آیا خارش گلو و سرفه از علائم آلرژی است یا کرونا؟

منبع: همگردی

55

1399/9/10

22:30


مجله پزشکی دکتر سلام/با وجود آلرژی و حساسیت در فصل سرما و هم زمانی آن با بیماری همه گیر کووید-19 برخی از علائم مشابه بین ابتلا به آلرژی و کرونا فرد را سردرگم می کند.

به گزارش فیلادلفیا، پزشکان می گویند علائم آلرژی می تواند شبیه برخی علائم کووید-19 باشد. آلرژی باعث برخی از مشکلات تنفسی می شود و ویروس کرونا هم سیستم تنفسی فرد مبتلا را درگیر می کند ، و به همین دلیل برخی از افراد نگران هستند علائم آلرژی ممکن است کووید-19 باشد.

براساس اظهارات پزشکان آلرژی و ویروس کرونا دارای علائم همپوشانی هستند. سرفه خشک، تنگی نفس، خس خس سینه، گرفتگی بینی و سردرد همه این علائم در آلرژی و کرونا دیده می شوند، اما معمولا چیزی که پزشکان به بیماران خود می گویند تا به آنها اطمینان خاطر بدهند این است که معمولا با ویروس کرونا دچار تب می شوند.

ویروس کرونا علاوه بر علائم اصلی تب می تواند باعث حالت تهوع، اسهال و دردهای عضلانی نیز شود که ارتباطی با آلرژی ندارند.

پزشکان بر این باورند اگر گلو یا بینی شما خارش داشته باشد، تا حدودی می توان اطمینان خاطر داشت که احتمال آلرژی بیش از ویروس کرونا است. همچنین، علائم آلرژی معمولا هر سال در یک زمان مشخص ظاهر می شوند.

بنابراین افراد مبتلا به آلرژی باید مثل همیشه در مورد درمان خود هوشمند باشند. اگر آلرژی و آسم مزمن دارند باید بدانند که چگونه آن را کنترل کنند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین افرادی که به آلرژی مبتلا هستند باید بدانند این شرایط خطر ابتلا به کووید-19 را در آنها افزایش نمی دهد.

آیا خارش گلو و سرفه از علائم آلرژی است یا کرونا؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو