بخشی از ناگفته‌های زندگی غیرنظامی سردار سلیمانی در یک فیلم مستند / بهنام بهادری از "حریم سبز" می‌گوید

155

1399/9/10

08:34


بهنام بهادری می‌گوید آنچه در جامعه ما مهم است، اخلاق‌مداری است و به این بهانه در مستند "حریم سبز" به زندگی سردار سلیمانی پرداخته است.

بخشی از ناگفته‌های زندگی غیرنظامی سردار سلیمانی در یک فیلم مستند /  بهنام بهادری از "حریم سبز" می‌گوید

سرویس سینمایی هنرآنلاین: مستند "حریم سبز" به بخشی از زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فارغ از مسائل نظامی می‌پردازد و گوشه‌ای از سجایای اخلاقی وی در خصوص کودکان را روایت می‌کند.

بهنام بهادری کارگردانی این مستند را بر عهده دارد. او تاکنون ساخت چندین فیلم کوتاه و نیمه بلند را در کارنامه خود به ثبت رسانده  و در چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی برگزیده شده است. از مهم‌ترین فیلم‌های بهادری می‌توان به "آیفون"، "سایه و درخت" و "راهی برای یافتن یک بازیگر" اشاره کرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت مستند "حریم سبز" توضیح داد: ما یکسری تحقیقات اولیه در مورد سردار سلیمانی داشتیم و پس از آن، سال گذشته در بیمارستان‌های بقیه‌الله(عج) و میلاد فیلمبرداری را آغاز کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا کار فیلمبرداری چند باری متوقف شد تا درنهایت به اتمام رسید و این روزها مشغول تدوین آن هستیم. این یک مستند نیمه بلند با زمانی حدود 30 دقیقه است که در دو نسخه یکی برای حضور در جشنواره‌ها و دیگری برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود.

بهادری درباره موضوع این فیلم نیز گفت: موضوع این فیلم مستند به بخشی از ناگفته‌های زندگی غیرنظامی سردار سلیمانی برمی‌گردد و به بهانه آن به مسائل اخلاقی می‌پردازیم.

او دلیل این پرداخت را این‌طور بیان کرد: آنچه در جامعه ما مهم است، اخلاق‌مداری است و در این فیلم صحبت از اخلاق می‌شود به این بهانه ما به زندگی سردار سلیمانی پرداختیم که قصه اصلی آن در بیمارستان رخ می‌دهد.

این کارگردان درباره گروه سنی مدنظر نیز اظهار کرد: ما حوزه کودک و نوجوان را مدنظر قرار دادیم، چرا که عکس‌العمل سردار در مقابل کودک و جامعه را در معرض نمایش قرار می‌دهد، اما قطعاً مخاطب بزرگسال را نیز درگیر می‌کند و همه سنین می‌توانند مخاطب این مستند باشند چون بحث آموزش غیرمستقیم است.

بهادری همچنین درباره چرایی پرداختن به زندگی غیرنظامی سردار سلیمانی نیز گفت: آنچه از سردار سلیمانی تاکنون پخش شده است، در مورد عملکرد نظامی او و مباحث نظامی بوده است که بسیار به آن پرداخته شد، اما ما قصد داریم به بخشی دیگر از زندگی سردار بپردازیم و نکاتی را از زندگی او به نمایش بگذاریم که تاکنون به نمایش درنیامده است. مباحث اخلاقی از زبان او بیان می‌شود، درحالی‌که ما هیچ تصویری از سردار در این فیلم نمی‌بینیم. درواقع صحبت درباره او غیرمستقیم است و به مباحث کلان‌شهری و اجتماعی می‌پردازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو