در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم؟

منبع: اوما

92

1399/9/10

22:44


در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم؟

پریودی یکی از زمان های ناخوشایند برای هر خانمی محسوب می شود. مخصوصا افرادی که بیشتر دچار گرفتگی ها و اسپاسم های عضلانی در این دوران هستند حتی فعالیت روزانه خود را به سختی انجام می دهند. خبر خوب برای شما بانوان عزیز اومایی این است که می خواهیم در این مقاله شما را با دمنوش هایی آشنا کنیم که علائم پریودی را کاهش داده و به شما کمک می کند تا حالتان بهتر شود. با ما همراه باشید.

فواید دمنوش های گیاهی در هنگام پریودی

انواع چای های گیاهی درمانی طبیعی و عالی برای رفع گرفتگی های قاعدگی است. معمولاً در یک یا دو هفته منتهی به شروع پریودی یعنی در مرحله لوتئال چرخه قاعدگی، گرفتگی های قاعدگی برای شما ایجاد می شوند. در واقع هرچه به پریود خود نزدیکتر می شویم، بدن ما شروع به تولید پروستاگلاندین های بیشتری می کند که یکی از مواد التهابی در بدن هستند و به انقباض رحم در پوشش داخلی رحم در هنگام پریودی کمک می کنند. گرفتگی های قاعدگی اغلب نتیجه ترشح پروستاگلاندین های اضافی در بدن است. همچنین گرفتگی عضلانی به دلیل عدم تعادل استروژن و پروژسترون در این دوران اتفاق می افتد. دمنوش های گیاهی می توانند به شما کمک کنند تا گرفتگی های دردناک را که ممکن است قبل از قاعدگی تجربه کنید، خنثی کرده و آن ها را تا حد زیادی تسکین می دهد.

انواع دمنوش های گیاهی برای کاهش دردهای قاعدگی

در اینجا 7 چای گیاهی برای درمان گرفتگی قاعدگی را به شما معرفی می کنیم:

1. چای زنجبیل

زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد یک دمنوش گیاهی عالی برای درمان گرفتگی های قاعدگی محسوب می شود. زنجبیل می تواند یک چای تسکین دهنده و بسیار موثر باشد که در حد یک قرص ایپوبروفن برای شما عمل می کند و عواضی ندارد. برای تاثیر بهتر این دمنوش، در دوران قبل از پریودی و آغاز پریودی روزانه 4 فنجان از آن را بنوشید. زنجبیل تولید پروستاگلاندین ها را کاهش می دهد و در نتیجه علائم رایج مرتبط با PMS مانند گرفتگی عضلات، تغییرات خُلقی و سردرد نیز کمتر خواهند شد.

2. چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه یکی دیگر از دمنوش های گیاهی برای رفع گرفتگی های قاعدگی است که می تواند به کاهش درد های پریودی کمک کند. مطالعات نشان می دهند که این گیاه منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند و همچنین دارای اثرات ضد اسپاسم می باشد.

3. چای شنبلیله

شنبلیله یک دمنوش گیاهی بسیار عالی برای کاهش گرفتگی قاعدگی است و علائم پریودی را نیز کم می کند. مطالعات نشان می دهد که شنبلیله می تواند به کاهش پریودهای دردناک (دیسمنوره) کمک کند. دانه شنبلیله حاوی ماده ای به نام فیتواستروژن است که باعث تعادل استروژن در بدن می شود و به طور کلی هورمون های زنانه را تعدیل خواهد کرد.

4. چای رازیانه

رازیانه می تواند برای کاهش درد پریود و گرفتگی بسیار موثر باشد. نتایج مطالعه ای که به بررسی اثرات رازیانه بر روی شدت درد در دوران قاعدگی پرداخت، نشان داد که رازیانه یک گیاه عالی برای کمک به کاهش دردهای پریودی است. شرکت کنندگان در این مطالعه، چهار بار در روز و به مدت سه روز از شروع قاعدگی خود یک کپسول 30 میلی گرم عصاره رازیانه مصرف کردند. این افراد، در مقایسه با گروه کنترل که رازیانه مصرف نکردند، علائم پریودی کمتری را تجربه نمودند.

5. چای نعناع فلفلی

نعناع فلفلی به دلیل اثرات شل کنندگی عضلات، یکی دیگر از دمنوش های گیاهی عالی برای کاهش گرفتگی های قاعدگی است. مطالعه ای که روی تأثیر نعناع فلفلی برای کاهش دردهای پریود انجام گرفت، نشان داد که این ماده به کاهش شدت درد و بهبود علائم مربوط به قاعدگی کمک می کند. این مطالعه نتیجه گرفت که نعناع فلفلی می تواند برای درمان دیسمنوره (درد پریود) توصیه شود و در مقایسه با داروهای شیمیایی مانند انواع مسکن ها عوارض جانبی کمتری دارد.

6. چای دارچین

دارچین نیز می تواند به کاهش دردها و گرفتگی های قاعدگی کمک کند. مطالعه ای که در مورد تأثیر دارچین بر تسکین درد پریودی انجام شد، نشان داد که دارچین می تواند شدت علائم را بخوبی کاهش دهد. شرکت کنندگان در این مطالعه طی سه روز اول چرخه قاعدگی و بصورت روزانه 1000 میلی گرم دارچین برای دو دوره متوالی مصرف کردند و علائم آن ها در مقایسه با گروه کنترل به طور قابل توجهی کاهش یافت. در نتیجه دارچین یک دمنوش گیاهی عالی برای رفع گرفتگی های قاعدگی محسوب می شود.

7. چای ریشه قاصدک

ریشه قاصدک یکی دیگر از دمنوش های گیاهی عالی است که به جلوگیری از گرفتگی های قاعدگی کمک می کند. اگر عدم تعادل در استروژن و پروژسترون در بدن وجود داشته باشد، گرفتگی های قاعدگی شدیدتر می شوند. ریشه قاصدک دارای موادی مانند استروژن طبیعی است و در سم زدایی بدن نقش مهمی دارد که هورمون های اضافی را نیز پاکسازی کرده و باعث تعادل هورمون های زنانه می شود. در نتیجه این گیاه می تواند به جلوگیری از یبوست در پریودی و قبل از آن کمک کند و باعث کاهش دردهای ناشی از آن می‌شود.

سخن آخر

دمنوش های گفته شده را می توانید هم بصورت تنها استفاده کنید و هم در صورت عادت به نوشیدن چای معمولی و سیاه می توانید آن ها را بصورت ترکیبی دم کنید و روزانه میل نمایید. این دمنوش ها تا حد زیادی می توانند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کنند. پس حتما امتحانشان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو