۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ به انتخاب جان واترز

منبع: ایران آرت

61

1399/9/10

11:25


فیلم‌های منتخب جان واترز، کارگردان سرشناس سینما یکی از دیگری عجیب‌تر است.

ایران آرت: با نزدیک شدن به ماه دسامبر فهرست‌ "بهترین‌های سال" یک به یک پدیدار خواهند شد. امسال "جان واترز" یکی از اولین افرادی بوده است که فهرست خود از بهترین فیلم‌های سال را ارائه داده. واترز فیلم‌های گوناگونی از جمله "اسپری مو" و "فلامینگوهای صورتی" را در کارنامه دارد و فهرست او مطابق کارنامه‌ی اوست.

واترز ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ را در شماره‌ی جدید "آرت‌فروم" به اشتراک گذاشته است. در این فهرست فیلم‌هایی چون "اولین گاو" یا "به پایان چیزها فکر می‌کنم" و یا حتی "صحرانشینستان" دیده نمی‌شود، اما در عوض فیلم علمی-تخیلی و تریلر "بات بوی" با بازی و کارگردانی "تایلر کورناک" انتخاب اول اوست. واترز این فیلم را "تریلری بهت‌آور، به‌ظاهر جدی، و باورنکردنی در مورد یک پدر دگرجنس‌گرا" توصیف کرده است که "پس از ملاقاتی معمولی از پزشک متخصص مقعدش، به یک قاتل زنجیره‌ای تبدیل می‌شود و قربانیانش را در مقعد خود فرو می‌کند، شوخی نمی‌کنم."

فیلم‌های منتخب واترز یکی از دیگری عجیب‌تر است. در رتبه‌ی سوم فهرست او فیلم جنجالی "شکار" وجود دارد و فیلم روسی "چرا نمی‌میری در رده‌ی پنجم. او این فیلم را "یک کمدی انتقامی خانوادگی روسی تحت تأثیر تارانتینو" می‌خواند.

به گزارش 30نما در فهرست واترز البته فیلم‌های شناخته‌شده‌تری چون "دادگاه شیکاگو ۷" آرون سورکین و "منگروو" استیو مک‌کویین نیز به چشم می‌خورند که هر دو از داستان‌های واقعی الهام گرفته شده‌اند. واترز در انتها پیشنهاد می‌کند: "بیرون بروید و از خود در حالی که در یک تظاهرات دستگیر می‌شوید فیلم بگیرید. آن‌وقت خودتان بهترین فیلم سال شده‌اید."

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ به انتخاب "جان واترز":

۱. بات بوی (Butt Boy) – تایلر کورنیک

۲. بلعیدن (Swallow) – کارلو میرابلا-دیویس

۳. شکار (The Hunt) – کرگ زوبل

۴. چرا نمی‌میری! (Why Don’t You Just Die!) – کیریل سوکولوف

۵. آدیشن (The Audition) – اینا وایس

۶. پوست آهو (Deerskin) – کانتن دوپیو

۷. صدای انسانی (The Human Voice) – پدرو آلمودوار

۸. تاریخچه واقعی کلی گنگ (True History of the Kelly Gang) – جاستین کورزل

۹. قتل آمریکایی: خانواده همسایه (American Murder: The Family Next Door) – جنی پاپل‌ول

۱۰. (به صورت مشترک) منگروو (Mangrove) – استیو مک‌کویین و "دادگاه شیکاگو ۷" (The Trial of the Chicago 7) – آرون سورکین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو