شاغلان در انتخاب صبحانه دقت کافی داشته باشند

61

1399/9/10

14:23


شاغلان در انتخاب صبحانه و میان وعده به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ دقت کافی داشته باشند.

شاغلان در انتخاب صبحانه دقت کافی داشته باشند

به گزارش بهداشت نیوز، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: وعده صبحانه و تغذیه مناسب در تناسب اندام، پیشگیری از چاقی و تقویت سیستم ایمنی در مقابل ویروس کرونا بسیار موثر است و در خلوت شدن بیمارستان ها در این روزهای حساس تاثیر به سزایی دارد.

مهسا شمشیرگران با بیان اینکه شروع صبح و صبحانه دو یار جدایی ناپذیر هستند،  اظهار داشت:  حذف صبحانه یکی از عوامل موثر در بروز چاقی و عدم تناسب اندام است، بنابراین همه شاغلان باید با در نظر گرفتن این مسئله با توجه به شرایط کاری خود مصرف صبحانه را در برنامه روزانه خود بگنجانند و از حذف آن به شدت پیشگیری کنند.

 وی تاکید کرد: شاغلان با وجود نداشتن شرایط برای خوردن صبحانه در منزل می توانند در شرایط کنونی خانگی با شستشوی مکرر دست ها و ضدعفونی سطوح  صبحانه خود را در محل کار میل کنند.

 وی توضیح داد: متاسفانه بسیاری از افراد شاغل به دلیل زمان کم و مشغله زیادی که دارند به میان وعده هایی نظیر چای بیسکوییت انواع کیک ها اکتفا می کنند، غافل از آن که بدانند این امر نه تنها به تناسب اندام آنها کمک نمی‌کند بلکه باعث بروز چاقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: همه شاغلین می توانند از تخم مرغ آب پز، حبوبات پخته نظیر عدس و لوبیا و نان کامل و سبوس دار به همراه پنیر، سبزی و گردو استفاده کنند.

 شمشیرگران تاکید کرد: همه افراد باید هر دو ساعت میان وعده سالم نظیر میوه، سبزیجات، انواع مغزها و ... مصرف کنند و استفاده از موادغذایی و تنقلات  بی ارزش نظیر چیپس، پفک و را حذف کنند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو