روزنامه وال استریت ژورنال نیز جمعه گزارش داد که یونایتد ایرلاینز پروازهای چارتی برای ارسال دوزهای واکسن کرونا به ایالت متحده را آغاز کرده است.

اداره هواپیمایی فدرال (FAA) نیز در بیانیه ای به نشریه هیل تأیید کرد که از اولین حمل و نقل هوایی گسترده واکسن پشتیبانی می کند.

به گفته منبع خبری، اداره هواپیمایی فدرال به یونایتد ایرلاینز امکان حمل ۱۵ هزار پوند (شش هزار و ۸۰۳ کیلوگرم) یخ خشک در هر پرواز را می دهد، که ۵ برابر بیشتر از حد مجاز است.

گفته می شود واکسن های شرکت فایزر باید برای حفظ انرگذاری در دمای کمتر از انجماد نگهداری شوند.

شرکت فایزر روز جمعه گذشته از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرد واکسن تولید شده توسط این شرکت را برای استفاده اضطراری تایید کند و انتظار می‌رود مدرنا نیز در هفته آینده درخواست مشابهی را به سازمان غذا و دارو ارائه کند.

هفته گذشته، دو شرکت فایزر و بایون‌تک میزان کارآیی واکسن مشترک خود را ۹۵ درصد اعلام کردند.

شرکت مدرنا نیز اعلام کرد واکسنی با کارآیی ۹۴.۵ درصد تولید کرده است. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه تولید شده، بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

شرکت «سینوفارم»، یکی بزرگترین شرکت‌های داروسازی چین نیز اعلام کرده است که به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت به بازار است.

یونیسف روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد؛ به محض اینکه واکسن جدید کووید در دسترس قرار گیرد، این سازمان با همکاری بیش از ۳۵۰ شرکت و سازمان مختلف فعال در حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی، کشتیرانی و ارایه کنندگان خدمات بسته بندی و لجستیک در سراسر جهان، عملیات توزیع واکسن در بیش از ۹۲ کشور را هدایت خواهد کرد.