آنچه باید درباره کشور هلند بدانید

آنچه باید درباره کشور هلند بدانید


منبع: آرگا

102

1399/9/10

14:05


در این مطلب به معرفی کشور هلند و بیان آنچه که در مورد آن کمتر شنیده اید پرداختیم، تا با شناخت و آگاهی بیشتر در مورد یکی از کشورهای زیبا و جذاب جهان که یکی از کشورهای پر توریست می باشد، بر اطلاعات خود بیافزایید.

هلند یکی از کشورهای جهان با وسعت جغرافیایی کم، که در شمال غربی اروپا واقع گشته است، پایتخت آن آمستردام بوده که به خاطر متمرکز نبودن، سفارت خانه و وزارت خانه های زیادی را در شهر لاهه یا اطراف آن مستقر کرده اند. کشور هلند به کشور گل ها معروف می باشد که برای مسافرت می تواند یکی از بهترین گزینه ها به حساب آید و با توجه به فرهنگ خوب مردم آن و جاذبه های گردشگری و طبیعی آن، زمان اقامت قطعا طولانی تر می گردد.

کشور زیبای هلند و دانستنی های جالب آن

هلند از سمت جنوب همسایه بلژیک و از شرق با آلمان و از طریق دریا از غرب با انگلستان همسایه است، بندر روتردام که دارای اسکله های بسیاری بوده و همچنین وسعت فراوانی دارد، دومین شهر بزرگ هلند و بزرگترین بندر اروپا محسوب می گردد. قسمت های زیادی از هلند را چراگاههای سرسبز و کشتزارها شکل می دهند، و هیچ کوهی در آن وجود ندارد اما ۲۰ در صد این کشور آب می باشد، رود راین نیز از وسط این کشور سرسبز عبور می کند، خاک این کشور بیشتر ماسه ای می باشد.

کشور هلند کشوری زیبا که 70 درصد آن را آب تشکیل می دهد

دین و زبان رسمی مردم هلند

سرزمین هلند از متراکم ترین کشورهای دنیا از لحاظ جمعیت است، که ۱۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارد، و بیشتر آن دارای دین مسیحی و مذهب پروتستان می باشند، یک میلیون نفر با دین اسلام مقیم این کشور شده و در این سرزمین زیبا زندگی می کنند.

زبان رسمی مردم آن هلندی می باشد، که اکثریت آنها به سایر زبان ها مانند آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی سخن می گویند، قابل توجه است که ۳۰۰۰۰ نفر فارسی زبان در این کشور اقامت دارند.

سرزمین هلند و دانستنی های جالب و خواندنی در مورد آن

تجارت هلند

هلند همانطور که گفتیم کشور گل ها نامیده می شود و در کاشت و پرورش گل رتبه اول را در دنیا دارد که یکی از تجارت های پر رونق او نیز می باشد، کشاورزی و دامداری یکی دیگر از اساس اقتصاد و در آمدزایی برای آن است.

هلند بر خلاف وسعت جغرافیایی کمی که دارد از سهم بسیاری در بانکداری و تجارت دنیا را دارا است، به طوری که بیشتر از نصف سهام شرکت گازی و نفتی شل متعلق به کشور هلند می باشد که قسمت متعلق به هلند به نام رویال داچ شل شناخته می شود. تجارت گاز و نفت علاوه بر استخراج آن در کل دنیا از فعالیت های آن است که یکی از منطق مورد فعالیت او در زمینه ی استخراج نفت و گاز ایران می باشد، باید گفته شود که این کشور خود منابع گاز طبیعی دارد و از صنعت های اولیه و مهم آن می توان به صنایع شیمیایی و کشتی سازی اشاره نمود. فیلیپس و هاینکن از شرکت های بزرگ هلند محسوب می شوند.

رتبه دوم در صادرات مواد غذایی

هلند دومین کشور صادر کننده محصولات کشاورزی و غذا در کل دنیا به حساب می آید، و جزء ده کشور برتر در زمینه صادرات می باشد، که صادرات مواد غذایی در تجارت برای او حرف اول را می زند و پس از آن مواد شیمیایی، لوازم الکتریکی، ماشین آلات، خدمات، فلزات، تجارت و توریسم از صنعت های درآمدزای آن است.

هلند منطقه ای با منابع طبیعی از جمله گاز و نفت

سیاست هلند

حکومت کشور هلند پادشاهی مشروطه است و البته بالاترین قدرت را در اجرای قانون کشور متعلق به نخست وزیر می باشد، مجلس آن دارای دو بخش است: یکی مجلس عوام که به طور مستقیم با انتخابات خود مردم تعیین می شود و دیگری مجلس اعیان.

دارای بالغ بر ۷۰ حزب سیاسی در این کشور آزادانه مشغول به فعالیت می باشند که حزب های فعلی آن حزب سبزها، سوسیال دموکرات، لیبرال، سوسیالیست و دموکرات مسیحی می باشند که در حال فعالیت هستند.

کشور هلند دومین کشور صادر کننده مواد غذایی

تحصیلات و آموزش

سن شروع آموزش ۴ یا ۵ سالگی می باشد و تا سن دوازده سالگی تحت آموزش دوره تحصیلی ابتدایی می باشند و پس از آن تا سن شانزده سالگی دوره متوسطه طول می کشد.این میزان از تحصیلات یعنی تا پایان دوران متوسطه با عنوان پیش دانشگاهی برای تمام افراد این کشور الزامی است.کلیه دانشگاه ها و مدرسه ها غیر از مدرسه های مذهبی به وسیله ی هزینه عمومی و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده است، اداره و رسیدگی می گردد.

اقلیم هلند دارای مردمانی با فرهنگ و اخلاق خوب و مهمان نواز

آب و هوای هلند

هلند دارای تابستان های کوتاه با آب و هوای متعادل و زمستان های طولانی و سرد و یخبندان می باشد. این منطقه با بارش فراوان باران، و وزش بادهای تند مخصوصا در نواحی ساحلی از جمله ویژگی های آب و هوایی آن محسوب می شود، یکی از تهدیدهای دائمی این سرزمین سیلاب های فصلی می باشد که البته کنترل شده و مهار می گردد، به دلیل ارتفاع پایین آب و هوا در هلند با وزش هر باد تغییر می نماید.

هلند منطقه ای با وسعت جغرافیایی کم و سرسبز

فستیوالها و دیدنی های هلند

تابستان های هلند با آب و هوای معتدل و عالی همیشه میزبان توریست های بسیاری از اقسام نقاط جهان می باشد، جشنواره هلند در پایان ماه خرداد در آمستردام و لاهه اجرا می شود، جشنواره موسیقی همچنین در نیمه ی ماه تیر برگزار می گردد که از بزرگ ترین فستیوال های موسیقی شهر هاگو به حساب می آید.

در ماه ژانویه مسابقه اسکیت بر روی یخ ۲۰۰ کیلومتری با اسم Elfstedentoch بر پا می گردد، روزه نیز در این کشور تعیین شده به نام روز ملی آسیاب که در این روز همه ی آسیاب های هلند درهای خود را برای تمام بازدید کنندگان باز می گذارند.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و دیدنی های هلند موزه ون گوگ در آمستردام است، که اثرهای این نقاش بزرگ و هنرمند معروف را در آن به نمایش در آورده اند، که تعداد بیشتر از دویست اثر از نقاش ون گوگ و دوستان نقاش وی در این موزه دیده می شود.

کشور هلند کشوری شناخته شده با گل و آسیاب های بادی و دو چرخه

موزه ریجکس در آمستردام نیز با کلکسیون گرانبهایی از آثار تاریخی هنری که دارد جزء گران قیمت ترین گالری های دنیا به حساب می آید.

باغ کاکنهف که بزرگترین باغ گل دنیا می باشد، هنرمندان و گل کاران بسیاری که طبیعت را با زیبایی بینظیرش مهمان این منطقه نموده اند هرساله حدود هشتصد هزار بازدید کننده به آن جا می کشاند.

سرزمین هلند دارای رتبه دوم در صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی

پارک ملی هوگ ولوه در پایتخت آمستردام که مرداب و تپه های زیبایی دارد، از مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی هلند هستند.

رنگ نارنجی رنگ ملی هلند می باشد، این رنگ مشهور به رنگ سلطنتی می باشد که کاخ سلطنتی را نیز کاخ نارنجی نامیده اند. هویج با رنگ نارنجی برای نخستین بار در قرن شانزده میلادی از کشور هلند به تمام جهان شناخته و عرضه شد، قبل از آن هویج با رنگ زرد کمرنگ تا رنگ بنفش وجود داشت.

سرزمین هلند دارای زمستان های یخبندان و طولانی

هلند با گل های زیبای لاله اش، دوچرخه، و آسیاب های بادی مشهور می باشد. این کشور مهد هنرمندان بسیاری از جمله ون گوگ، رامبراند، نقاشان مشهور بسیاری که متعلق به این هستند می باشد.

عادت زدن پرده بر پنجره در آنجا وجود ندارد، مردم آنجا پنجره های خود را با گلها و انواع عروسک زینت می بخشند.

کشور هلند از کشورهای اروپایی که در تجارت نیز موفق است

کشیدن علف در تاکنون در کافه های هلند انجام می شود و هیچ منعی ندارد اما استفاده تنباکو ممنوع اعلام شده است.

یکی دیگر از نکته های جالب توجه در مورد مردمان هلند قد بلند آن هاست، مردم هلند بلند قد ترین مردمان دنیا هستند به طوریکه میانگین قد مردان این سرزمین ۱۸۴ سانتی متر می باشد.

مردمان هلند از زمان های بسیار دور از کفش های چوبی معروف به Klompen بهره می بردند، که این نوع از کفش ها به اثر تاریخی و میراث فرهنگی تبدیل شد که بسیار قابل توجه گردشگران و توریست ها قرار می گیرد.

هلند سرزمینی که 70 درصد آن را آب تشکیل می دهد

سرزمین هلند و جاذبه های گردشگری فراوان آن

کشور هلند دارای رتبه دوم در صادرات مواد غذایی

سرزمین هلند از مناطق خوش آب و هوا مناسب برای سفر

سرزمین هلند مهد هنرمندان و نقاشان معروف جهان

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی و از متحدان سابق ناتو

سرزمین هلند دارای فرهنگ و رسوم خاص و دوست داشتنی

کشور هلند از کشورهای اروپایی سرسبز و آباد مناسب برای گردشگری

هلند خطه ی هنر و هنرمندان و مشاهیر نقاشی

سرزمین هلند دارای دین مسیحیت و مذهب پروتستان

در این مقاله مطالبی جالب توجه از کشور هلند در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد. هلند کشوری زیبا و بینظیر، با مردمانی دارای فرهنگ و اخلاق عالی می باشد که اگر آن را برای سفر انتخاب کنید، بی شک در آن ماندگار خواهید شد و از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو