تخفیف در حکم قاتل ۶ مسلمان در کانادا!

منبع: برترین ها

73

1399/9/10

00:30


دادگاهی در کانادا در حکم صادر شده علیه تروریست مهاجم به یک مسجد در «کبک» که منجر به قتل 6 نمازگزار در سال 2017 در حین اقامه نماز شد، تخفیف قائل شد.

جماران: به نقل از الجزیره، دادگاهی در کانادا در حکم صادر شده علیه تروریست مهاجم به یک مسجد در «کبک» که منجر به قتل 6 نمازگزار در سال 2017 در حین اقامه نماز شد، تخفیف قائل شد.

دادگاه تجدید نظر در کبک کانادا حکم زندان این تروریست را از 40 سال زندان به 25 سال کاهش داد.

این دادگاه در توجیه حکم خود تصریح کرد که حکم 40 سال زندان بدون عفو مشروط که در سال 2019 علیه «الکساندر بیسونت»صادر شده است «غیرقانونی» است و این که مجازات بیش از عمر پیش بینی شده برای قاتل است و این حکم باعث به وجود آمدن تردیدی هایی در درستی بی طرفی نظام قضایی می شود!

تخفیف در حکم قاتل ۶ مسلمان در کانادا!

سخنگوی مسجدی که در آن این «کشتار» رخ داده است در پی صدور حکم دادگاه تجدید نظر کبک ابراز ناامیدی کرد و تأکید کرد که مسئولان این مسجد پیش از خوانش حکم و درخواست برای تجدید نظر در دادگاه عالی نیاز به زمان دارند.

حکم جدید و تخفیف در مجازات قاتل خشم مسلمانان کانادا را برانگیخت.

در فوریه سال 2019 الکساندر بیسونت که در سال 2017 با حمله به یک مسجد در شهر کبک سیتی کانادا 6 نمازگزار را در زمان اقامه نماز عشاء کشت و 5 نفر را نیز زخمی کرد، به حبس ابد محکوم شده بود.یکی از مجروحان این حمله «آیمن دربعلی» است که فلج شد.

رسانه‌های کانادا در آن زمان نوشتند که این جناتکار ۲۹ سال دارد و تا ۶۹ سالگی اجازه درخواست عفو نخواهد داشت.

دادستان‌ها در مجموع برای الکساندر بیسونت درخواست ۱۵۰ سال زندان کرده‌ بودند که شدیدترین حبس زندان درخواست شده در تاریخ قضایی کانادا است.

با وجود این، قاضی «فرانسکویس هوت» تصمیم گرفت به بیسونت اجازه دهد در طول عمر طبیعی خود فرصت درخواست عفو کند هر چند این درخواست نمی‌تواند زودتر از ۴۰ سال دیگر طرح شود.

قاضی القضات هوت که از قاضیان دیوان عالی کانادا است روز هشتم فوریه 2019 به هنگام قرائت حکم الکساندر بیسونت گفت که از نظر او «مجازات نباید جنبه خون‌خواهی و انتقام‌جویی» پیدا کند.

قتل عمد در کانادا به طور طبیعی برای قاتل حبس ابد بدون اجازه درخواست عفو برای ۲۵ سال را به همراه می‌آورد.

الکساندر بیسونت علاوه بر محاکمه به اتهام قتل عمد ۶ نفر، همچنین به علت تلاش برای قتل ۶ نفر دیگر هم دادگاهی شد؛ پنج نفر از این افراد زخمی شدند و یکی دیگر به رغم آنکه به سویش شلیک شده بود جراحتی برنداشت.

او در جلسه دادگاه در سال 2019 گفت: «من تروریست نیستم. من اسلام‌هراس هم نیستم. من از آنچه کردم شرمگینم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو