با شماری از معروف ترین غذاهای محلی کیش آشنا شویم

با شماری از معروف ترین غذاهای محلی کیش آشنا شویم


منبع: همگردی

107

1399/9/8

10:02


یکی از زیباترین جزیره های ایران، جزیره کیش بوده که ترکیب سنت و مدرنیته در تمامی بخشهایش مشاهده می شود. معروف ترین غذاهای محلی کیش بخشی از زیبایی های جزیره بوده که در رستورانها سرو خواهند شد. بدیهی است که با توجه به قرار گرفتن جزیره کیش در وسط دریا، ماهی جز مواد اولیه غذاهای سنتی این منطقه باشد. با ما در مقاله بهترین غذاهای محلی کیش همراه باشید تا شما را با تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای محلی کیش آشنا کنیم.

سمک مشوی

سمک مشوی در واقع، نوعی غذای عربی بوده که در تهیه آن از ماهی استفاده می شود. برای تهیه این غذا، ماهی را به صورت سرخ یا کباب شده آماده و سرو می کنند.

سمک مشوی

مرگوگ یا مرقوق

از بهترین غذاهای محلی کیش می توان به خورش مرگوگ اشاره کرد. مواد اصلی این خورش آرد سنگک، گوشت با استخوان، سیب زمینی، بادمجان، فلفل سبز تند، گوجه فرنگی، رب گوجه، پیاز، سیر، روغن، نمک و ادویه هستند. برای طبخ این غذا، ابتدا آرد را با آب ولرم به صورت خمیری شکل در می آورند. گوشت و سبزیجات را هرکدام به صورت جداگانه پخته و در آخر با هم ترکیب می کنند. خمیر را نیز به شکل دایره های کوچک با قطر یک سانت برش داده و به غذا اضافه می کنند.

مرگوگ یا مرقوق

برنج شکری یا محمر کیش

اگر علاقمند به مزه های شیرین هستید، پیشنهاد می کنیم این برنج را امتحان کنید. این مورد از خوشمزه ترین غذاهای محلی کیش معمولا به همراه ماهی سرو می شود.

برنج شکری یا محمر کیش

مضروبه

ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا نیز مانند اغلب معروف ترین غذاهای محلی کیش، ماهی است. در این غذا، برای طعم دادن به ماهی از سیر و سبزی های محلی استفاده شده که باعث خوشمزه شدن آن می گردند.

مضروبه

هریسه

هریسه نوعی حلیم است که در جزیره کیش و مناطق جنوبی کشور تهیه می گردد. این غذا بسیار مقوی و پر ویتامین بوده و مواد اصلی آن را بلغور گندم و گوشت تشکیل می دهند.

هریسه

برنج مجبوس

مجبوس یا مکبوس نوعی غذای عربی است و به عنوان یکی از غذاهای محلی جزیره کیش معرفی می گردد. مردم جزیره اغلب این غذا را در مهمانی ها و مراسم عروسی تهیه می کنند. از این رو، می توان این غذا را جز غذاهای مجلسی مردم این منطقه معرفی نمود. برنج مجبوس در واقع پلویی بوده که برای تهیه آن از انواع ادویه های مختلف استفاده می گردد. پیاز، گوجه فرنگی، تخم گشنیز، رازیانه، زیره سبز، فلفل سیاه، میخک، چوب دارچین، هل درسته، زردچوبه و نمک ادویه هایی بوده که برای طعم دار کردن این پلو استفاده می شوند. برنج مجبوس را می توان با گوشت، مرغ یا ماهی سرو کرد.

برنج مجبوس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو