انگلیس مجوز ۲ واکسن کرونا را صادر می‌کند

منبع: برترین ها

32

1399/9/9

10:10


یک رسانه خبری انگلیسی گزارش داده است که بریتانیا قصد دارد طی روز‌های آینده واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و بیونتک برای مقابله با ویروس کرونا را تایید کند.

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه خبری انگلیسی گزارش داده است که بریتانیا قصد دارد طی روزهای آینده واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و بیونتک برای مقابله با ویروس کرونا را تایید کند.

روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه اعلام کرد که بریتانیا قصد دارد اوایل هفته جاری مجوز استفاده از واکسن های تولیدی شرکت های فایزر و بیونتک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را صادر کند.

بر اساس این گزارش، بریتانیا نخستین کشور غربی خواهد بود که برای استفاده از این واکسن ها مجوز صادر می کند. روسیه پیش از این نخستین کشور جهان شد که در ماه اوت مجوز استفاده از یک واکسن برای مقابله با ویروس کرونا را صادر کرده است.

منابع آگاه گفته‌اند که توزیع این واکسن ها چند ساعت پس از صدور مجوز آغاز خواهد شد و تزریق نخستین واکسن ها از روز 7 دسامبر (17 آذرماه) شروع می شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه اعلام کرد که "ندهیم زهاوی" از نمایندگان پارلمان را به سمت وزیر واکسن منصوب می کند. دوره مسئولیت این وزیر محدود بوده و البته حداقل تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

زهاوی تا به حال معاون وزارت اقتصاد انگلیس بوده است.

بریتانیا پیش از این 40 میلیون دوز واکسن کرونا از این شرکت سفارش داده است.

فایزر و بیونتک از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته‌اند تا مجوز فوری استفاده از واکسن تولیدی آنها را صادر کند. سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است در نشست ویژه خود در روز 10 دسامبر (20 آذرماه) نظر نهایی خود را درباره این واکسن اعلام کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو