بررسی گوشی A11 یک محصول ارزان قیمت با قابلیت های قابل قبول

بررسی گوشی A11 یک محصول ارزان قیمت با قابلیت های قابل قبول


منبع: آرگا

167

1399/9/10

15:11


از گوشی A11 در ماه مارس ۲۰۲۰ رونمایی شد. این اسمارتفون یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند سری A کمپانی سامسونگ می باشد که به عنوان یک محصول ارزان قیمت با مشخصات فنی مطلوب روانه بازار می شود. اگر مایلید تا از گوشی A11 سامسونگ بیشتر بدانید در این مطلب به بررسی کامل آن می پردازیم.

افرادی که به دنبال یک گوشی اندرویدی خوب با صرف هزینه کم هستند می توانند A11 سامسونگ را در لیست انتخاب های مناسب خود قرار دهند. این گوشی ارزان قیمت بوده و از قابلیت های متعددی همچون دوربین سه گانه، حفره روی نمایشگر، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی، اندروید ۱۰ و… بهره می برد. در ادامه با بررسی بررسی گوشی سامسونگ A11 همراه ما باشید.

بررسی گوشی ارزان قیمت A11 سامسونگ

       

اغلب گوشی های امروزی؛ قیمت بالایی دارند و نوسانات بازار ارز نیز بر این وضعیت بی تاثیر نیست. ولی هنوز هم برخی کمپانی های بزرگ تولید کننده گوشی های اندرویدی مانند هواوی، شیائومی و سامسونگ هرازگاهی گوشی های مقرون به صرفه و ارزان قیمتی را به بازار روانه می کنند که بسیار جالب توجه قرار می گیرند. گوشی A11 سامسونگ نیز یکی از این اسمارت فونها می باشد که در مارس ۲۰۲۰ رونمایی و در ماه می روانه بازار شد.

این گوشی قیمتی واقعا اقتصادی(قیمت پایه حدود ۱۷۹ دلار) داشته و در این رنج قیمتی مشخصات فنی مطلوبی بهره می برد و به این خاطر توانسته در گروه گوشی های پرفروش سامسونگ جای بگیرید. A11 از اتصال همزمان دو سیمکارت پشتبانی کرده و دارای جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و پورت شارژ USB Type C می باشد. این اسمارتفون در رنگهای سفید، آبی، قرمز و مکشی روانه بازار شده تا پاسخگوی سلایق متعدد باشد. در ادامه مطلب به بررسی کامل گوشی A11 این میان رده جدید و اقتصادی سامسونگ می پردازیم تا با قابلیت های این محصول کره ای بیشتر آشنا شوید.

آشنایی سریع با گوشی A11

  • ابعاد: ۸* ۷۶.۳*۱۶۱.۴ میلیمتر
  • وزن: ۱۷۷ گرم
  • نمایشگر: TFT لمسی خازنی ، ۱۶میلیون رنگ، ۶.۴ اینچ با رزولوشن ۷۲۰* ۱۵۶۰ پیکسل
  • دوربین اصلی: سه گانه (۱۳، ۵ ،۲) مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • حافظه: حافظه رم ۲ و ۳ گیگابایت با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید ۱۰.۰
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی لیتیوم پلیمری
  • شارژر: ۱۵ واتی
  • حسگر: حسگر اثر انگشت (پشت گوشی)، شتاب سنج،سنسور مجاورت
  • فناوری شبکه: LTE/HSPA/GSM
  • اتصالات: شبکه بی سیم، بلوتوث، جی پی اس، یو اس بی Type-c ،

طراحی

این گوشی متعلق به سری A سامسونگ می باشد از این رو انتظار می رود با یک گوشی ارزان قیمت با امکانات محدود روبرو باشید. با این حال؛ بررسی ها نشان می دهد سامسونگ در طراحی ظاهری محصول جدید خود سنگ تمام گذاشته است. بدون شک A11 در رده با کیفیت ترین میان رده های حال حاضر بازار قرار می گیرد. این اسمارتفون با ابعاد ۸* ۷۶.۳*۱۶۱.۴ میلیمتر و وزنی حدود ۱۷۷ گرم تقریبا سبک می باشد. هرچند بدنه دستگاه پلاستیکی است ولی کیفیت خوبی دارد. از سویی دیگر این خصیصه باعث می شود در مقابل جسم نوک تیز و برنده آسیب پذیر باشد. در بررسی نمای جلویی گوشی A11 متوجه شدیم که از جنس گوریلاگلس نیست به این ترتیب پیشنهاد می شود بعد از خرید یک گلس خوب به همراه کیف و کاور گوشی را تهیه کنید.

یکی از قابلیتهای خوب گوشی A11 که در کمتر گوشی همرده ای وجود دارد بهره مندی از سنسور اثرانگشت فیزیکی در پنل پشتی می باشد. طی بررسی ها مشخص شد عملکرد این سنسور نیز خوب بوده ولی گاها لگ و تاخیرهایی در آن دیده می شود. با در دست گرفتن گوشی حس خوبی به شما القا می شود . A11 شبیه یک اسمارتفون ارزان نبوده بخصوص در نمای روبرو که ظاهر حذابی دارد.

نمایشگر در این نما تقریبا فاقد حاشیه بوده و حاشیه های خیلی باریکی عرضه می کند. در بالا  و سمت چپ این نمایشگر حفره ای تعبیه شده که میزبان دوربین سلفی است. طراحی پنل پشتی نیز قابل قبول می باشد و در قسمت بالا و سمت چپ لنزهای دوربین اصلی حضور دارند. لبه های این پنل نیز حالتی خمیده داشته تا دستگاه خوش دست تر گردد. در طول بررسی مشخص شد که گوشی A11 دارای اسپیکرهای نسبتا خوبی هم می باشد که خروجی آنها در لبه پایین قاب دستگاه و دو طرف سوکت شارژر قابل مشاهده است.

نمایشگر

طبق بررسی ها می توان گفت نمایشگر گوشی A11 از نقاط قوت آن می باشد. سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با کاهش حاشیه ها نمایشگری تمام صفحه را در اختیار کاربر قرار دهد. اندازه این صفحه نمایش ۶.۴ اینچ بوده که با حاشیه بسیار باریک بیشتر از این مقدار جلوه می کند. قابل ذکر است که چنین اندازه نمایشگر را در حال حاضر در گوشی های پرچمدار این برند شاهد هستیم به این ترتیب می توان گفت A11 با این خصوصیت در نوع خود بینظیر است.

این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۷۶۰*۱۵۶۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل در هز اینچ را به ارمغان می آورد. پیشتر اشاره شد که برای محافظت از نمایشگر از شیشه گوریلاگلس استفاده نشده به این ترتیب از نصب گلس محافظ صفحه نمایش غافل نشوید. به طور کلی کیفیت عملکرد نمایشگر بد نیست و محتوا در آن با وضوح، شادابی، شارپنس و کنتراست قابل قبولی به نمایش گذاشته می شود. از این رو می تواند جهت تماشای فیلم، بازی و وبگردی انتظارات کاربران را مرتفع سازد.

در ادامه بررسی مشخص شد این نمایشگر حدود ۸۱.۶ درصد از مساحت پنل جلویی گوشی A11 را به خود اختصاص داده است. ضمنا باید اشاره کرد این صفحه نمایش برای سامسونگ قدری هزینه بر بوده به این ترتیب برای کنترل قیمت اندکی از کیفیت آن کاسته اند. به نحوی که پنل نمایشگر از نوع PLS TFT می باشد که چندان نمی توان به کیفیت آن تکیه کرد. چراکه این پنل ها ارزان قیمت بوده و کیفیت مطلوبی ارائه نمی دهند و ممکن است کاربر در فضای پرنور در مشاهده محتوا نمایشگر با مشکل روبرو شود.

نرم افزار

بر اساس بررسی ها مشخص شد سیستم عامل گوشی A11 بر پایه اندروید ۱۰ می باشد. به این ترتیب A11 از جدیدترین سیستم عامل بهره می برد که می تواند تجربه کاربری بروزی را به ارمغان آورد. ضمنا رابط کاربری درنظر گرفته شده برای این مدل از سامسونگ One UI است که درحال حاضر بهترین نوع رابط کاربری اندروید می باشد. این بستر نرم افزاری عملکرد نرم و روانی داشته و انجام کارهای روزانه نظیر برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک، وبگردی، پرسه در یوتیوب بدون مشکلی قابل انجام است.

حتی نصب و اجرای اپلکیشن های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و ایسنتاگرام نیز در گوشی تقریبا بدون مشکلی صورت می پذیرد ولی کاملا عاری از لگ و تاخیر نمی باشد. رابط کاربری گوشی نیز طراحی نسبتا بهینه ای داشته و از لحاظ بصری شرایط بسیار خوبی دارد. به طور کلی عملکرد بستر نرم افزاری A11 رضایت خاطر شما را فراهم می نماید البته در برخی مواقع با لگ و تاخیری همراه می شود به ویژه موقعی که حافظه داخلی دستگاه درحال پر شدن باشد. به این ترتیب برای بهره مندی از بهترین بازده گوشی همواره از پرشدن حافظه جلوگیری کنید.

سخت افزار

باتوجه به میان رده بودن گوشی نباید انتظار تراشه ای قدرتمند با ظرفیت حافظه بالا را داشت. بررسی ها نشان می دهد گوشی A11 از تراشه ای با پردازنده ای هشت هسته ای از نوع Cortex-A53 بهره می برد که تا سقف ۱.۸ گیگاهرتز فرکانس کاری دارد. قابل ذکر است این گوشی در دو نسخه رم ۲ و ۳ گیگا بایت با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت عرضه می شود البته امکان ارتقای حافظه از طریق کارت جافظه میکرواس دی برای کاربران فراهم شده است.

البته استفاده از حافظه جانبی هم چندان پیشنهاد نمی شود چرا که منجر به افزایش حجم اطلاعات گوشی شده و به پردازنده و منابع سخت افزاری فشار وارد می شود. و این امر نیز افزایش لگ و تاخیرها را به دنبال دارد. بررسی های صورت گرفته بر نسخه ۳ گیگابایتی گوشی A11 نشان می دهد که عملکرد آن زمان نصب بازی های کم حجم قابل قبول بوده و علاوه بر این بازی پابجی موبایل نیز با تنظیمات گرافیکی ضعیف روی گوشی عملکرد روان و بدون مشکلی ارائه کرد. در پایان توصیه می شود برای داشتن بهترین بازه پردازشی از A11 همواره سعی کنید ظرفیت حافظه داخلی از ۷۰ درصد بیشتر نشود.

دوربین

امروزه یکی از معیارهای اولیه خرید گوشی هوشمند دوربین آن می باشد. از این رو یک میان رده برای بهره مندی از فروش بالا به یک دوربین نسبتا قدرتمند نیاز دارد تا از عرصه رقابت حذف نشود. سامسونگ نیز در A11 از دوربین های سه گانه استفاده کرده که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل از نوع واید ، یک لنز ۵ مگاپیکسل اولتراواید و یک لنز ۲ مگاپیکسلی عمق سنج است. ضمنا ماژول این دوربینها را یک فلش ال ای دی همراهی می کند.

از قابلیت های دوربین این گوشی می توان به حالت پرتره، عکسبرداری پانورما، HDR، ضبط ویدیوهای FHD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه اشاره کرد. در فضای باز  و با نور خوب کیفیت عکس برداری با دوربین اصلی مطلوب بوده به طوری که عکس های شفاف و با کیفیتی به ثبت می رسد. اما در نور شب کیفیت تصاویر افت می کند و شادابی و شارپنس عکسها از بین می رود و نویز تصاویر بیشتر می شود. از این رو در محیط های کم نور خیلی روی دوربین A11 حساب باز نکنید.

دوربین سلفی دستگاه نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت FHD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه دارد. هرچند انتظار بالایی از این دوربین نمی رود ولی قادر است تصاویری با کیفیت معمولی به ثبت برساند. ضمنا عکس های گرفته شده با دوربین سلفی بری اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب بوده ولی جزئیات و کیفیت بالایی ندارند. در مجموع می توان گفت دوربین های گوشی A11 با توجه به رنج قیمتی که دارد در محیط های باز و با نور مناسب تصاویر مطلوب و خوبی را به ثبت می رساند ولی در محیط های بسته و کم نور کیفیت راضی کننده ای ندارند.

باتری

سامسونگ گوشی خوش قیمت A11 را به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز کرده است که با توجه به بررسی های صورت گرفته به نسبت سایز نمایشگر عملکرد معمولی ارائه می دهد. این باتری با یک با شارژ قادر است تا یک روز و نیم دوام بیاورد در شرایطی که از گوشی استفاده سنگینی مانند گیمینگ صورت نگیرد. از این رو می توان قدرت شارژ دهی باتری گوشی را در حد نرمال دانست. نقطه قوت در زمینه شارژدهی باتری A11 به پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع از طریق شارژر ۱۵ واتی برمی گردد. هرچند این شارژر چندان قدرتمند نیست ولی سرعت شارژ باتری را افزایش خواهد داد. طی بررسی ها مشخص شد با این شارژر در مدت ۸۰ دقیقه باتری فول شارژ می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو