1606633754 663730 1606633818 noticia normal recorte1

کارگردان و بازیگران مجموعه «جنگ ستارگان» یاد بازیگر نقش دارث ویدر که دیروز درگذشت را گرامی داشتند.

بعد از اینکه دیروز این خبر منتشر شد که دیوید پراوز بازیگری که همواره با لباس دارث ویدر در مجموعه اصلی فیلم‌های «جنگ ستارگان» ظاهر می‌شد از دنیا رفته، اعضای این مجموعه عظیم در گرامیداشت او کنار هم آمدند.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، پراوز یکشنبه در ۸۵ سالگی به خاطر بیماری از دنیا رفت. با وجود اینکه جیمز ارل جونز صداپیشه این شخصیت منفی معروف بود، پراوز بازیگری بود که نقش را به صورت فیزیکی ایفا می‌کرد.

جورج لوکاس در متنی که در سایت «جنگ ستارگان» منتشر کرد، یاد و خاطر پراوز را گرامی داشت.

لوکاس گفت: دیوید یک خاصیت فیزیکی به دارث ویدر داد که برای شخصیت وی ضروری بود. او باعث شد ویدر از روی صفحه‌ها برخیزد و روی پرده بزرگ برود، آن هم با هیبتی عظیم و جنبشی که هم تراز جدیت و ابهت حضور ویدر بود. دیوید هر کاری می‌کرد و در موفقیت چیزی نقش داشت که تبدیل به شخصیتی به یادماندنی و تراژیک شد.

مارک همیل که در نقش شخصیت لوک اسکای‌واکر در بسیاری از صحنه‌ها با پراوز شریک بود، به توئیتر رفت تا درباره این بازیگر فقید صحبت کند.

وی نوشت: خیلی ناراحت شدم که شنیدم دیوید پراوز درگذشت. او مردی مهربان و بسیار بیشتر از دارث ویدر بود. او یک بازیگر، همسر، پدر، سه بار قهرمان وزنه‌برداری بریتانیا و نماد ایمنی گرین کراس بود. او همان مقدار که هواداران دوستش داشتند آن‌ها را دوست داشت.

الایژا وود بازیگر مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» از دیگر بازیگرانی بود که از پراوز یاد کرد و با تکرار شعار معروف «جنگ ستارگان» در توئیتر خود نوشت: «امیدوارم نیرو با تو باشد دیوید پراوز.»

جان برومن بازیگر هم گفت که پراوز او را برای نقش «ماتادور» آماده کرد و در بدن‌سازی کمکش کرد. او نوشت: «او مردی مهربان و دوست‌داشتنی بود که زندگی، خانواده، آمادگی بدنی و هوادارانش را دوست داشت.»