به گزارش استاتیستا طبق گزارشات بدست آمده به نظر می رسد که دولت ترامپ درصدد همکاری برای آغاز روند انتقال قدرت به رقیبش یعنی جو بایدن است.

در حالی که ترامپ و نزدیکانش همچنان پرونده های خود را با ادعای تقلب گسترده در انتخابات به جریان می اندازند، به نظر می رسد که رئیس جمهور شکست را پذیرفته و به آینده چشم دوخته است - آینده ای که ممکن است او برای تصاحب کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ تلاش کند. داده های نظرسنجی جمهوری خواهان نشان می دهد که ترامپ در ۴ سال آینده از میزان حمایت بالایی برخوردار است.

بر همین اساس نظرسنجی مشترک جدید از پولیتیکو و مورنینگ کانسالت نشان می دهد که رئیس جمهور در حال خروج ترامپ در صورت تصمیم برای حضور مجدد در سال ۲۰۲۴ ، تقریباً ۵۴ درصد از رأی دهندگان جمهوری خواه از او پشتیبانی خواهند کرد. از جمله نامزدهای نزدیک دیگر مایک پنس معاون رئیس جمهور با ۱۲ درصد، پسر ترامپ با ۸ درصد و سناتور تد کروز با ۴ درصد هستند.

همچنین از دیگر برنامه های ترامپ می توان به ایجاد رسانه ای جدید برای مبارزه با دیگر رسانه های محافظه کار مانند فاکس نیوز و نیوزمکس اشاره کرد. طبق تحقیقات رسانه ها از جمله نیویورک تایمز ترامپ بدهی های سنگینی دارد و ایجاد رسانه پولساز برای ترامپ می تواند گزینه بهتری برای او باشد تا اینکه برای دوره بعدی آماده شود.