دولت فرانسه لایحه جنجالی را لغو کرد

منبع: برترین ها

47

1399/9/10

23:23


سخنگوی حزب حاکم دولت فرانسه امروز و پس از اعتراضات گسترده مردمی از لغو لایحه جنجالی ممنوعیت فیلمبرداری از نیروهای پلیس حین انجام وظیفه خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی حزب حاکم دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که پاریس لایحه جنجالی ممنوعیت فیلمبرداری از نیروهای پلیس حین انجام وظیفه بود را لغو کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «کریستوفر کاستانر» (Christophe Castaner) رئیس حزب حاکم در پارلمان فرانسه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این لایحه به طور کامل بازنویسی و یک نسخه جدید از آن ارائه خواهد شد.

این در حالیست که به گزارش رویترز، ده ها هزار فرانسوی معترض شنبه هفته جاری علیه لایحه مذکور به خیابان های تعداد زیادی از شهرهای این کشور آمده و با آن به مخالفت پرداخته بودند.

مردم فرانسه شنبه هفته جاری با تجمع در شهر پاریس پایتخت این کشور، به سردادن شعارهائی در مخالفت با قانون جدید امنیتی کشورشان پرداختند.

تصاویر ارسالی از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نشان داد که پلیس فرانسه به تظاهرات‌کنندگان در پاریس یورش برده و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

دولت فرانسه لایحه جنجالی را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان یکصدا شعارهائی را علیه قانون جنجالی «امنیت جامع» سر می دادند که پیشتر در پارلمان این کشور به تصویب رسیده بود.

گفتنی است، جمعه هفته گذشته هم در شهرهای دیگر فرانسه از جمله «نانت»، «تولوز» و «پاریس» اعتراض به قانون امنیتی جدید توسط مردم به انجام رسیده بود.

دولت فرانسه لایحه جنجالی را لغو کرد

این قانون که در انتظار تصویب نهائی از سوی سنای فرانسه بود، انتشار تصاویر نیروهای پلیس را جُرم دانسته و برای آن جریمه نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته بود.

معترضان فرانسوی نگران بودند که تصویب نهائی آن مانع از آزادی مطبوعات شده و اجازه دهد وحشیگری پلیس این کشور فاش و یا مجازات نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو