پارک طالقانی | بهشتی در میان شهر تهران

پارک طالقانی | بهشتی در میان شهر تهران


منبع: همگردی

156

1399/9/10

10:02


پایتخت ایران، برخلاف ظاهر شهری یا شایعه های پیرامونش، طبیعت و پارکهای جنگلی بسیاری را در دل خود جای داده است؛ مکانهایی با مناظر خیره کننده که با دقایقی وقت گذراندن میان آنها، روح و جان تازه ای به شما هدیه می شود. یکی از این الماسهای طبیعتگردی به خصوص در فصل پاییز، پارک طالقانی تهران است. با ما در این مقاله جذاب همراه باشید تا بدانید پارک طالقانی کجاست و با امکاناتش بیش از پیش آشنا شوید.

پارک طالقانی تهران

با رفتن به این پارک هیچ چیز را از دست نمی دهید

از رفاه و امنیت و خوشگذرانی گرفته تا موزه گردی و انجام احکام شرعی! تزئینات، امکانات رفاهی و ورزشی این پارک روز به روز افزایش یافته و بهتر می شوند. قدم زدن روی سنگ ریزه های داخل پارک، پل ها و راه چوبی حس فوق العاده ای را به شما القا کرده و درختان سر به فلک کشیده و قدیمی هرچه بیشتر شما را محو خود می کنند. مناظر محشر پارک طالقانی تهران سوژه های عکاسی بی مانندی را برایتان فراهم می آورند.

پارک طالقانی تهران 2

پارک طالقانی تهران 3

خوشگذرانی در پارک

دوست دارید علاوه بر طبیعت، سری نیز به تاریخ بزنید؟ باغ موزه دفاع مقدس که در کنار پارک طالقانی ساخته شده، می تواند شما را راضی کند. جالب است بدانید که بلندترین پرچم دنیا نسبت به ارتفاع از دریا در این پارک قرار دارد. همه ایرانی ها همیشه بساط کبابشان به راه است و در پارک طالقانی میتوان علاوه بر لذت همنشینی با خانواده در سایه آلاچیق ها، یک غذای خوشمزه را هم نوش جان کرد. تنها کافیست یک آلاچیق باب میل با منقل پیدا کرده و شروع کنید!

باغ موزه دفاع مقدس

یکی دیگر از بیشمار زیبایی های این پارک، مسجد خرمشهر بوده که راحتی خیالتان را تکمیل می کند. البته، خود پارک نیز دارای نماز خانه بوده که علاوه بر آن می توانید به این محل هم بیایید. این مسجد افزون بر حضوری معنوی، با معماری و طراحی بی نظیرش، زیبایی پارک را دوچندان کرده است.

مسجد خرمشهر

موقعیت و راههای دسترسی

براساس مقاله پارک طالقانی کجاست باید بدانید که بوستان طالقانی واقع در تپه های عباس آباد، در سال 1361 افتتاح شد. خود پارک در کنار بزرگراه حقانی قرار دارد و پل طبیعت که یکی از دلایل بازدید مردم از این پارک بوده، با گذر از روی بزرگراه مدرس، پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می کند.

بی دردسرترین راه برای دسترسی به این بهشت، مترو است. سریعترین قسمت ایستگاه شهید حقانی واقع در خط یک مترو بوده که بعد از آن، تنها نیاز به 5 دقیقه پیاده روی دارید. ایستگاه شهید همت نیز در ضلع جنوبی این پارک قرار دارد که برای رسیدن به مرکز پارک از این طرق، نیاز به مدت زمان و پیاده روی بیشتری دارید. اگر قصد دارید با خودرو شخصی بروید، باز هم جای نگرانی نیست. در بزرگراه حقانی و در مجاورت پارک، پارکینگ بزرگی جهت خدمات رسانی آماده است.

در ادامه بخوانیددر تهران آخر هفته کجاها برویم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو