاضر مهمترین بازی پلی‌استیشن ۵ است.

ویجیاتو: سونی نسل جدید کنسول‌ها را مثل نسل هشتم با یک بازی ابرقهرمانی جذاب شروع کرد. بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales استودیو اینسومنیاک در حال حاضر مهمترین بازی پلی استیشن ۵ است که برعکس دیمن سولز، یک تجربه به شدت مفرح و دوست داشتنی است که هر قشری می‌تواند پای تجربه‌اش بنشیند و از آن لذت ببرد.

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

اما متاسفانه به خاطر شرایط اقتصادی، هنوز امکان مهاجرت به نسل نهم برای بسیاری از گیمر‌ها میسر نیست. برای همین تصمیم گرفتم به مناسبت موفقیت اسپایدرمن جدید، نگاهی به گذشته بیندازم و از ۷ بازی ابرقهرمانی جذاب برایتان بگویم که نباید تجربه‌شان را روی کنسول‌های نسل هشتمی از دست بدهید. با ویجیاتو همراه باشید.


۷) Injustice ۲

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

برای کسانی که هم ابرقهرمانان را دوست دارند و هم بازی‌های سبک فایتینگ را می‌پسندند، اینجاستیس ۲ یک بازی تمام عیار است. از آنجایی که مراحل ساخت بازی توسط ندررلم جلو رفته، اینجاستیس ۲ نیز از نظر گیم‌پلی شباهت بسیار زیادی به سری مورتال کامبت پیدا کرده. همانند مورتال کامبت‌ها در هر طرف میدان مبارزه دو کاراکتر که این بار همه آن‌ها به دنیای دی‌سی تعلق دارند قرار می‌گیرند و باید تا تمام شدن نوار سلامتی‌شان با هم مبارزه کنند. بتمن، سوپرمن، فلش، واندرومن و حتی جوکر همه در اینجاستیس ۲ قابل بازی هستند و اگر نسخه لجندری ادیشن آن را بخرید می‌توانید حتی در نقش لاک‌پشت‌های نینجا و هل‌بوی هم بازی کنید.


Batman: The Telltale Series (۶

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

تل‌تیل واقعا قصه‌گوی خوبی بود و نویسندگان خلاقش واقعا توانایی این را داشتند که حتی از داستان‌های اقتباسی نخ نما شده هم، قصه‌ای جذاب برای روایت بیرون بکشند. این قضیه در در مورد بازی بتمنی که توسط آن‌ها ساخته شد نیز صادق است. تل‌تیل قصه تکراری شوالیه تاریکی و مشکلاتش را طوری روایت می‌کرد که انگار بروس وین را باب کین همین دیروز خلق کرده و هیچ پیش‌زمینه‌ای در مورد سرنوشتش نداریم. بله، قصه بتمنی که تل‌تیل در دو فصل روایت کرد، به قدری متفاوت و عجیب بود که عملا هیچکس قادر به حدس زدن اتفاقاتش نبود.

به نظرم اگر طرفدار بازی‌های ابرقهرمانی هستید و به جز مشت و لگد زدن به شخصیت‌های منفی قصه، برای قصه خود این کاراکتر‌ها هم اهمیت قائلید، به هیچ وجه نباید تجربه Batman Telltale Series را از دست بدهید. البته اگر خیلی طرفدار دنیای تاریک ابرقهرمانان دی‌سی نیستید، تل‌تیل گزینه دیگری به نام Guardian of the Galaxy هم دارد که انصافا آن هم بازی خوش‌ساختی است و قصه ماجراجویانه و سرخوشانه نگهبانان کهشکان دوست داشتنی مارول را به جذاب‌ترین شکل ممکن برایتان روایت می‌کند.


۵) Infamous: Second Son

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

Infamous: Second Son به نظرم جزو اولین بازی‌هایی بود که توانست با کیفیت به شدت بالایش، گیمر‌ها را برای خرید کنسول نسل هشتمی سونی ترغیب کند. سکند سال، سومین نسخه از سری بازی‌هایی بود که حسابی روی پلی استیشن ۳ خوش درخشیده و جای خودشان را در دل طرفداران بازی‌های ابرقهرمانی باز کرده بودند. اما وقتی نوبت به سکند سان رسید، ساکرپانچ تصمیم گرفت با روایت قصه‌ای تازه و پرجزئیات و همچنین ایجاد جهانی بزرگ برای انجام کار‌های ابرقهرمانی بیشتر، کمی هویت بازی را تغییر دهد و به نوعی آن را به بلوغ برساند. خوشبختانه ساکرپانچ در این راه نیز موفق بود و توانست بازی ابرقهرمانی جذابی برای شروع نسل هشتم پیش رویمان بگذارد که هنوز هم می‌شود از تجربه آن نهایت لذت را برد.


۴) Saints Row IV

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

خب شاید از وجود سینت رو ۴ در این لیست تعجب کنید. حق هم دارید، چون نسخه‌های ابتدایی مجموعه سینت رو، قرار بود در ابتدا رقیبی برای فرانچایز محبوب GTA باشد. اما خب به دلایلی که خودتان هم می‌دانید، رقابت با GTA واقعا سخت است و توسعه‌دهندگان سینت رو نیز سعی کردند با ایجاد تغییراتی، مسیر این بازی‌ها را از آثار راکستار جدا کنند.

نتیجه این تغییر، در ابتدا یک بازی اوپن ورلد عجیب و غریب با کلی ویژگی بامزه و جذاب بود. اما در نهایت به Saints Row IV رسیدیم که از هر نظر به آن نگاه کنید، بی‌شباهت به بازی‌های ابرقهرمانی نیست. در قسمت چهارم شما در نقش رئیس جمهوری ظاهر می‌شوید که باید زمین را از شر هجوم غیرمنتظره فرازمینی‌ها نجات دهد. اما رئیس جمهور قصه Saints Row IV، یک فرد معمولی نیست و با قدرت‌هایی که فقط مثلش را در سری فیلم‌های ماتریکس دیده بودیم، می‌تواند دمار از روزگار بیگانه‌ها درآورد.


۳) LEGO DC SUPER-VILLAINS

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

اگر طرفدار بازی‌های لگو هستید، لگو دی سی سوپر ویلنز یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. در لگو دی سی سوپر ویلنز نه خبری از ابرقهرمانان هست و نه قرار است در آن قهرمان بازی در بیاورید. اصلا این بازی به نوعی یک بازی ابرقهرمانی نیست. بلکه اینجا کاملا همه چیز برعکس است و کنترل هیچ کاراکتری را برعهده نمی‌گیرید مگر اینکه اول خودش را به عنوان یک ضدقهرمان دیوانه ثابت کرده باشد.


۲) Spider-Man

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

یکی از بازی‌های خوبی که در همین سال گذشته بر پایه استاندارد‌های سری بتمن آرکام ساخته شد و توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند، اسپایدرمنی بود که توسط اینسومنیاک گیمز ساخته شد. بازی شباهت بسیار زیادی به بتمن‌های راک استدی دارد. البته با این تفاوت که این بار تار‌های قدرتمند اسپایدی جایگزین شنل سیاه شوالیه تاریکی شده بوند و می‌توانستید با آن‌ها از میان آسمان‌خراش‌های بلند نیویورک به پرواز درآیید. نیویورک دنیای اسپایدرمن به شدت پویا و زیباست و با نورپردازی بسیار خوبش جلوه‌های جذابی را خلق می‌کند. روی گرافیک و داستان بازی هم به شدت کار شده بود تا اسپایدرمن از هر نظر یک بازی ابرقهرمانی درجه یک باشد.


Batman Arkham Knight (۱

۷ بازی ابرقهرمانی که نباید بیخیال تجربه‌شان شوید

بتمن آرکام نایت، آخرین بتمن راک استدی، یکی از به یاد ماندنی‌ترین نسخه‌های سری است. از همان لحظه‌ای که بازی معرفی شد، مشخص بود که با پایان بتمن طرف هستیم و باید با شوالیه شنل پوش وداع کنیم. اما این وداع قرار نبود یک خداحافظی معمولی باشد و راک استدی می‌خواست که پر زرق و برق‌ترین پایان را برای ابرقهرمان محبوبش رقم بزند. برای همین آن‌ها برای اولین بار پای بت‌موبیل را به سری بتمن آرکام باز کردند تا طرفداران بتمن بتوانند حس دلنشین بودن در یکی از خاص‌ترین اتومبیل‌های این مدیوم را حس کنند. آن‌ها حتی داستان سری را نسبت به قبل نیز تیره و تارتر کردند.

در آرکام نایت کم نبودند صحنه‌هایی که با بی‌رحمی تمام ما را برای چند دقیقه در شوک فرو بردند و چیزی را به خوردمان دادند که هضمش واقعا کار سنگینی بود. در کل آرکام نایت با تمام ایراداتش یک تجربه فراموش نشدندی است و اگر دو نسخه ابتدایی را بازی کرده باشید، به هیچ وجه نباید از دستش بدهید. خوشبختانه برای آن دسته از افرادی هم که دو نسخه قبلی را بازی نکرده‌اند، راک استدی نسخه ریمستر شده هر دوی آن‌ها را در قالب پکیجی به نام Batman: Return to Arkham برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه کرده و پیشنهاد می‌کنم به هیج وجه تجربه‌شان را از دست ندهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو