بر این اساس از ساعت ۱۶:۱۰ نساجی میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود، از ساعت ۱۶:۲۰ سپاهان به مصاف سایپا می‌رود و از ساعت ۱۶:۴۰ نفت آبادان از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند. با این حال مهم‌ترین مسابقه امروز از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس بین پیکان و استقلال برگزار خواهد شد.

   بدون فکری روی زمین ناهموار

استقلال هفته اول مس رفسنجان را ۲ بر صفر شکست داد، اما هفته دوم  از فولاد شکست خورد تا بحرانی نسبی و ناخوانده را پشت‌سر بگذارد. هفته سوم در حالی‌که کار آبی‌پوشان برابر ماشین‌سازی گره خورده بود، ضربه ایستگاهی بی‌نقص هرویه میلیچ به داد این تیم رسید و استقلال را به ساحل آرامش بازگرداند. حالا نوبت بازی با پیکان است؛ تیمی که خیلی دیر بسته شد و مهدی تارتار در فاصله ۴۸ ساعت تا آغاز لیگ بیستم هدایت آن را پذیرفت. پیکانی‌ها از سه بازی نخست چهار امتیاز به دست آورده‌اند. تیم‌های تارتار معمولا سختکوش هستند و کم گل می‌خورند؛ بنابراین استقلال می‌داند که کار سختی خواهد داشت. آنها امروز دو مشکل جدی برای انجام این بازی دارند؛ نخست آنکه محمود فکری به‌خاطر فایل تصویری معروف بعد از بازی با فولاد یک جلسه از همراهی تیمش محروم شده و باید این بازی را از روی سکوها تماشا کند. بر این اساس یکی از دستیاران پرشمار او ماموریت رهبری تیم در این بازی را بر عهده خواهد داشت که گفته می‌شود او صمد مرفاوی است. مشکل دیگر استقلال هم زمین چمن ناهموار ورزشگاه شهر قدس است. پیکان به‌عنوان میزبان، بازی در این ورزشگاه را برگزید و تاییدیه سازمان لیگ را گرفت. استقلال اعتراض کرد و این اعتراض پذیرفته نشد. بنابراین حالا آبی‌ها کار سختی روی یک زمین نامناسب خواهند داشت. این مساله مخصوصا کار را برای بازیکنی مثل مهدی قایدی دشوار خواهد کرد.

   شیخ؛ بدترین خبر روز

فرشید اسماعیلی طبق معمول مصدوم شده و معلوم نیست به بازی امروز برسد، اما بدترین خبر برای استقلال آسیب‌دیدگی جدی و غیرمنتظره شیخ دیاباته است. آقای گل فصل گذشته فوتبال ایران که فصل را ناآماده و با نیمکت‌نشینی شروع کرد، حالا از ناحیه عضله دوقلوی پای چپ دچار کشیدگی شده و حداقل سه هفته دور از میادین خواهد بود. این یعنی دیاباته چهار بازی بعدی استقلال در لیگ را از دست می‌دهد که خبر بسیار بدی برای فکری خواهد بود. او تازه در دقایق پایانی بازی با ماشین‌سازی رگه‌هایی از بازگشت به شرایط مطلوب را نشان داده بود، اما حالا دوباره در روند آماده شدنش وقفه خواهد افتاد. شیخ بازیکن گران‌قیمتی است و به این ترتیب تقریبا یک‌سوم از مسابقات لیگ بیستم را به خاطر ناآماگی و مصدومیت از دست داده و تا اطلاع ثانوی خبری از شادی «پنجه» او بعد از گلزنی نخواهد بود. این البته یک فرصت خوب برای ارسلان مطهری است که فصل گذشته خیلی به نیمکت‌نشینی معترض بود. مطهری حالا بدون رقیب باید طوری میخش را بکوبد که کادرفنی بعد از آمادگی دیاباته هم نتواند او را روی نیمکت برگرداند.