ترفندهای جالب بدن برای داشتن زندگی آسان

ترفندهای جالب بدن برای داشتن زندگی آسان


منبع: زیبامون

201

1399/9/9

17:03


در این بخش از زیبامون دات کام به چند تا ترفند جالب و عجیب مخصوص بدن اشاره کردیم که به شما کمک می‌کنند تا زندگی آسونتری داشته باشید!

ترفندهای جالب بدن برای داشتن زندگی آسان

بدن ما مثل یک ماشین پیچیده و شگفت انگیز هست که گاهی اوقات کنترل کردن آن خیلی سخت و دشوار میشه! مثلا به نظر میرسه که بعضی چیزها مثل سکسکه کردن یا عطسه خود به خود ایجاد میشن اما آیا واقعا ما نمیتونیم این اتفاقات رو کنترل کنیم؟

ما در این بخش از زیبامون دات کام به چند تا ترفند و نکته جالب برای کنترل بدن در شرایط مختلف اشاره کردیم که آشنایی با این ترفندهای به شما کمک میکنه تا بتونید زندگی آسونتری داشته باشید. برخی از این ترفندها واقعا جالب و کاربردی هستند و لازمه تمام افراد با این ترفندها و نکات آشنا باشند. پس بعد از مطالعه کردن این بخش، حتما این مطلب رو با دوستانتون هم به اشتراک بگذارید!

 

1. برای جلوگیری از عطسه کردن، پوست پل بینی رو فشار بدید!

وقتی پوست روی پل بینی تحریک میشه، مغز سیگنالهای هشدار دهنده دریافت میکنه و باعث جلوگیری از ایجاد فرآیندهایی مثل عطسه میشه. پس اگه در شرایطی هستید که نمیخواهید عطسه کنید، بهتره با استفاده از انگشتان دست، پوست پل بینی رو کمی فشار بدید و از عطسه کردن خلاص شوید.

اما در شرایط برعکس، اگر میخواهید عطسه کنید، فقط کافیهبه یک منبع نور شدید نگاه کنید و از این طریق به راحتی عطسه خواهید کرد!

 

ترفند جلوگیریاز عطسه

 

حتما بخوانید: شایع ترین عوامل ایجاد کننده آلرژی

 

2. برای بهتر شنیدن، گوشهای خود را ببندید!

وقتی در یک باشگاه، کنسرت یا محیطی هستید که صدای موسیقی بسیار بالاست و نمیتونید صحبتهای دوستتون رو بشنوید، فقط کافیه برجستگی که در مرکز گوش وجود داره رو به سمت مجرای گوش بچرخانید تا جایی که این مجرا تا حدی بسته بشه. با استفاده از این ترفند شما میتونید به راحتی صدای دوستتون رو در محیط شلوغ بشنوید و با او صحبت کنید.

این ترفند معمولا توسط خوانندگان به طور مرتب مورد استفاده قرار میگیره و اینطور به نظر میرسه که در حال بررسی کردن هدفون خود هستند!

 

ترفند برای بهتر شنیدن

 

3. اگر چیزی باعث استرس و نگرانی شما شد، فقط کافیه انگشت شصت خود را بمکید!

این واکنش رو می‌تونیم با تحریک عصب واگ توضیح بدیم؛ که باعث کندتر شدن ضربان قلب و کاهش فشار خون میشه و در نهایت منجر به کنترل شرایط استرس و نگرانی شما خواهد شد. 

اما اگر در یک موقعیت نگران کننده و استرس زا در یک مکان عمومی قرار داشتید، کافیه انگشتان دست رو به شکل مشت جمع کنید و انگشت شصت رو در بالای مشت قرار بدید و به طور مرتب درون مشت خود فوت کنید.

 

ترفند برای مواقع استرس زا

 

4. برای خلاص شدن از سکسکه، یک تکه یخ رو به زبان خود فشار دهید!

وقتی سکسکه ایجاد میشه، ممکنه از هر فردی، یک دستور خاص برای متوقف کردن سکسکه دریافت کنید! اما بهترین و کاربردی‌ترین ترفند برای خلاص شدن از سکسکه این هست که یک تکه یخ رو بر روی زبان فشار بدید. 

ترفند دیگه‌ای که برای متوقف کردن سکسکه وجود داره این هست که ابتدا گوشهاتون رو با کف دست ببندید و بعد با یک نفس عمیق، از طریق نی آب بنوشید!

 

ترفند برای قطع کردن سکسکه

 

5. اگر هنگام دویدن دچار گرفتگی در پهلوها، از این ترفند استفاده کنید!

احتمالا برای شما هم پیش اومده که بعد از چند دقیقه دویدن احساس درد و گرفتگی در پهلو راست داشته باشید. اگه اینبار با این مشکل مواجه شدید، فقط کافیه وقتی روی پای چپ قرار میگیرید، نفس خود را بیرون دهید.

اگر این احساس درد و گرفتگی در سمت چپ به وجود اومد هم باید از همین قانون استفاده کنید اما اینبار وقتی روی پای راست قرار میگیرید، نفس رو بیرون بدید و قسمتی که دچار گرفتگی و درد شده رو کمی ماساژ بدید.

 

ترفند برای کاهش گرفتگی پهلو هنگام دویدن

 

6. برای اینکه صبح‌ها راحتتر و سریعتر بیدار شوید، کمی نفس خود را حبس کنید!

وقتی قبل از بلند شدن از رختخواب برای چند ثانیه نفس خودتون رو حبس کنید، ریتم و ضربان قلب سریعتر میشه و به بدن دستور داده میشه تا سریعتر بیدار و فعال بشه.

اما بهتره از این ترفند بیش از حد استفاده نکنید؛ زیرا بیدار شدن ناگهانی میتونه فشار زیادی رو به قلب وارد کنه.

 

ترفند برای راحتتر بیدار شدن از خواب

 

7. برای بهبود روحیه خو با یک مداد بازی کنید!

این ترفند فوق العاده کاربردی و ساده هست و برای استفاده از ان فقط به یک مداد نیاز داریم! مداد رو با دندانهای خود نگه دارید! در این وضعیت عضلاتی که در ایجاد لبخند نقش دارند فعال شده و باعث میشن تا به طور غیر ارادی لبخند بزنید و با ارسال پیام عصبی به مغز، اندروفین ترشح میشه و روحیه بهتری پیدا خواهید کرد و به صورت عادی لبخند خواهید زد.

 

ترفند برای بهبود روحیه

 

8. حافظه خودتون رو با یک شاخه رزماری فعال کنید!

اگر نیاز دارید چیز جدیدی رو یاد بگیرید و به ذهن بسپارید ساده ترین راه این هست که از ظرفیت پنهان حافظه استفاده کنید! برای استفاده از این ترفند بهتره یادگیری رو به زمان شب موکول کنید، در رختخواب خود دراز بکشید و یک شاخه رزماری رو بو بکشید! این ترفند ساده به شما کمک میکنه تا اطلاعات لازم رو خیلی سریعتر و با نتایج بهتر به خاطر بسپارید.

 

ترفند برای بهبود حافظه

 

9. برای از بین بردن خواب رفتگی پا، سر خود را تکان دهید!

خواب رفتگی دست و پا و احساس سوزن سوزن شدن در این قسمتهای بدن یکی از احساسات ناخوشایندی هست که ممکنه در هر ساعت از شبانه روز ایجاد بشه. تنها کاری که در این مواقع میتونید انجام بدید این هست که صبر کنید تا خواب رفتگی دست و پا به تدریج از بین بره و شرایط عادی بشه. اما اگه اینبار با خواب رفتگی دست یا پا مواجه شدید، بهتره از این ترفند استفاده کنید و فقط سر خود را تکان دهید!

با استفاده از این ترفند، عضلات بدن خیلی سریع ریلکس و شل میشن و احساس سوزن سوزن شدن در عرض کمتر از یک دقیقه از بین میره.

 

ترفند برای ازبین بردن خواب رفتگی پا

 

سخن آخر

استفاده از این ترفندها به شما کمک میکنه در بسیاری از موقعیتهایی که ممکنه براتون ایجاد بشه، هوشمندانه عمل کنید و خیلی سریع و راحت شرایط رو برای خودتون عادی کنید. شما از چه ترفندهایی برای ساده شدن زندگی استفاده میکنید؟ حتما ترفندهای مخصوص خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو