طرز تهیه پاناکوتای انار بسیار خوشمزه و ایده آل

طرز تهیه پاناکوتای انار بسیار خوشمزه و ایده آل


منبع: آرگا

123

1399/9/8

11:11


پاناکوتای انار بسیار خوشمزه و خوش طعم برای افرادی که علاقه زیادی به انواع دسر دارند، مناسب است. در ادامه این مطلب طرز تهیه پاناکوتای انار را آموزش می دهیم.

 پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است، پاناکوتای انار از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است، که می توانید به آسانی در منزل با مواد اولیه خامه صبحانه، شیر و پودر ژلاتین تهیه نمایید، در این مطلب طرز تهیه پاناکوتای انار را گرد آوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

درست کردن پاناکوتای انار

پاناکوتا یک دسر خوشمزه است که که آن را می توانید برای مجالس و مهمانی های خود سرو کنید، پاناکوتای وانیلی و پاناکوتای شکلاتی و پاناکوتا انار در بین رده های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم :

  • شیر : ۱ لیوان
  • ژله انار : ۲ بسته
  • دانه انار : ۱ لیوان
  • آب جوش : ۲ لیوان
  • خامه صبحانه : ۴۰۰ گرم
  • شکر : ۱ قاشق غذا خوری
  • وانیل : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه پاناکوتای انار :

برای تهیه پاناکوتا انار ابتدا آب را درون ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد، سپس ژله انار را در ظرفی بریزید، آب جوش را به آن اضافه کرده، در روی بخار کتری قرار دهید تا با حرارت دانه های ژله باز شود،

طرز تهیه پاناکوتای انار

شیر را درون ظرفی بریزید در روی حرارت قرار دهید، پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کرده تا حل شود،

آماده کردن پاناکوتای انار

خامه و عسل را داخل ظرف پیرکس بریزید، روی بخار آب قرار دهید، خامه را هم بزنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید به دمای جوشیدن می خواهد برسد، شیر و ژلاتین و شکر حل شده را درون ظرف خامه بریزید، مواد مخلوط شده را از روی حرارت بردارید تا خامه نجوشد. لیوان هایی که برای دسر آماده کرده اید را در کاپ کیک و یا در ظرفی به طور کج قرار دهید، تا نیمه مواد را داخل لیوان ها بریزید و درون یخچال قرار دهید تا تا بسته شود، لیوان ها را از یخچال بیرون آورید، انار داخل آن ها بریزید،

اماده کردن پاناکوتا

در مرحله بعدی طرز تهیه پاناکوتای انار, دو لیوان آب سرد درون ژله بریزید، به آرامی ژله انار را درون لیوان ها بریزید، سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و بسته شوند، بعد از بسته شدن ژله از یخچال بیرون آورید چند عدد انار روی آن ها بریزید، می توانید این کار را برعکس نیز انجام دهید، ابتدا ژله و انار را داخل لیوان بریزید، داخل یخچال قرار دهید بعد از بسته شدن شیر، ژلاتین و خامه را روی آن بریزید، این کار بستگی به سلیقه شما همراهان گرامی دارد.

تهیه پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتای انار

آماده کردن پاناکوتا

روش تهیه پاناکوتا انار قالبی

پاناکوتا دسری ایتالیایی است و به معنای خامه پخته شده می باشد، این نوع دسر در واقع یک پودینگ ساده از لبنیات غلیظ شده و ژلاتین می باشد، برای یادگیری طرز تهیه پاناکوتا انار قالبی در اینجا همراه ما شوید.

طرز تهیه پاناکوتای انار خوشمزه

مواد لازم

  • خامه صبحانه/ ۲۰۰ گرم
  • شیر/ یک پیمانه
  • پودر ژلاتین/ یک و نیم قاشق غذاخوری
  • عسل/ ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
  • ژله انار/ یک بسته
  • انار دون شده/ ۲ پیمانه
  • چوب دارچین/ یک تکه

نکته : عسل را می توان جایگزین شکر کرد و مقدار آن نیز دلخواه می باشد، حال همین مقدار ذکر شده برای شیرین شدن این دسر کافی می باشد.

روش تهیه پاناکوتا انار قالبی

در ابتدا ژله انار را مطابق دستور آن تهیه کنید و سپس در داخل قالب کوچکی تا نصفه آن را با دانه های انار پر کنید و روی آنها را نیز با قاشق ژله خنک شده بریزید به طوری که روی دانه ها را پر کند، البته لازم نیست همه ژله را استفاده کنید، مقدار آن بستگی به اندازه قالب و مقدار انار بستگی دارد.

سپس قالب را در یخچال بگذارید تا ژله بسته شود، در این فاصله پودر ژلاتین را روی شیر بریزید و به روش بن ماری  (حدوداً ۲ دقیقه) حل کنید، برای معطر شدن دسر، چوب دارچین را نیز بیفزایید و در حالی که روی حرارت قرار دارد، خامه و عسل را افزوده و هم بزنید.

زمانی که مخلوط شما یکدست شد، از روی حرارت بردارید و اجازده دهید تا خنک شود، اکنون به سراغ ژله بروید و در صورتی که از بسته شدن کامل آن اطمینان پیدا کردید، چوب دارچین را از داخل مایه پاناکوتا خنک شده بیرون آورید و آن را به آرامی و کم کم روی ژله بریزید و دوباره دسر را به مدت ۲ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید، سپس دسر را بیرون آورید و به راحتی در ظرف مورد نظر خود برگردانید و از ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

روش تهیه پاناکوتای انار قالبی

دستور تهیه پاناکوتای انار

پاناکوتا انار را می توانید در میان وعده میل نمایید، امیدواریم این دسر خوشمزه را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. و همچنین این دسر ایده مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو