بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین


653

1399/9/10

19:41


معرفی برترین فیلم های سینمایی با موضوع آخرالزمان و پسارستاخیزی، فیلم هایی درباره نابودی زمین و انسان / از فیلم های ابرقهرمانی انتقام جویان تا در میان ستارگان

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین

۳ ساعت پیش
معرفی برترین فیلم های سینمایی با موضوع آخرالزمان و پسارستاخیزی، فیلم هایی درباره نابودی زمین و انسان / از فیلم های ابرقهرمانی انتقام جویان تا در میان ستارگان

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین

اختصاصی سلام سینما- همه‌گیری ویروس کرونا شاید برای اولین بار انسان مدرن را بطور جدی به این فکر وا داشت که به آینده‌ی جهان بنگرد. جهانی که ممکن است در آن حوادثی رخ دهد و سرنوشت تمام انسان‌ها تحت تأثیر آن قرار گیرد. در دنیای سینما، فیلمسازانی بوده‌اند که پیش‌تر از سایر انسان‌ها، نسبت به بحران‌های پیش‌روی جهان هشدار داده‌اند. از این رو نگاهی می‌اندازیم به فیلم‌های آخرالزمانی که بیشترین امتیاز را از مخاطبان سایت IMDB دریافت کرده‌اند.

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین

- در میان ستارگان(Interstellar)

ژانر: ماجراجویی،‌ درام، علمی تخیلی

امتیاز: 8.6(1482010 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - در میان ستارگان (Interstellar)

«در میان ستارگان»(Interstellar) فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی «کریستوفر نولان» است. «متیو مک‌کانهی»، «ان هتوی»، «جسیکا چستین»، «مایکل کین»، «مت دیمون» و «الن برستین» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم درباره‌ی فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ها سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکونت بیابند. فیلم‌نامه‌ی «در میان ستارگان»(Interstellar) را «کریستوفر نولان» به همراه برادرش «جاناتان نولان» نوشته‌اند.

داستان «در میان ستارگان»(Interstellar) در آینده‌ی زمین رخ می‌دهد. زمانی که زمین دچار پدیده‌ای به نام آتشک یا بادزدگی شده است و محصولات کشاورزی به سبب این پدیده‌ی آب و هوایی به سرعت از بین می‌روند. «کوپر» خلبان پیشین ناسا که حالا کشاورز شده، به همراه خانواده‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کنند. «مورفی» دختر کوپر معتقد است در اتاقش یک شبح وجود دارد که سعی دارد با او ارتباط برقرار کند.

آنها کشف می‌کنند شبح، یک هوش ناشناخته است که با ارسال پیام با استفاده از امواج گرانشی، مختصات اعداد دودویی در گرد و غبار به جا می‌گذارد که این مختصات آن‌ها را به تأسیسات مخفی ناسا که توسط «پروفسور جان برند»(مایکل کین) رهبری می‌شود، راهنمایی می‌کند. برند فاش می‌کند یک کرم‌چاله که توسط هوش بیگانه ساخته شده است، احتمالا آن‌ها را به یک سیاره‌ی نو که امیدی برای زنده‌ماندن و ادامه‌ی نسل بشر است هدایت می‌کند.

*همه نقدهای فیلم «در میان ستارگان»(Interstellar)*

 

- انتقام‌جویان: جنگ ابدیت(Avengers: Infinity War)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

امتیاز: 8.4(815359 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - انتقام جویان جنگ ابدیت (avengers infinity war)

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»(Avengers: Infinity War) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی «برادران روسو» و نویسندگی «کریستوفر مارکوس» و «استیون مک‌فیلی »است که بر پایه‌ی گروه خیالی انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس می‌باشد. این فیلم توسط استودیوی مارول تهیه و توسط استودیوی دیزنی توزیع شده ‌است.« انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»(Avengers: Infinity War) دنباله‌ای بر فیلم‌های شرکت مارول محسوب می‌شود و نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود.

داستان انتقام‌جویان: جنگ ابدیت(Avengers: Infinity War) درباره‌ی فردی به نام «تانوس» است که به دنبال سنگ‌های ابدیت است و می‌خواهد نیمی جمعیت جهان را از بین ببرد. نقشه‌ی تانوس با موفقیت اجرایی می‌شود نصف جمعیت جهان می‌شوند. «نبیولا» و «استارک» در تایتان و «بنر»، «ام‌باکو»، «راجرز»، «رومانوف» و «تور» در صحنه‌ی نبرد واکاندا باقی مانده‌اند. در پایان تانوس به یک سیاره‌ی دیگر می‌رود و با رضایت طلوع خورشید را تماشا می‌کند.

*همه نقدهای فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»(Avengers: Infinity War)*

 

- مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

امتیاز: 8.1(869242 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - مکس دیوانه جاده خشم (mad max fury road)

«مکس دیوانه: جاده خشم»(Mad Max: Fury Road) یک فیلم آخرالزمانی و اکشن، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «جرج میلر» است که نگارش فیلمنامه را نیز با همکاری «برندن مک‌کارتی» و «نیکو لاتوریس» صورت پذیرفته است. این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «مد مکس» و ریبوت آن به‌شمار می‌آید. قرار است دنباله این فیلم ساخته شود.

داستان « مکس دیوانه: جاده خشم»(Mad Max: Fury Road) درباره‌ی «مکس روکاتانسکی»(تام هاردی)  است که به نیروهای «ایمپریتر فیوروسا»(شارلیز ترون) می‌پیوندد تا از دست رهبر آنان فرار کند. آنها موفق می‌شوند طی تعقیب و گریزهای متوالی جاده‌ای از دست رهبر شروری به نام «ایمورتان جو»(هیو کیز-برن) و نیروهایش فرار کنند.

*همه نقدهای فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم»(Mad Max: Fury Road)*

 

- دوازده میمون(12 Monkeys)

ژانر: معمایی، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

امتیاز: 8(573238 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - دوازده میمون (12 monkeys)

«12 میمون»(12 Monkeys) فیلمی در ژانر علمی تخیلی و نئو نوآر محصول ۱۹۹۵ از کشور ایالات متحده آمریکا، به کارگردانی «تری گیلیام» است. در ساخت این فیلم از یکی از فیلم‌های کوتاه «کریس مارکر» با نام «اسکله» الهام گرفته است. در این فیلم «بروس ویلیس»، «برد پیت»، «مادلین استو»، «کریستوفر پلامر» و «دیوید مورس» به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

داستان «دوازده میمون»(12 Monkeys) در سال 1996 زمانی که جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل گشته است، روایت می‌شود. بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده از بین رفته‌اند و یک درصد باقی‌مانده از انسان‌ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ؛ در زیر زمین زندگی کنند. در سال ۲۰۳۵ دانشمندان برای یافتن راه حلی برای درمان این ویروس، زندانیان را به زمان گذشته می‌فرستند تا از نوع غیر جهش‌یافته ویروس‌ها، اطلاعاتی را پیدا کنند.

 

- مردان ایکس: روزهای گذشته آینده(X-Men: Days of Future Past)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

امتیاز: 7.9(655180 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past)

«مردان ایکس: روزهای گذشته آینده»(X-Men: Days of Future Past) یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ در آمریکا به کارگردانی «برایان سینگر» ‌می‌باشد، که بر اساس مجموعه کمیک‌بوک‌های «مردان ایکس» کمپانی مارول کامیکس ساخته شده ‌است. این هفتمین قسمت در سری فیلم‌های «مردان ایکس» است که مستقیماً ادامه نسخه‌ی «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» و «مردان ایکس: کلاس اول» می‌باشد.

داستان «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده»(X-Men: Days of Future Past) در آینده‌ای روایت می‌شود که در آن جهش‌یافتگان و انسان‌ها مرتباً توسط ربات‌هایی به نام «سنتینل» به قتل می‌رسند. «پروفسور خاویر»،‌ «ولورین»، «مگنتو»، «استورم»، «کیتی پراید» و دوستانشان در چین یکدیگر را ملاقات می‌کنند تا راهی برای نجات انسان‌ها و جهش‌یافتگان پیدا کند.

 

- لبه فردا(Edge of Tomorrow)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

امتیاز: 7.9(593272 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - لبه فردا (edge of tomorrow)

«لبه فردا»(Edge of Tomorrow) فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی با بازی ستارگانی چون «تام کروز» و «امیلی بلانت» محصول ۲۰۱۴ است. این فیلم به کارگردانی «داگ لیمان»، اقتباسی از رمان ژاپنی «فقط باید بکشی» از «هیروشی ساکورازاکا »می‌باشد. ماجرای این فیلم در زمانی از آینده که در آن، زمین توسط یک نژاد بیگانه مورد هجوم قرار گرفته ‌است، اتفاق می‌افتد.

داستان «لبه فردا»(Edge of Tomorrow) درباره‌ی افسری نظامی به نام «ویل کیج» است که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگی علیه بیگانگان، بار دیگر زنده می‌شود و به موقعیت قبلی خود بازمی‌گردد. این امر باعث می‌شود تا او با هر بار کشته شدن، توانایی خود را نیز افزایش داده تا حتی بتواند به گونه‌ای سرنوشت خود را تغییر دهد.

 

- 28 روز بعد(28 Days Later)

ژانر: درام، ترسناک، علمی تخیلی

امتیاز: 7.6(373680 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - 28 روز بعد (28 days later)

«28 روز بعد»(28 Days Later) فیلمی آخرالزمانی در ژانر علمی تخیلی و ترسناک به کارگردانی «دنی بویل» با نقش‌آفرینی «کیلین مورفی» محصول سال ۲۰۰۲ است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که ویروسی به نام ویروس خشم در شهر پخش می‌شود که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی می‌شود، در این بین «جیم» و «سلنا» که در شهر هستند باید برای نجات خود تلاش کنند.

در این فیلم «دنی بویل» نوع جدیدی از سینمای ترسناک را با نزدیک‎شدن به پدیده‎های ناشناخته پیش روی مخاطب خود قرار می‌دهد. عملاً ترس از ناشناخته‎ها عیان می‌شود ولی مخاطب کاملاً از ناشناخته‎ها اطلاع می‎یابد و به آن‎ها نزدیک است. مخاطب دچار دلهره‌ی رهایی و نجات می‎شود. دلهره از اینکه پایان دنیا چگونه رقم خواهد خورد.

 

- دکتر استرنج(Doctor Strange)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

امتیاز: 7.5(588449 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - دکتر استرنج (Doctor Strange)

«دکتر استرنج»(Doctor Strange) یک فیلم ابرقهرمانی و اکشن آمریکایی به کارگردانی «اسکات دریکسون» است. فیلمنامه‌ی این اثر توسط «دریکسون» با همکاری «سی. رابرت کرگیل» و «جان اسپیتز» است که بر اساس شخصیتی به همین نام از کتاب‌های مصور انتشارات شرکت مارول کامیکس به رشته‌ی تحریر درآمده است. «دکتر استرنج»(Doctor Strange) چهاردهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود.

 داستان «دکتر استرنج»(Doctor Strange) درباره‌ی «دکتر استیون استرنج» جراح مغز و اعصاب است که در یک تصادف رانندگی، رشته‌های عصب در دستانش از بین می‌روند و دیگر قادر به عمل جراحی نمی‌باشد. «استیون» سپس به امید یافتن راهی برای معالجه دستانش، رهسپار قاره آسیا می‌شود و در نهایت با یاری گرفتن از رهنمودهای «جادوگر اعظم»، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد.

 

- یک مکان ساکت(A Quiet Place)

ژانر: درام، ترسناک، علمی تخیلی

امتیاز: 7.5(401137 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - یک مکان ساکت (a quiet place)

«یک مکان ساکت»(A Quiet Place) فیلمی در ژانر درام هیجان‌انگیز و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی «جان کرازیسکی» است. کرازینسکی علاوه بر کارگردانی، در کنار «امیلی بلانت»، «میلیسنت سیموندز» و «نواه جوپ» یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم را نیز بر عهده دارد. این فیلم با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود، که عملکرد تیم بازیگری، اتمسفر، کارگردانی و طراحی صدا، مورد تحسین قرار گرفت.

داستان «یک مکان ساکت»(A Quiet Place) در آینده‌ای رخ می‌دهد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود. این فیلم خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که در تمام طول مدت زندگی خود، باید هر کاری را بدون هیچ صدایی انجام دهند؛ وگرنه توسط این موجودات شکار می‌شوند.

*همه نقدهای فیلم «یک مکان ساکت»(A Quiet Place)*

 

- من افسانه‌ام(I Am Legend)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

امتیاز: 7.2(680550 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - من افسانه ام (I am legend)

«من افسانه‌ام»(I Am Legend) فیلمی به کارگردانی «فرانسیس لارنس»  محصول سال ۲۰۰۷ ایالات متحده است. این فیلم سومین اقتباس سینمایی از رمان سال ۱۹۵۴ «ریچارد ماتیسون» پس از فیلم‌های «آخرین انسان روی زمین»(۱۹۶۴) و «مرد امگا»(۱۹۷۱) است. «ویل اسمیت» از میان بازیگران نامداری همچون «تام کروز»، «مایکل داگلاس» و «آرنولد شوارتزنگر» برای ایفای نقش اصلی این فیلم انتخاب شد.

داستان «من افسانه‌ام»(I Am Legend) در سال 2010 میلادی روایت می‌شود، یعنی زمانی که ویروسی در جهان منتشر شده و انسان‌ها را از حالت طبیعی خود خارج کرده است. تنها یک نفر به نام «دکتر رابرت نویل» در این شهر سالم است. او زندگی و ساعت خود را طوری برنامه‌ریزی کرده‌است که فقط روزها از خانه بیرون بیاید و هیچگاه در تاریکی نرود. تنها همدم او «سَم»، سگ اوست.

 

- شماره 10 خیابان کلورفیلد(10 Cloverfield Lane)

ژانر: اکشن، درام، ترسناک

امتیاز: 7.2(287192 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - شماره 10 خیابان کلورفیلد (10 cloverfield lane)

«شماره 10 خیابان کلورفیلد»(10 Cloverfield Lane) یک فیلم مهیج و فراطبیعی به کارگردانی «دن ترکتنبرگ» است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به «مری الیزابت وینستد»، «جان گودمن»، «جان گلگر جونیور» اشاره کرد. سازندگان در هنگام ساخت فیلم متوجه شباهت داستانی با فیلم «کلورفیلد»، ساخته «مت ریوز» شدند و نام فیلم را تغییر دادند. «جی.جی.آبرامز» هم تهیه‌کننده «کلورفیلد» و هم تهیه‌کننده این فیلم بوده ‌است.

داستان «شماره 10 خیابان کلورفیلد»(10 Cloverfield Lane) درباره‌ی زنی به نام «میشل» است که بعد از مشاجره با نامزدش خانه را ترک کرده و دچار سانحه می‌شود. روز بعد در اتاقی دربسته به هوش می‌آید در حالی که مرد فربهی که خود را «هاوارد» می‌نامد ادعا دارد کره زمین مورد حمله موجودات فضایی قرار گرفته و او «میشل» را از مرگ نجات داده است. بعد از دیدن «امت» که بازمانده‌ی دیگری است کمی از تردیدهای «میشل» کاسته می‌شود اما وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود.

*همه نقدهای فیلم «شماره 10 خیابان کلورفیلد»(10 Cloverfield Lane)*

 

- آفتاب(Sunshine)

ژانر: علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

امتیاز: 7.2(231497 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - آفتاب (sunshine)

«آفتاب»(Sunshine) یک فیلم علمی تخیلی و هیجان‌انگیز به کارگردانی «دنی بویل» است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. «برایان کاکس»، فیزیک‌دان ذرات، اهل انگلستان، عضو انجمن سلطنتی و استاد دانشگاه منچستر، برای مشاوره به سازندگان فیلم و آشناکردن بازیگران فیلم با فیزیک خورشید استخدام شده ‌بود. این فیلم نامزد دریافت چندین جایزه شد و جایزه‌ی ایندیپندنت اسپیریت بریتانیا برای «بهترین دستاورد فنی» را دریافت کرد.

داستان «آفتاب»(Sunshine) در سال 2057 روایت می‌شود که خورشید مانند گذشته قادر به گرم کردن کره زمین نیست و از این رو ادامه زندگی انسان‌ها نیز با خطر مواجه شده‌است. تنها یک راه نجات باقی مانده ‌است و آن سفینه فضایی «ایکاروس ۲» است که به سوی خورشید می‌رود. هدف این مأموریت افزایش فعل و انفعالات درون خورشید به وسیله کلاهک‌های هسته‌ای است تا با بازفعال نمودن انرژی انفجارهای خورشیدی، زمین را از مرگ نجات دهند.

 

- جاده(The Road)

ژانر: درام

امتیاز: 7.2(221751 رأی)

بهترین فیلم ها با فضای آخرالزمانی، نابودی بشر و زمین - جاده (the road)

«جاده»(The Road) نام یک فیلم درام هیجان‌انگیز به کارگردانی «جان هیلکات» محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا است. در این فیلم «ویگو مورتنسن» و «شارلیز ترون» به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. «جاده»(The Road) اقتباسی از کتابی پادآرمانشهری به همین نام اثر «کورمک مک کارتی» نویسنده‌ی رمان تحسین شده‌ی «جایی برای پیرمردها نیست» می‌باشد.

داستان «جاده»(The Road) بسیار تاریک است و آینده‌ی بشریت را به چالش می‌کشد. در آینده، بر اثر فاجعه‌ای، کره‌ زمین با وضعیتی وخیم روبه‌روست. گیاهان مرده‌اند و انسانها دچار کمبود غذا هستند. بر اثر این بی‌غذایی، بسیاری از انسان‌ها حس هم‌نوع‌دوستی خود را از دست داده‌اند و همه برای زنده‌ماندن با هم می‌جنگند. در این میان پدری به ‌همراه پسرش می‌خواهد خود را نجات دهد و برای این کار دست به سفری در یک جاده می‌زند.

خبرهای مرتبط:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما


بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟


بخش اول ویدیوی «بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی تاریخ سینما» در کانال یوتیوب سلام سینما


بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو