ترکیب سنگ و شیشه در مجسمه‌های هنرمند ژاپنی / نمایشگاهی مجازی برای درک زمان و مکان

35

1399/9/8

16:02


رمون تودو در آثارش داستان‌های منحصربه‌فردی از زمان و مکان ارائه می‌دهد.

ترکیب سنگ و شیشه در مجسمه‌های هنرمند ژاپنی / نمایشگاهی مجازی برای درک زمان و مکان

سرویس تجسمی هنرآنلاین: رمون تودو (Ramon Todo) هنرمند ژاپنی، مجسمه‌های شگفت‌انگیزی از سنگ‌ها، کتاب‌ها، صخره‌های آتشفشانی و قطعات دیوار برلین با جاسازی شیشه‌های صیقل خورده خلق می‌کند.

 او روح تازه‌ای به مجسمه‌های سنگی با استفاده از مواد متضاد می‌بخشد. رامون از سنگ‌های منحصربه‌فرد از جمله آبسیدین، سنگ‌های آتشفشانی، فسیل‌ها، آوارها و سنگ‌هایی از مکان‌های تاریخی که با وسواس خاصی انتخاب شده‌، استفاده می‌کند تا داستان‌ آن‌ها را بازگو کند.

 این سنگ‌ها با لایه‌های شیشه‌ای مایل به آبی شکافته شده و دوباره متصل می‌شوند که نور را پخش کنند و به بیننده این امکان را می‌دهند که هر قطعه را با جزئیات بیشتری ببیند. در واقع آنها مانند پنجره‌هایی به روح این سنگ‌ها که شاهد تاریخ در مناطق مختلف بوده‌اند، هستند.

مجسمه‌ساز ژاپنی در مجموعه کتاب‌های خود از همان روایت‌های مبتنی بر حافظه استفاده می‌کند که در مجسمه‌های سنگی خود انجام داده است، اما این‌بار، شیشه در رمان‌ها جای گرفته و جای صفحات را می‌گیرد و بازدیدکنندگان معنای واقعی برش‌های شفاف شیشه‌ای را در این کتاب‌ها به وضوح می‌بینند.

رمون تودو در مورد کارهایش گفت: "من از صخره‎ها و سنگ‌های آوار، برای کارهایم استفاده می‌کنم و معتقدم آنها خاطراتی را در درون خود دارند. برش‌ها و کنار هم قرار دادن سنگ‌ها با شیشه‌های مدرن و براق به ما امکان می‌دهد تا ویژگی‌ مختلف آن مکان و زمان را ببینیم."

رامون تودو در توکیو بدنیا آمده و در دانشگاه هنر تاما و آکادمی هنرهای زیبا دوسلدورف به تحصیل پرداخت. او در حال حاضر در دوسلدورف آلمان زندگی و کار می‌کند و نمایشگاه‌های متعددی در سراسر جهان برگزار کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به وب‌سایت  www.artfrontgallery.com مراجعه کنند.

نظرات


تصویری


ویدئو