شکار توله خرس توسط شکارچیان در دنا

منبع: برترین ها

76

1399/9/10

01:43


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکارچیان یک خرس را در دنا به گلوله بستند.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکارچیان یک خرس را در دنا به گلوله بستند.

سید اسدالله هاشمی گفت: روز شنبه هشتم آذر ماه در ساعت 12 ظهر، صدای شلیک 3 تیر از نوع گلوله زنی ، توجه مامورینی را که مشغول گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنا بودند را به خود جلب کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: مامورین ضمن برقراری تماس تلفنی با واحد فرماندهی در ستاد با استفاده از دوربین چشمی به رصد و پایش محل تیراندازی پرداختند و فورا" اکیپی از ستاد به منطقه اعزام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تصریح کرد: پس از 3 ساعت دوربین کشی و رصد منطقه، مامورین موفق می‌شوند 3 نفر متخلف را که بدون هماهنگی با مامورین یگان حفاظت وارد منطقه شده بودند را در همان محل شنیده شندن صدای تیر شناسایی کنند.

شکار توله خرس توسط شکارچیان در دنا

این مقام مسئول افزود: پس از حدود 4 ساعت تلاش و پیاده روی در منطقه، مامورین یک نفر از آنها را دستگیر می کنند و دو نفر دیگر از آنها موفق به فرار می شوند.

هاشمی افزود: پس از دستگیری متهم ، مامورین به جستجو در منطقه شنیده شدن صدای شلیک پرداختند که متاسفانه لاشه یک قلاده توله خرس قهوه ای حدودا" 3 ساله با جنسیت نر که با شلیک گلوله از پای درآمده بود را کشف کردند.

مدیرکل حفاطت محیط زیست استان ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل در شهرستان دنا و انتقاد از برخی بی‌رحمی‌ها توسط متخلفین به حیات وحش در فصل زمستان که به دامنه ارتفاعات می‌آیند، افزود: با همکاری و هماهنگی دادستان محترم، ضمن تشکیل پرونده ، متهم بمنظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی و انتطامی داده شد.

وی در پایان ضمن تشکر از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا افزود: در این شرایط خطرناک کرونایی و بارش‌های چند ورز اخیر محیط بانان با جان و دل از حیات وحش دنا حفاظت می کنند و متخلفین بدانند در صورت هرگونه دست درازی به سرمایه ملی در امان نخواهند بود.

بر اساس قانون جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر 75 میلیون تومان و ماده آن 225 میلیون تومان جدای از جریمه کیفری آن تعیین شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو