خشم و گلایه هادی حجازی‌فر از سوختن هامون

منبع: ایران آرت

76

1399/9/9

09:17


در پی این آتش‌سوزی اتاق‌های گریم این سالن از بین رفته‌اند و خسارت‌های جدی به این بنا وارد شده است. اما حجازی‌فر مصمم به بازسازی آن است.

ایران آرت:  فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: "آتشی که می‌توانست بدتر از این باشد" تنها جمله‌ای بود که هادی حجازی‌فر در واکنش به آتش‌سوزی سالن هامون در صفحه شخصی خود نوشت؛ تماشاخانه‌ای که حجازی‌فر در سال ۹۸ آن را بازسازی کرد و جزو تماشاخانه‌های فعال پایتخت به‌حساب می‌آید. اما هامون مانند دیگر سالن‌های نمایشی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد؛ تعطیلی که عرصه را برای تماشاخانه‌داران بخش خصوصی تنگ‌ و تنگ‌تر کرد و در این مدت ۹‌ماه برخی از صاحبان تماشاخانه‌ تصمیم به تعطیلی گرفتند.

حالا بخش اعظم هامون به‌خاطر آتش‌سوزی در ساختمان همسایه که یک رستوران است، خراب شده. این آتش بخشی از سالن را سوزانده است و در پی این آتش‌سوزی اتاق‌های گریم این سالن از بین رفته‌اند و خسارت‌های جدی به این بنا وارد شده است. اما حجازی‌فر مصمم به بازسازی آن است.

سالن "هامون" پیش‌تر از این با عنوان "باران" به‌عنوان نخستین تئاتر خصوصی در سال‌های اخیر با مدیریت خیام وقار کاشانی و فهیمه امن‌زاده راه‌اندازی شد. این ساختمان که در خیابان فلسطین جنوبی قرار گرفته، تماشاخانه‌ای است که حجازی‌فر در این مدت تلاش کرد که با اجرای جوانان مستعد در آن از گروه‌های نمایشی جوان و خلاق حمایت کند و با این هدف جشنواره تئاتر هامون را راه‌اندازی کرد.

او که این روزها درگیر ساخت و بازی در سریال شهید باکری است در بخشی از پیام‌هایش آورده است: "آقایان متولی فرهنگ و هنر خوشحال نباشید. کمک ناچیز شما از بابت ماه‌های تعطیلی سالن‌های خصوصی هم محقق نشود که نمی‌شود، هامون به حیاتش ادامه خواهد داد؛ بیشتر از عمر مدیریت شما پشت آن میزهای لعنتی‌تان."

به‌نظر ناراحتی این بازیگر تئاتر و سینما از آتشی که به جان هامون افتاده نیست؛ آتشی که عمدی در آن نبوده و خودش با توجه به گذشته هامون، باز هم با تلاشش در سینما و تلویزیون آن را بازسازی می‌کند. این ناراحتی از عدم‌رسیدگی به وضعیت تماشاخانه‌های خصوصی است؛ حمایتی که با گذشت چند‌ماه خبری از آن نیست. بارها و بارها گفته شده که قرار است اتفاقی رقم بخورد و جلساتی تشکیل شده اما خروجی‎ای از این جلسات دیده نمی‌شود. خیلی از تماشاخانه‌های خصوصی دیگر جانی برایشان باقی نمانده است؛ تماشاخانه‌هایی که عمدتا توسط خود هنرمندان و فعالان حوزه نمایش تاسیس و فعالیتشان را شروع کردند حالا بدون هیچ حمایتی بسته می‌شوند و انگار برای هیچ‌کسی این تعطیلی اهمیتی ندارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو