گشتی در میان شاهکارهای پیکاسوی قرن ۲۱/ گرهارد ریشتر و تابلوهای چندین میلیون دلاری

گشتی در میان شاهکارهای پیکاسوی قرن ۲۱/ گرهارد ریشتر و تابلوهای چندین میلیون دلاری


منبع: ایران آرت

77

1399/9/8

10:36


گرهارد ریشتر که برخی او را پیکاسوی قرن ۲۱ لقب داده‌اند گران‌ترین هنرمند معاصر جهان به شمار می‌رود و نام او سه بار در فهرست گرانترین آثار هنرمندان زنده جهان تکرار شده است.

ایران آرت: گرهارد ریشتر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر آلمانی و از گرانترین نقاشان زنده جهان که رکورد حراجی‌ها را بارها شکسته است، شناخته می‌شود. هنرمندی که سبک انتزاعی را زمره ارزشمندترین آثار جهان جای داد و آثارش را بر دیوار موزه‌ها و موسسات مطرح جهان می‌توان تماشا کرد.

گرهارد ریشتر در سال ۱۹۳۲ در "درسدن" واقع در آلمان متولد شد و در همان شهر به تحصیل در رشته هنر پرداخت. نام او اکنون در فهرست پرآوازه‌ترین هنرمندان تجسمی جهان دیده می‌شود. 

با اینکه اغلب مردم او را به عنوان نقاش انتزاعی می‌شناسند، اما این هنرمند در حوزه عکاسی و خلق آثار هنری مرتبط با شیشه نیز فعالیت دارید.

به گزارش ایسنا اگر قرار باشد فهرستی از مهم‌ترین هنرمندان معاصر آلمان و جهان را تهیه کنیم، بی‌شک "گردهارد ریشتر" را نمی‌توان از قلم انداخت، چراکه نام "ریشتر" نه یک‌بار بلکه سه‌بار در فهرست گرانترین هنرمندان معاصر جهان به چشم می‌خورد.

در حال حاضر عنوان گرانترین هنرمند زنده جهان به "جف کونز" برای اثر "خرگوش" با ارزش ۹۱.۱ میلیون دلار تعلق دارد.

رتبه چهارم تا ششم این فهرست اما به آثار "گرهارد ریشتر" اختصاص یافته است.

تابلو نقاشی "تصویر انتزاعی ۴ - ۸۰۹ " از مجموعه تابلوهای نقاشی این هنرمند است که با عنوان "تصویر انتزاعی" شناخته می‌شوند.


"تصویر انتزاعی ۴ - ۸۰۹ "
 

این اثر جزئی از مجموعه تابلوهای "تصویر انتزاعی" است که در سال ۱۹۹۴ خلق شده‌ است. تابلو نقاشی "تصویر انتزاعی ۴ - ۸۰۹ " در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۳۴.۲ میلیون دلار فروخته شد. این اثر در حال حاضر در رتبه ششم فهرست گرانترین آثار هنری متعلق به یک هنرمند زنده قرار دارد.


"میدان کلیسا، میلان"
 

رتبه پنجم این فهرست به دیگر تابلو نقاشی این هنرمند تحت عنوان "میدان کلیسا، میلان" اختصاص دارد. این اثر یک تابلو نقاشی عظیم ۳ در ۳ متر است که در سال ۱۹۶۸ خلق شد و یکی از نمونه‌های تحسین‌شده از آثار متعلق به هنرمند محسوب می‌شود که با تکنیک نقاشی ـ عکس خلق شده‌اند.

این اثر در سال ۲۰۱۳ در حراجی ساتبیز به قیمت ۳۷.۱ میلیون دلار فروخته شد.


"تصویر انتزاعی ۵۹۹"
 

تابلو نقاشی "تصویر انتزاعی ۵۹۹" که در سال ۱۹۸۶ خلق شده است و یکی دیگر از مجموعه آثار "تصویر انتزاعی" این هنرمند محسوب می‌شود، در رتبه چهارم گران‌ترین آثار متعلق به هنرمندان زنده جهان قرار دارد.

این تابلو نقاشی در سال ۲۰۱۵ با قیمت قابل‌توجه ۴۴.۵ میلیون دلار فروخته شد.

امروزه آثار این هنرمند در موزه‌ها و گالری‌های مطرح جهان همچون موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک، گالری تیت لندن نگهداری می‌شوند.

در ادامه تعدادی از آثار "ریشتر" که در سال‌های مختلف خلق شده‌اند را مشاهده کنید:


"جریان P۱۶" 
 

 


"۱۰۲۵ فاربن" ۲۰۱۳


 


"شبکه" ۲۰۱۱


 


تصویر انتزاعی  (۶۱۰-۱), ۱۹۸۵


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو