2ویتامین ضروری برای خانم ها که نباید از آن غافل شوند

33

1399/9/10

14:23


دکترای تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین دی پس از یائسگی با مشورت پزشک به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از مشکلات زودهنگام را فراموش نکنید.

2ویتامین ضروری برای خانم ها که نباید از آن غافل شوند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شیما عبداللهی یادآور شد: تغذیه مناسب و آگاهی از اصول تغذیه ای صحیح می‌تواند در سنین پس از یائسگی از ابتلا به پوکی استخوان زودرس پیشگیری کند و در سلامت زنان تاثیر ب سزایی داشته باشد .دکتر عبداللهی مواجهه مستقیم با نور خورشید را در تامین ویتامین دی افراد موثر دانست و افزود: همه زنان می توانند با بهره مندی از فعالیتهای ورزشی صحیح، زمینه تقویت عضلات و تحریک استخوان‌سازی را باعث شوند و با استفاده از عادات غذایی و سبک زندگی درست در سال‌های نخست زندگی به سلامت خود کمک کرده و از سوء تغذیه و ابتلا به بیماری‌های مختلف در سنین بالاتر خودداری کنند.

وی اظهار داشت: افزایش آگاهی در زمینه اصول صحیح تغذیه ای بسیار حائز اهمیت است و می تواند در کاهش مشکلات دختران و عوارض و عواقب جبران‌ناپذیر ناشی از تغذیه نادرست تاثیر بسزایی داشته باشد . 

این عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: با مصرف انواع ماهی، کلم نظیر کلم بروکلی، انواع مغزها، تخم مرغ و ... می توان نیاز های غذایی خود را از نظر کلسیم و ویتامین دی تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: با مصرف غذاهای سالم و پیروی از رژیم های غذایی صحیح نظیر دریافت بالای میوه جات، سبزیجات، لبنیات کم چرب، غلات کامل گوشت سفید، دریافت پایین گوشت قرمز و فرآوری شده و غذاهای سرخ شده و فست فودها می‌توان خطر ابتلا به بیماری ها نظیر دیابت و ... را کاهش داد و به حفظ سلامت بدن کمک شایانی کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو