روز گذشته (شنبه) مجموع آمار قربانیان کروناویروس در اروپا که دومین منطقه آسیب دیده از شیوع این ویروس است از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت و این درحالیست که در بخش‌هایی از این قاره فروشگاه‌ها برای تعطیلات، فعالیت خود را مجدد آغاز کرده‌اند.

در انگلیس پلیس بیش از ۶۰ نفر را در جریان اعتراض به اعمال محدودیت‌های کرونایی بازداشت کرده است. این کشور نزدیک به دو سوم از موارد فوتی کروناویروس در اروپا را به خود اختصاص داده و کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین در فرانسه از روز گذشته مغازه‌ها و فروشگاه‌ها فعالیت خود را از سر گرفته و مراکز خرید در لهستان هم بازگشایی خواهند شد.

در بلژیک نیز اعلام شده است که فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌توانند از اول دسامبر فعالیت داشته باشند اما برخی از محدودیت‌ها تا اواسط ماه ژانویه ادامه خواهد داشت. همچنین اقدامات مشابهی در آلمان، لوکزامبورگ و هلند انجام گرفته است.

همچنین در ایرلند اعلام شده است که برخی از محدودیت‌ها برداشته می‌شود و برخی از کسب و کارها اجازه فعالیت پیدا خواهند کرد. به علاوه خانواده‌ها می‌توانند به مناسبت کریسمس گردهم جمع شوند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، اگرچه سرعت گسترش ویروس در اروپا به دلیل اعمال محدودیت‌های شدید آهسته شده اما همچنان این منطقه در کانون همه گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و هفته گذشته نسبت به ایالات متحده موارد ابتلای بیشتری را گزارش کرده است.