دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در توییتی نوشت: معلوم نیست یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۴۰ رای از کجا آمده است. من با اختلاف زیاد در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدم، شاید با اختلافی که حتی کسی بتواند فکرش را بکند. در آرای پنسیلوانیا تقلب شده است. در آرای دیگر ایالت‌های چرخشی نیز همین طور. جهان ناظر است.    

پیش‌تر دادگاه استیناف حوزه سوم آمریکا در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا درخواست کمپین ترامپ برای مسدود کردن روند تایید جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به عنوان پیروز این ایالت را رد کرد و تاکید داشت که کمپین ترامپ در ارائه مدارک کافی برای اثبات ادعاهایشان ناکام بوده‌ است.

ترامپ روز پنجشنبه گفته بود اگر کالج الکترال به بایدن رای دهد، کاخ سفید را ترک خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرده بود اگر کالج الکترال به بایدن رای دهد مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

اگرچه نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر آمریکا هنوز اعلام نشده، اما تمامی رسانه‌های مطرح این کشور بایدن را پیروز این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند.

ترامپ تا هشت دسامبر فرصت دارد نتایج انتخابات را به چالش بکشد و اختلافات انتخاباتی را حل کند یعنی در حقیقت تا پیش از نشست کالج الکترال در تاریخ ۱۴ دسامبر برای اعلام رسمی پیروز این انتخابات.