راه اندازی پایگاه های جدید مراقبت در تهران و البرز

41

1399/9/8

11:15


ناظر اجرای طرح شهید سلیمانی در استانهای تهران و البرز گفت: بنده بر نحوه اجرای طرح جدید مدیریت کرونا(طرح شهید قاسم سلیمانی) در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و البرز نظارت دارم و در هفته گذشته چهار روز با این دانشگاه ها جلسات آموزشی و برنامه ریزی داشتیم.

راه اندازی پایگاه های جدید مراقبت در تهران و البرز

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد آسایی اظهار داشت: در استان تهران و البرز در راستای افزایش تست های آزمایشی، مناطقی که دسترسی کمتری به خدمات انجام آزمایش و مراقبت های بهداشتی داشتند، مشخص و مقرر شد که با همکاری بسیج و هلال احمر و حمایت غیرقابل توصیف فرمانداران، شهرداران و ائمه جمعه شهرستان های این دو استان، پایگاه های مراقبت جدیدی راه اندازی شود.

 وی افزود: سازمان بسیج در برخی از شهرستانهای این دو استان، نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای هرچه بهتر این طرح را تامین می کند و سه تیم مراقبت، نظارت و حمایت در تمام شهرستانها، تشکیل می شود. تیم های مراقبتی متشکل از نیروهای بهداشتی و درمانی هستند و در قالب آن می خواهیم ارتباط بیشتری با مردم داشته باشیم تا تست های سریع برای افراد مشکوک و اطرافیان آنها انجام شود.

 مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما در طرح شهید قاسم سلیمانی، انجام تست های آزمایشگاهی برای اطرافیان و افرادی است که با بیماران کووید۱۹ در ارتباط بوده اند چون در حال حاضر الگوی این بیماری، خانوادگی شده است و باید افرادی که با مبتلایان در تماس بوده اند، آموزش های لازم را فرا گرفته و مورد تست های آزمایشگاهی قرار گیرند و در صورت مثبت بودن تست آنها، خدمات مورد نیاز ارائه شود.

 دکتر آسایی یادآور شد: تیم های مراقبتی در طرح شهید قاسم سلیمانی، خدماتی فعال به مردم ارائه می دهند و اگر نیاز به اعزام مبتلایان و افرادی که تست آنها مثبت بوده به بیمارستانها وجود داشته باشد، از طریق مراکز منتخب و ۱۶ ساعته، این افراد به بیمارستانها اعزام می شوند و هدف ما این است که بیماریابی را تقویت و بیماران را خیلی زود شناسایی کنیم. متاسفانه بیماران مبتلا به کووید۱۹ که دیرتر به بیمارستانها مراجعه می کنند، شرایط نامناسبی دارند بنابراین باید تشخیص بیماری هر چه زودتر انجام شود.

 وی خاطر نشان کرد: تیم های حمایتی که توسط سازمان بسیج هدایت می شوند، به ایجاد قرنطینه های خارج از منزل برای افرادی که امکان ایزوله و قرنطینه آنها در منزل از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده و توانایی مالی میسر نیست، کمک می کنند و نیاز است که این افراد در هتل ها، مهمانسراها و محل هایی که بسیج در نظر می گیرد، قرنطینه شوند.

 ناظر اجرای طرح شهید سلیمانی در استانهای تهران و البرز گفت: حمایت از گروه های آسیب پذیر و تهیه و توزیع بسته های حمایتی برای خانواده های نیازمند، با کمک سازمان بسیج انجام می شود و تیم های حمایتی علاوه بر تامین امنیت محله ها، با تیم های مراقبتی و نظارتی همکاری و از آنها حمایت می کنند.

وی اظهار داشت: تیم های نظارتی نیز با هدایت و حضور کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت تشکیل می شود و این تیم ها بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و همچنین اجرای پروتکل ها و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا نظارت دارند.

دکتر آسایی یادآور شد: از وزیر بهداشت به علت وسواس و دقت نظری که بر اجرای گام چهارم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا(طرح شهید قاسم سلیمانی) تشکر می کنم. ناظرین بر اجرای این طرح در دانشگاه های علوم پزشکی هر هفته با  وزیر بهداشت جلسه دارند و در این نشست ها، گزارشی از وضعیت اجرای این طرح در استانها و پیشرفت های آن را ارائه می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو