تخریب ساختمان قدیمی در خیابان ۱۵خرداد

منبع: برترین ها

49

1399/9/9

16:31


ملکی درباره جزئیات حادثه تخریب یک ساختمان قدیمی در خیابان ۱۵ خرداد توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: ملکی درباره جزئیات حادثه تخریب یک ساختمان قدیمی در خیابان ۱۵ خرداد توضیحاتی داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۵۳ ظهر امروز (یکشنبه نهم آذر ماه) حادثه‌ تخریب بخشی از یک ساختمان قدیمی در خیابان ۱۵ خرداد، خیابان امامزاده یحیی، کوچه‌ شیرازی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد و سریعا دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک منزل قدیمی دو طبقه بود که تقریبا به حالت متروکه درآمده بود و یکی از اتاق‌ها در طبقه دوم که به وسعت ۲۰ متر بود، تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: در ابتدا اعلام کردند، کسانی در زیر آوار محبوس هستند که آتش نشانان، بلافاصله آماده‌ جستجو و آواربرداری شدند و عوامل شهرداری منطقه ۱۲ هم در آنجا حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان کرد: آتش نشانان توانستند فردی حدودا ۳۵ ساله را که کاملا در زیر آوار محبوس شده بود، زنده از زیر آوار خارج کنند و این فرد تحویل عوامل اورژانس داده شد تا به مراکز درمانی منتقل شود.

وی تصریح کرد:کماکان نیروها در محل مستقر و در حال جستجو هستند که اگر کسی از زیر آوار پیدا شود، اعلام خواهیم کرد.

ملکی ادامه داد: در سال‌های قبل هم در فصول پر بارش شاهد موارد این چنینی بودیم، لذا همیشه تخریب ساختمان به این دلیل نیست که در مجاورت آن گودبرداری وجود داشته باشد.

ملکی افزود: در مواردی در ساختمان‌هایی که خیلی قدیمی هستند و مقاومت خود را از دست داده‌اند در فصل‌های پر بارش، آب باران به داخل دیوار و سقف‌هایی که غالبا خشتی و گلی هستند، نفوذ می‌کند و باعث تخریب می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: مسأله‌ دیگر این است که کسانی که منزل خود را به حالت متروکه به هر دلیلی رها کرده‌اند بدانند که مسؤلیت اتفاقاتی که در آنجا رخ می‌دهد با مالک است. حتما باید نسبت به محسور کردن ساختمان و مقاوم سازی و تعیین تکلیف آن با مجوز شهرداری اقدام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو