محمد باقر محمدی با اعلام گزارش نهایی زلزله ۴.۶ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۷ و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز حوالی بستک افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان‌های هرمزگان و فارس، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی اظهارداشت: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: خوشبختانه بررسی‌های اولیه حاکی از این است که به رغم احساس تکانه‌های زلزله مشکل خاصی در روستاهای حسن آباد، فاریاب سنگویه، انوه، فتویه، مغدان و شهر کوهیج گزارش نشده است.
محمدی اضافه کرد: اکنون نیروهای ارزیاب در محل وقوع زمین لرزه حضور دارند و در حال مخابره آخرین ارزیابی‌های خود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه بستک از خانه‌های خود خارج شده اند، نیروهای امداد رسان به منظور انجام حمایت‌های اولیه پس از حادثه از مردم منطقه زلزله زده، در کنار آنان در منطقه حضور دارند.