جالب ترین مکان های خالی از سکنه دنیا و لمس ترس از نزدیک

جالب ترین مکان های خالی از سکنه دنیا و لمس ترس از نزدیک


منبع: همگردی

95

1399/9/8

20:02


من فکر می کنم همه ما از اینکه کمی بترسیم، خوشمان می آید. رابرت گرنویلی، مورخ و نویسنده کتاب "مکانهای خالی" با اعتقاد به این جمله، در این کتاب به بررسی برخی از جالب ترین مکان های خالی از سکنه دنیا می پردازد؛ از تپه های ترسناک Gothic گرفته تا قبرستانهای وحشتناک و جزیره های وهم آور. با ما در مقاله مشهورترین مکان های متروکه جهان همراه باشید تا با تعدادی از شگفت انگیزترین نقاط متروکه دنیا آشنا شوید. قطعا، این آشنایی همراه با ترس برایتان جالب خواهد بود.

خانه اپرای Sterling

کتاب "مکان های خالی از سکنه" به نوعی کاوش درباره وجود ارواح در نقاط مختلف جهان بوده و عکسهای اثبات وجود این ارواح در فضاهای شبح وار بسیار قابل توجه هستند. گرنویلی که هم اکنون در لندن مستقر است، می گوید:" هدف از نوشتن این کتاب این بود که نشان دهم، پدیده های ماورا الطبیعه برای همه مردم جهان جز تجارب مشترک هستند". در بسیاری از موارد، این ساختمانها هستند که با فضاهای رمزآلود خود ما را به سمت خود جذب می کنند. بطور مثال، یکی از این ساختمانها، خانه اپرای Sterling بوده که از سال 1889 میلادی تاکنون دیگر استفاده نشده است. ظاهرا، صندلی های خالی آن دیگر برای مردم جذاب نبوده و ارواح برای نشستن بر روی این صندلی ها بسیار مشتاق تر هستند. این مورد از مشهورترین مکان های متروکه جهان، گذشته را در خود به یادگار دارد.

خانه اپرای Sterling

مری کینگ

یکی دیگر از نقاط وهم آور را می توان مری کینگ دانست. از اوایل قرن هجدهم میلادی و بعد از پخش بیماری طاعون، خیابانهای شهر بسته و این شهر با همه قربانیانش به صورت غم انگیزی مدفون شد. پس از گذشت سالها، درسال 1992 میلادی یک توریست ژاپنی ادعا کرد که در این منطقه، شبح یک دختر جوان به نام آنی را دیده که بعد از مرگ، خانواده اش آنجا را ترک کرده اند. در سال 2003 میلادی این مورد از شگفت انگیزترین نقاط متروکه دنیا به صورت عمومی به روی مردم باز شد و هم اکنون آنها می توانند در خیابانهای ادینبورگ راه بروند و کاوش کنند.

مری کینگ

هتل Banff Springs

هتل Banff Springs کانادا بنابر گفته ها، متعلق به تازه عروسی بوده که در شب عروسی، لباس عروسش لباس مرگش شد. با وجود پله های مرمر بسیار بزرگ و نمای بیرونی وهم آور، تصور ارواح سرگردانی که در سالن این هتل درحال رفت و آمد هستند، کار سختی نیست.

هتل Banff Springs

گورستانها و جزیره ها

گرنویلی در این کتاب به بسیاری از مکانهای ترسناک می پردازد و گورستانهایی نظیر گورستان Pere Lachaise پاریس و گورستان Highgate لندن از جمله این مکانها بوده که بخاطر داستانهای بسیار زیاد درباره ارواح سرگردان معروف شده اند. جزیره عروسک های مکزیک بعنوان مکانی کاملا سرد شناخته شده و درختان این جزیره با عروسکهایی که از آنها آویزان هستند، تزئین شده اند. محلی ها می گویند که این عروسکها روح دختران جوان را در خود دارند.

بیشتر بخوانیدجزیره ای که به دست عروسک ها تسخیر شده!

گورستانها و جزیره ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو