سفرای ایران ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

منبع: برترین ها

33

1399/9/8

13:25


سفیران و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در پیام‌های جداگانه‌ای، ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

خبرگزاری ایرنا: سفیران و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در پیام‌های جداگانه‌ای، ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

«حمید معصومی‌فر» سفیر ایران در سوئد در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز یک دانشمند ایرانی در حمله‌ای تروریستی ترور شد؛ حمله‌ای که براساس همه شواهد و قرائن توسط بازیگران دولتی خارجی ترتیب داده شده است.»

وی ادامه داد: «آیا می‌توانیم از اتحادیه اروپا، مدعی رعایت و حامی حقوق‌بشر انتظار داشته باشیم از جهت سیاسی و بدون تبعیض این اقدامات سبعانه را محکوم کند؟ باید منتظر ماند و دید...»

همچنین «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رسول خدا (ص) فرمودند اگر دانش به ثریا بسته شده باشد، مردانی از فارس آن را به چنگ خواهند آورند، با ترور بزدلانه و شهادت امثال شهید محسن فخری‌زاده راه پیشرفت علمی ایران متوقف نخواهد شد.

وی ادامه داد: این مسیر بعد از انقلاب شروع شده؛ آن زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند؛ ای جوانان اگر می‌خواهید با آمریکا مبارزه کنید باید به جهاد علمی در دانشگاه‌ها بپردازید.

سفیر ایران با بیان اینکه شهید فخری‌زاده صدها نفر مانند خود را تربیت کرده است، اظهار داشت: ایران نیز ضمن انتقال این علوم به هم‌پیمان خود در محور مقاومت و جهان انتقام سختی از آمران و عاملان این ترور ضدبشری خواهد گرفت.

ایرلو این رشته توییت را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کرده است.

«محمدرضا دهشیری» سفیر ایران در سنگال هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشمند رده بالای حوزه هسته‌ای کشور را تسلیت عرض می‌کنم.»

وی ادامه داد: «ترور دانشمندی که واکسن ایرانی کرونا را تا مرحله تست انسانی پیش برده بود جنایت علیه بشریت است.»

بعد ازظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند.

در جریان درگیری تیم حفاظت با تروریست‌ها، فخری‌زاده به شدت مجروح و بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سفارت ایران در باکو هم در کانال تلگرامی خود نوشت: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه، شرورانه و ماجراجویانه دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، آن را به محضر ملت ایران، مقام معظم رهبری، بازماندگان، دوستان و همکاران این شهید والامقام تسلیت می‌گوید.»

در این پیام آمده است: «اطمینان داریم این گونه جنایات تروریستی کوچکترین وقفه‌ای در راه رسیدن ملت ایران به اوج قله‌های افتخار و اقتدار ایجاد نخواهد کرد.»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم هم با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن ابراز تسلیت به خاطر شهادت محسن فخری‌زاده، ترور کوردلانه این سرمایه ملی را توسط دشمنان ایران اسلامی محکوم و اعلام کرد: بدون تردید متجاوزان به حریم امنیت ایران سرافراز، در زمان مناسب پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو