خرید بلیط هواپیما خارجی در نگاه اول شاید چالش‌های بسیار زیادی با خود به همراه داشته باشد.  عدم شناخت کاربران با زیروبم خرید چنین بلیط‌هایی باعث شده تا گاها آنها با مشکلاتی روبرو شده  و هم چنین اشتباهاتی هم در این زمینه داشته باشند. در ادامه قصد داریم تمام زیروبم مربوط به چنین بلیط‌هایی را برای شما بازگو کرده و ترفندهای تهیه بلیط‌های ارزان‌قیمت خارجی را نیز مرور کنیم.

انواع بلیط هواپیما خارجی 

اولین نکته‌ای که بایستی برای پروازهای خارجی در نظر داشته باشید و با آن آشنا باشید انواع بلیط‌هایی است که برای این پروازها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بسته به ایرلاینی که از آن برای پرواز استفاده می‌کنید و مبدأ و مقصد شما در پرواز، بلیط‌های هواپیما خارجی را می‌توانید در دو دسته مختلف تهیه کنید.  دسته‌بندی  این بلیط‌ها در درجه اول از نظر سیستمی و چارتری بودن است، در دسته دوم نیز شما می‌توانید بر اساس کلاس پروازی نوع بلیط خود را انتخاب نمایید.

بلیط سیستمی یا چارتری

بلیط‌های سیستمی در پروازهای خارجی همان بلیط‌های معمولی هستند که در اختیار همه کاربران در هر شرایط زمانی قرار می‌گیرند. چارتر کننده‌ها برای ترغیب مسافران برای استفاده از بلیط‌های خارجی برای مسافرت‌های خود،  امکان تهیه بلیط چارتری را نیز برای آن‌ها فراهم آورده‌اند. البته بلیط‌های چارتری مربوط به زمان‌های خاصی بوده و همیشه در دسترس کاربران و مسافران عزیز قرار ندارد.

بلیط هواپیما

کلاس پروازی بلیط

دسته‌بندی دوم بلیط‌های پرواز خارجی مربوط به کلاس پروازی  این بلیط‌ها است.  اکونومی ساده‌ترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما است که با کمترین امکانات شما را از مبدأ به مقصد می‌رساند.  همچنین امکان تهیه بلیط‌های بیزینس و فرست کلاس  نیز با هزینه‌های بیشتر برای مسافران در پروازهای خارجی مقدور است. 

مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی

کاربران باید دقت داشته باشند که برای سفرهای خارجی و تهیه بلیط هواپیما خارجی  ابتدا باید مدارک مورد نیاز خود را تکمیل کنند.  برخلاف مسافرت‌های داخلی شما در سفرهای خارجی خود علاوه بر مدارک شناسایی معمولی نیاز به پاسپورت و ویزا نیز خواهد داشت.

  از این رو شما برای خرید بلیط هواپیما خارجی بایستی از مدت‌ها قبل برای تهیه مدارک اقدام نموده و سپس به دنبال تهیه بلیط خود باشید. انداختن زمان تهیه مدارک بعد از تهیه بلیط می‌تواند منجر به کنسل شدن پرواز شما به دلیل عدم رسیدن به موقع مدارک شود.  از این رو بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشید.

امکان خرید بلیط هواپیما خارجی از ایرلاین‌های مختلف

ایرلاین‌های بسیار زیادی در خطوط هوایی جهان مشغول به فعالیت هستند که شما برای سفر از یک مبدأ به مقصد دیگری می‌توانید از انواع مختلف آن‌ها استفاده کنید.  هر کدام از این ایرلاین‌ها دارای امکانات و شرایط مخصوص به خود بوده و این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید بر حسب زمان سفر و همچنین امکانات مورد نیاز از هر کدام از این ایرلاین‌ها (ترکیش ایرلاین،...) استفاده کنید. همچنین کاربران باید در نظر داشته باشند که امکان خرید بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف به صورت مستقیم را دارند.  پس اگر قصد سفرهای  چند نوبتی به مقاصد مختلف هستید می‌توانید همزمان همه بلیط‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید.

هواپیما

خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان‌قیمت 

برای خرید بلیط‌های ارزان‌قیمت هواپیما خارجی هم شما می‌توانید بر حسب نکاتی اقدام کنید.  اولین نکته برای این ترفند اقدام به تهیه بلیط در زمانهای خاصی از سال است.  در بازه‌های زمانی که مسافرت‌های هوایی افزایش می‌یابد و افراد زیادی برای تهیه بلیط اقدام می‌کنند، امکان تهیه بلیط ارزان‌قیمت هواپیما‌های خارجی برای شما وجود نداشته و در این زمان‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها نیز خواهیم بود. اما  در اوقاتی از سال که مسافرین کمتری از هواپیما و مسیرهای هوایی استقبال می‌کنند شما می‌توانید با استفاده از خدمات چارتری اقدام به تهیه بلیط‌های ارزان‌قیمت کنید.  برای تهیه بلیط چارتر و ارزان‌قیمت هواپیماهای خارجی هم بایستی تمام ایرلاین‌ها را چک کنید.

امکان استرداد بلیط هواپیما خارجی

کاربران باید در نظر داشته باشند که همچنین امکان استرداد بلیط‌های مسیرهای هوایی خارجی را نیز دارند. پس اگر از سفر خود پشیمان شدید بایستی چند روز قبل از زمان موعود اقدام به استرداد بلیط خود نموده و مبلغ مورد نظر را دریافت نمایید. هر چقدر به زمان پرواز نزدیک و نزدیک‌تر شویم احتمال امکان استرداد بلیط کمتر شده و همچنین ممکن است هزینه‌های بیشتری را نیز برای مسافران به دنبال داشته باشد. 

جمع‌بندی 

بررسی نکات مختلف مربوط به تهیه بلیط هواپیما خارجی پرداختیم.  کاربران می‌توانند با استفاده از این نکات با آگاهی بیشتر نسبت به تهیه بلیط‌ها اقدام کرده و سفرهای خوشی را برای خود رقم بزنند.  عدم دقت به این نکات ممکن است مشکلاتی را برای شما به دنبال داشته باشد یا شما را از امکاناتی محروم کند.