بیوگرافی دیه گو مارادونا و ارتباطش با کوکائین

بیوگرافی دیه گو مارادونا و ارتباطش با کوکائین


منبع: مینویسم

78

1399/9/8

14:08


بیوگرافی دیه گو مارادونا و ارتباطش با کوکائین

بیوگرافی دیه گو مارادونا و ارتباطش با کوکائین

مارادونا در سن ۶۰ سالگی بر اثر مرگ مغزی فوت کرد. در این مطلب بیوگرافی دیه گو مارادونا و ارتباطش با کوکائین را می خوانید. مارادونا یکی از با استعدادترین فوتبالیست های تاریخ بود. این ستاره آرژانتینی ترکیب خاصی از اشتیاق، سرعت و تکنیک بود که مخاطب را مجذوب خود می کرد. با این که، او قلب بسیاری از تماشاگران را با حرکت “دست خدا” شکست و بسیاری از طرفدارانش را با اعتیاد به مواد مخدر و کوکائین و همچنین مشکلات شخصی ناامید و مایوس کرد اما همچنان جزو اسطوره های فوتبال بود.

بیوگرافی و عکس های ولادیمیر الکنو سرمربی جدید والیبال

بیوگرافی دیه گو مارادونا ستاره فوتبال جهان

دیه گو مارادونا حدود ۶۰ سال پیش در یکی از حومه‌های فقیرنشین بوئنوس آیرس چشم به جهان گشود. دیگو آرماندو مارادونا در جوانی با تلاش توانست خودش را از فقر نجات دهد و به فوتبالیستی تبدیل شد که بسیاری از مردم و فوتبال دوستان او را از پله بازیکن فوتبال برزیلی بالاتر می دانستند.

دیه گو از زمان کودکی استعدادهای خود در فوتبال را به همگان نشان داد و در تیم نوجوانان آرژنتونیوس جونیورز بازی کرد و این تیم با بازی مارادونا در ۱۳۶ مسابقه شکست‌ناپذیر باقی ماند. هنگامی که مارادونا تنها ۱۶ سال داشت به تیم ملی آرژانتین دعوت شد.

این ستاره آرژانتینی قد ۱۶۵ cm داشت که از نظر فیزیکی این هیکل مختص ورزشکاران نبود. اما او ظرافت تکنیکی، قدرت دید، مهارت در کنترل توپ، توانایی دریبل زدن و پاس دادن را به خوبی انجام می داد.

دیه گو مارادونا در ۴۹۱ بازی ۲۵۹ گل زد، و با این کار اسطوره برزیلی فوتبال را کنار زد و خود به عنوان برترین بازیکن قرن بیستم منتخب شد، اما پس از آن سازمان فیفا قوانین رای دادن را تغییر داد تا هر دو بازیکن روی سکوی نخست قرار بگیرند.

بازی های ملی مارادونا برای آرژانتین

مارادونا طی ۹۱ بازی ملی که با پیراهن آرژانتین انجام داد ۳۴ گل را ثبت کرد. او رهبر تیم ملی آرژانتین در قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۶ بود و دلیل رسیدن به فینال در جام جهانی چهار سال بعد از آن تیم ملی آرژانتین بود. او در یک‌چهارم نهایی جام جهانی مکزیک، در مسابقه‌ای بازی کرد که جنجال‌ها و حواشی این بازی در تمام عمر از او جدا نشد.

گل معروف مارادونا به نام دست خدا

گل معروف مارادونا به نام دست خدا

بازی مقابل تیم انگلیس حواشی بسیاری را قبل از شروع بازی داشت. این جنجال ها به دلیل مشکلات دو کشور از ۴ سال قبل که به دلیل  جزایر فالکلند بود. این بازی پرتنش بود و در دقیقه ۵۱ بازی در حالی که بازی هنوز مساوی بدون گا بود، در صحنه ای که مارادونا و پیتر شیلتون هر دو برای توپ به هوا پریده بودند اما دیه گو زودتر توپ را با دست به داخل دروازه هدایت کرد. ستاره آرژانتینی بعد از گل گفت “کمی به لطف سر ماردونا و کمی به لطف دست خدا” زده شد.

مارادونا در مورد این مسابقه گفت: “این خیلی بیشتر از یک بازی بود، مسئله حذف کردن انگلیس بود.”

مارادونا و ارتباطش با مواد مخدر

دیه گو در هنگام حضور خود در فوتبال جهان دو بار رکورد نقل و انتقالات فوتبال را شکست:

  • در سال ۱۹۸۲ با عقد قراردادی  به قیمت ۳ میلیون پوند از بوکا جونیورز به بارسلونا رفت
  • ۱۹۸۴  نیز با مبلغ ۵ میلیون پوند از بارسلونا به ناپولی در ایتالیا پیوست.

اسطوره فوتبال آرژانتین بهترین دوران باشگاهی اش را در ناپولی ایتالیا گذراند که این تیم با حضور مارادونا قهرمان لیگ فوتبال ایتالیا در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ شد و همچنین در سال ۱۹۸۹ قهرمان جام یوفا شدند. او در ۱۸۸ بازی، ۸۱ گل برای این تیم زد.

اسطوره فوتبال آرژانتین

او خسته از توجه مردم گفت: “این شهری فوق‌العاده است اما من نمی‌توانم در آن نفس بکشم. دوست دارم بتوانم راحت در شهر قدم بزنم و مثل سایرین باشم.” اما پس از آن مارادو در چنگال کامورا، سندیکای مافیا و خلافکار شهر گرفتار شد و اینگنه بود که این بازیکن حرفه ای به کوکائین گرفتار شد.

شکست ۱ بر ۰ در برابر آلمان غربی در فینال جام جهانی شروع ناکامی و بدبیاری های او بود. سال بعد جواب آزمایش دوپینگ مارادونا مثبت شد، ۱۵ ماه هم به همین دلیل از بازی محروم شد.

با این حال او با تلاش خودش را به جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا رساند و نحوه شادی دیوانه‌وار گل او پس از باز کردن دروازه یونان، برای همگان بسیار عجیب بود اما متاسفانه مارادونا نتوانست این جام را به پایان برساند زیرا بعد از آن مشخص شد از ماده ممنوعه افدرین مصرف کرده است.

او رابطه خوشی با حواشی سازان و خبرنگاران نداشت و در ماه های ابتدایی ۱۹۹۴، قبل از اینکه پاسخ مثبت آزمایش دوپینگ مارادونا برسد چندین بار با آنها برخورد کرد. او یک بار با تفنگ بادی آن ها را جلوی خانه اش دور کرده بود. سال ۲۰۱۳ دوباره این کار را تکرار کرد، اما این بار از سنگ و لگد استفاده کرده بود.

مربی گری دیه گو مارادونا

دیه گو مارادونا بعدها به عنوان مربی وارد زمین شد اما نتوانست همچون بازی هایش در زمین فوتبال روی نیمکت ذخیره ها نیز به عنوان مربی بدرخشد. او در زمان مرگ سرمربی تیم باشگاهی جیمناسیا لاپلاتا در لیگ آرژانتین بود.

مربی گری دیه گو مارادونا

مربی گری دیه گو مارادونا

او از سال ۲۰۰۸ سرمربی گری تیم ملی فوتبال آرژانتین را برعهده داشت و توانست تیم ملی را تا مرحله یک چهارم نهایی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بالا ببرد. همچنین در کارنامه مربی گری او می توان به همکاری او با تیم مکزیک و امارات متحده اشاره کرد.

مرگ مارادونا

این ستاره آرژانتینی در سن ۶۰ سالگی در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ به دلیل حمله قلبی در زادگاهش بوئنس آیرس فوت کرد. مارادونا قبل تر به دلیل لخته خون در مغزش در بیمارستان بستری بود و تحت عمل جراحی قرار داشت. ولی دو هفته قبل از مرگش از بیمارستان مرخص شده بود.

عکس های دیه گو مارادونا در گذر زمان

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو