9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم


151

1399/9/8

11:59


9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

سلامت نیوز:شیر یکی از مواد غذایی ضروری برای داشتن سبک زندگی سالم تر است. طبق پژوهش های انجام شده در این زمینه، کسانی که به نوشیدن شیر عادت دارند، کمتر از دیگران به چاقی و اضافه وزن مبتلا میشوند.

شیر حاوی کلسیم برای داشتن استخوان های سالم تر، فسفر، منیزیم، پروتئین، ویتامین ب 12، ویتامین آ، زینک، ریبوفلاوین، فولات، ویتامین سی و از همه مهم تر ویتامین دی است.

تحقیقات موسسه USDA نشان داده که وجود کلسیم و ویتامین دی در شیر باعث جلوگیری از ضعف و پوکی استخوان ها میشود. بخش دیگری از این پژوهش بیان میکند که سهم دریافتی روزانه شیر و سایر مواد لبنی، ارتباط مستقیمی با بهبود سلامت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مانند دیابت نوع 2، و بیماری های قلبی دارد.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام اول: شیر ارگانیک بخرید

پژوهش های بسیاری ثابت کرده اند که مصرف شیر طبیعی بسیار سالم تر از مصرف شیرهایی ست که در کارخانه تولید میشود. شیر طبیعی عمدتا از گاوهایی به دست می آید که هیچ گونه هورمونی به آنها تزریق نشده ست و عاری از هرگونه سموم هستند.

• شیرهای ارگانیک یا طبیعی عاری از هرگونه آنتی بیوتیک هستند زیرا مصرف بی رویه این دسته از داروها تهدیدی جدی برای سلامت محسوب میشود، همچنین برای پیشگیری از مقاومت باکتریای در گاوداری ها، هیچ گونه داروی آنتی بیوتیکی به گاوها داده نمیشود.

• شیرهای ارگانیک حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک هستند. اسید لینولئیک یا CLA اسیدهای چرب مفیدی هستند که تاثیر آنها در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 (در مردان) ثابت شده است.

• یکی دیگر از فواید شیر ارگانیک مدت زمان نگه داری آن است. شیر ارگانیک –برخلاف شیرهای پاستوریزه معمول که در دمای 63 درجه سانتی گراد حرارت دهی میشود و مدت زمان مصرف کوتاهی دارد- با دمای حدودا 138 درجه سانتی گراد حرارت دهی میشود، به همین دلیل مدت زمان مصرف آن تا 2 ماه افزایش می یابد و برخلاف انواع دیگر شیر، ترش یا فاسد نمیشود.

• خرید شیر طبیعی بهترین کاری ست که میتوانید انجام دهید. گاوهای ارگانیک، برخلاف گاوهای کارخانه ای، باید به هوای آزاد دسترسی داشته باشند. گاوهایی که شیر ارگانیک تولید میکنند یا گاوهای ارگانیک در مزارع لبنی میتوانند آزادانه در مراتع طبیعی چرا کنند. این نوع از مزرعه داری – که در وهله اول آسایش حیوانات را در نظر میگیرند- از حیات وحش حمایت میکند، برای جوامع روستایی مفید است، هوا، آب و خاک را آلوده نمیکند و سبک زندگی سالم تری را ترویج میکند.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام دوم: اگر برای نوشیدن بیشتر شیر، آن را با چای خود ترکیب میکنید، ممکن است تمام خواص شیر را از بین ببرید.

به جای ترکیب شیر با چای، ترکیب شیر و عسل را امتحان کنید. همچنین ترکیب شیر و قهوه، سالم تر از شیر و چای است، و این دو نوشیدنی خواص یکدیگر را از بین نمیبرند.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام سوم: ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر را چک کنید

کلسیم: سلامت استخوان ها و دندان های شما را تضمین کرده و به حفظ توده استخوان کمک میکند

پروتئین: منبعی مناسب برای انرژی، بافت عضلانی شما را ساخته و ترمیم میکند، مناسب برای بعد از ورزش

پتاسیم: به کنترل فشارخون کمک میکند

فسفر: به استحکام استخوان ها و افزایش سطح انرژی کمک میکند

ویتامین دی: حفظ توده استخوان

ویتامین بی 12: حفظ سلامت گلبول های قرمز و بافت سلول های مغز

ویتامین آ: حفظ سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت چشم و پوست

نیاسین: بهبود متابولیسم

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام چهارم: برای اجتناب از بیماری ها شیر بنوشید

تحقیقات موسسه USDA نشان داده که وجود کلسیم و ویتامین دی در شیر باعث جلوگیری از ضعف و پوکی استخوان ها میشود. بخش دیگری از این پژوهش بیان می دارد که سهم دریافتی روزانه شیر و سایر مواد لبنی، ارتباط مستقیمی با بهبود سلامت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مانند دیابت نوع 2، و بیماری های قلبی دارد.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام پنجم: هنگام خرید شیر یا سایر محصولات لبنی به پاستوریزه بودن آنها توجه کنید

نوشیدن شیرخام تا حدی خطرناک و مضر برای سلامتیست به همین دلیل فرآیند پاستوریزاسیون، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در شیر خام را از بین میبرد.

برچسب های روی بسته بندی را کامل مطالعه کنید.بر روی بسته بندی های شیر سالم، شیر پاستوریزه، عبارت "پاستوریزه" درج شده است. اگر این عبارت را رو بسته بندی پیدا نکردید، احتمالا این بسته حاوی شیر خام است.

از مغازه دار حتما راجع به پاستوریزه بودن شیر یا سایر محصولات لبنی بپرسید. و تا حد امکان از مزارع لبنی، مکان هایی که شیر فله ای میفروشند خرید نکنید.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام ششم: برای کاهش میزان اسیدیته شیر بنوشید.

سوزش معده، در پی افزایش میزان اسیدیته معده ایجاد میشود. برای از بین بردن طبیعی اسید معده، شیر بنوشید.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام هفتم: نوشیدن شیر به شما کمک میکند تا پوستی شفاف تر داشته باشید.

برای هزاران سال، شیر به عنوان شفاف ککنده پوست شناخته میشد. اسید لاکتیک موجود در شیر، باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست میشود. بنابراین شیر در شفافیت و جوان سازی پوست تاثیر به سزایی دارد.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام هشتم: شیر بنوشید تا دندان هایتان سالم بماند

شیر به عنوان پوششی محافظ در برابر غذاهای اسیدی عمل میکند. همچنین کلسیم و ویتامین دی موجود در شیر به استحکام استخوان ها کمک میکند، گرچه دندان ها استخوان محسوب نمیشوند.

9 گام موثر برای انتخاب شیر سالم

گام نهم:برای کاهش وزن شیر بنوشید

شیر در خیلی از رژیم های لاغری گنجانده نمیشود، زیرا فکر نمیکنند این ماده برای کاهش وزن مفید باشد. اما مطالعات انجام شده در دانشگاه بن گوریون تاثیر مصرف مداوم کلسیم در کاهش وزن را اثبات کرده است. نوشیدن 350 میلی لیتر شیر در روز، به طور متوسط باعث 340 گرم کاهش وزن روزانه میشود، در حالی که افرادی که شیر در رژیم غذایی آنها جایی ندارد، روزانه 190 گرم کاهش وزن دارند.

منبع خبر: سایت wikihow

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو