«اسماعیل شعبانف» ضمن ابراز تسلیت ترور فخری زاده به دولت و ملت ایران گفت: واقعا تاسف آور است که دانشمند بزرگی مثل فخری زاده ترور شده است.  

وی ترور فخری زاده را واقعه ای نگران کننده خواند و افزود: بویژه این بار اول نیست که چنین تروری درباره دانشمندان ایرانی رخ می دهد و تاکنون چهار یا پنج مورد دانشمندان ایرانی ترور شده اند.

شعبانف خاطرنشان کرد که ترور محسن فخری زاده حامل پیام بسیار مهمی برای ایران است که به فکر تقویت و افزایش امنیت دانشمندان خود و اتخاذ تدابیر بیشتر در این مورد باشند.

وی تصریح کرد: غرب و اسراییل نمی خواهند علم در ایران پیشرفت کند و ممکن است به هر اقدام یا جنایت برای توقف پیشرفت این کشور متوسل شوند.  

بعدازظهر دیروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

 معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد دیروز گفت ترور (شهید) فخری‌زاده با چراغ‌سبز آمریکا برای ترورهای سیاسی برون مرزی انجام شد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پولیانسکی در واکنش به شهادت "محسن فخری‌زاده" رئیس مرکز پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح ایران به گزارش نیویورک تایمز اشاره کرد که در آن به نقل از سه مقام اطلاعاتی، رژیم صهیونیستی را عامل این ترور معرفی کرده است، این مطلب را مطرح کرد.

وی در صحفه توئیتری خود نوشت: آنچه تحلیل روزنامه نیویورک‌تایمز به ما می‌گوید بازتابی از آمادگی آمریکا برای اعطای چراغ‌سبزی به ترورهای سیاسی برون مرزی است.

آمریکا جرات حمله به ایران ندارد 

مقام روس در مورد حمله احتمالی آمریکا به ایران که برخی رسانه ها به تازگی ازچنین احتمالی خبر دادند، گفت: حتی اگر ترامپ چنین گامی را بردارد منافع آمریکا در منطقه به شدت به خطر می افتد و این پایان حضور امریکا در منطقه خلیج فارس و پایان هژمونی این کشور در منطقه خواهد بود.

برخی رسانه های روسی و خارجی به تازگی از آماده شدن اسراییل برای حمله آمریکا به ایران خبر دادند.

عضو شورای روابط بین اقوام روسیه تحت نظارت رئیس جمهوری روسیه در مورد حمله به ایران تصریح کرد: این آغازی برای نابودی کامل آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خواهد بود. چنین اقدامی منطقه را بشدت بی ثبات خواهد کرد.

وی هشدار داد که حمله آمریکا به ایران به منزله پایان عمر اسراییل خواهد بود و وضعیت بسیار خطرناکی در جهان بوجود خواهد آمد.

مقام روس با بیان اینکه چنین احتمالی را باور نمی کنم، اظهار داشت: با این حال آخرین وضعیت منطقه قفقاز جنوبی و تمرکز تروریست ها در مرز ایران، شرایط خطرناکی را برای مرزهای این کشور بوجود می آورد.

شعبانف با اشاره به موشک های میان برد و دوربرد ایران خاطرنشان کرد که آمریکا ضربه شست ایران به این کشور در حمله یک سال پیش به پایگاه نظامی خود در عراق را که یکصد نفر بر اثر آن مصدوم شدند از یاد نبرده است و به همین دلیل ترامپ جرات حمله به ایران را که پاسخ کوبنده تهران را درپی خواهد داشت، ندارد.