سفر بیست و یک

سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری که قرار بود در ۴ فصل ۲۵ قسمتی تولید شود، در پایان فصل اول متوقف شده و ساخت آن ادامه نخواهد داشت.

سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری به تازگی در ۲۵ قسمت به تولید رسید و روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این سریال در قسمت آخر با جمله «پایان فصل اول» خاتمه یافت و این تصور را قوت بخشید که در ادامه این ۲۵ قسمت همانطور که پیش از این هم گفته شده بود، فصل‌های بعدی ساخته خواهد شد. با این حال شبکه سه سیما قرار نیست فصل جدید این سریال را بسازد.

به گزارش مووی مگ به نقل از سینماپرس، این مجموعه که به تهیه کنندگی مهدی فرجی ساخته شد ابتدا «نیوجرسی» نام داشت و رضویان اولین بار خردادماه سال ۹۸ در شبکه سه از ساخت این مجموعه خبر داد. در همین مدت بارها تولید سریال به تعویق افتاد و یکی از دلایل عمده این تاخیر اصرار سازندگان برای دریافت بودجه بالاتر و سوق دادن مسیر ساخت این مجموعه به سمت معاونت بازرگانی صداوسیما بود که پیش از این برای سریال «پایتخت ۶» اتفاق افتاده بود؛ نکته‌ای که شبکه سه با آن مخالفت کرد و سریال از طریق شبکه و در قالب فرآیند تولید سریال در سیمافیلم ساخته شد.

«صفر بیست و یک» بعد از حدود یک و نیم سال با حضور ۲ کارگردان سریال و چند تن از بازیگران طنز روی آنتن شبکه سه سیما رفت اما کیفیت آن به گونه‌ای بود که نتوانست مخاطبانش را راضی کند و حتی باعث شد انتقادات بسیاری هم روانه تولیدکنندگان و حتی شبکه سه شود.

در این مدت نویسندگان و برخی از بازیگران سریال به تغییرات عمده متن و فیلمنامه روی آنتن اشاره کردند و آن را دلیلی بر کیفیت پایین سریال دانستند.

با این حال همه این موارد باعث شد چندین بار این سوال برای رسانه‌ها بوجود آید که آیا این سریال که قرار بود در چهار فصل ۲۵ قسمتی ساخته شود شکست دوباره‌ای را تجربه خواهد کرد یا خیر. جوابی که خود کارگردانان سریال نسبت به آن سکوت کرده‌اند و حتی در این مدت درباره پروژه سخنی نگفته‌اند.

طبق آخرین اخبار اما شبکه سه دیگر بنایی برای ساخت ادامه این سریال ندارد و قرار نیست «صفر بیست و یک» فصل جدیدی داشته باشد. به ویژه که این شبکه در همان زمان پایانی پخش سریال «نجلا» و به دلیل اقبال مخاطبان اعلام کرد فصل جدید سریال را می‌سازد.

از آنجایی که شبکه سه قرار نیست فصل‌های بعدی «صفر بیست و یک» را به تولید برساند و به این دلیل که این سریال به این شبکه تعلق دارد، بعید است که سازندگان از طریق سیمافیلم هم برای شبکه دیگری اقدام به تولید ادامه سریال کنند چراکه سیمافیلم آنچه را که در شبکه‌ها مصوب شده و قرار است به تولید برسد وارد پروسه ساخت می‌کند.