۲۰ نفر در حمله «الشباب» به سومالی کشته شدند

منبع: برترین ها

47

1399/9/10

22:39


مقامات سومالی اعلام کردند که درگیری میان عناصر گروهک الشباب با روستائیان مسلح در مرکز سومالی با کشته شدن بیست نفر از دو طرف همراه شد.

خبرگزاری فارس: مقامات سومالی اعلام کردند که بیش از ۲۰ نفر امروز دوشنبه در درگیری میان عناصر مسلح گروه تروریستی الشباب با روستائیان مسلح و نیروهای محلی در مرکز این کشور کشته شدند.

«عبدالعزیز کوجی» فرمانده ارشد نظامی در سومالی پس از حمله عناصر مسلح الشباب به منطقه بعدوین در مودوج در شمال سومالی حمله گفت: «شمار کشته‌ها از دو طرف بیش از ۲۰ نفر است».

«یوسف علی» یکی از مسئولان محلی منطقه بعدوین گفت «تروریست ‌الشباب برای مدت کوتاهی چندین محله در منطقه بعدوین را تصرف کردند، اما آنها در حال حاضر عقب نشینی کردند و در خارج از منطقه اردو زدند، از همین رو، ترس از حمله مجدد در هر زمان وجود دارد».

گروه تروریستی الشباب بارها از نبود نیروهای اتحادیه آفریقا در منطقه سوءاستفاده کرده و شهر بعدوین را برای مدتی اشغال و سپس با مقاومت نیروهای دولتی مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

الشباب در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده و یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی زیادی را انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است.

دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو