مخالفان روحانی فقط می‌خواهند ۱۴۰۰ را ببرند

منبع: برترین ها

54

1399/9/11

07:59


روزنامه «آرمان ملی» با غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس دهم گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

روزنامه «آرمان ملی» با غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس دهم گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید. ‌‌‌

مخالفان روحانی فقط می‌خواهند ۱۴۰۰ را ببرند

اگرمجلس طرح دوفوريت اقدام راهبردي براي لغو تحريم را به تصويب رساند. بر اساس اين طرح بازرسي‌هاي آژانس از تاسيسات هسته‌اي لغو مي‌شود؟

مجموعه نظام مراقب است و به هيچ‌وجه در پازل صهيونيست‌ها بازي نخواهيم کرد و با انتقام سخت پاسخ آنها را خواهد داد. صهيونيست‌ها با توجه به فضايي که باز شده ترس از اين دارند که ايران در آرامش باشد و فضاي سياسي براي دپيلماسي فراهم شود و از همين مسأله صهيونيست‌ها ناراحت هستند. آنها احتمال اينکه ايران بعد از شکست دونالد ترامپ در انتخابات بتواند اجماع جهاني را عليه‌شان ايجاد کند، ترس دارند و همين مسأله باعث شده که اقداماتي انجام دهند تا تحريم‌ها ادامه پيدا کند. بخش‌هاي مختلف بايد توطئه‌هاي دشمنان رصد کرده و پاسخ قاطعي به آنها بدهند. اما طوري رفتار نشود که آنها زمين بازي را به نفع خود تغيير دهند و بايد به شکلي رفتار کنيم که صهيونيست‌ها از کرده خودشان پشيمان شوند و با اقدامي دقيق درس عبرتي به آنها بدهيم که در ذهن آنها هم نگنجد.

اين محکوم کردن همواره وجود داشته اما براي پايان دادن به آن چه بايد کرد؟

مجموعه بزرگان نظام به اعتقاد من با يک مصلحت انديشي تمامي موضوعات را در نظر گرفته و مي‌گيرند و هرچه که به صلاح مردم است را انجام مي‌دهند. هر اقدامي که ايران بخواهد انجام بدهد منافع و مصالح ملي در آن لحاظ خواهد شد و مردم در اولويت قرار دارند. با توجه به اين که جريان نفوذي روز به روز خود را نشان مي‌دهد بايد همه دقت خود را بالا ببرند تا دچار اشتباهي نشويم . نمي‌خواهم بگويم برخي که در مجلس هستند و شعارهاي تند سر مي‌دهند جريان نفوذي هستند اما اين موضوع را فراموش نکنيد که در حال حاضر من به کساني که شعارهاي تند مي‌دهند خوشبين را نيستم و معتقدم بايد با تحمل بيشتر تمامي اتفاقات افتاده را معقولانه‌تر و باسياست بيشتري بررسي کنند و منافع، مصالح کشور را در نظر بگيرند و دست دشمن را بخوانند.

و کساني که در کشور قدرت بالايي براي تصميم گيري در موضوع امنيت ملي دارند مانند شوراي امنيت ملي و... موضوع را موشکافي و تصميم محکمي اتخاذ شود. مسأله مهم اين است که مسئولان در هر جايگاهي که قرار دارند در زمين طراحي شده دشمنان بازي نخواهند کرد.

اخيرا شاهد حمله برخي نمايندگان به مسئولان هستيم. ريشه اين تفکر کجاست و چه بايد کرد؟

پيش از اين هم گفته بودم که هيچ‌کس حق ندارد کسي را که براي مردم کار مي‌کند، خائن خطاب کند. مخالفان مواضع دولت فقط مي‌خواهند انتخابات 1400 را ببرند، منافع ملت ايران گويي خيلي برايشان مهم نيست. بايد همه تلاش کنند مشکلات مردم به حداقل برسد. آقاي رئيس‌جمهوري، وزير امور خارجه بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده کنند. نمي‌شود هميشه حاشيه درست کرد، وقتي مي‌بينيم اثرات اقدامات ترامپ در آمريکا منفي تلقي شده است و اقدامات وي عليه ايران از سوي مردم آمريکا خسارت‌بار براي کشورشان تلقي شده است، اکنون بايد پيام ما به مردم آمريکا چه باشد؟

بگوييم که شما اشتباه کرديد که ترامپ را حذف کرديد؟ يا بگوييم که شما کار درستي را انجام داديد؟ بايد بگوييم آن چهره‌اي که از ايران براي مردم آمريکا توسط ترامپ ساخته شده بود، چهره غيرواقعي بود. ايران کشوري صلح دوست است و آمادگي دارد که با هر کشوري که منافع آن را تامين کند و دست از دشمني بردارد، بر اساس احترام متقابل رفتار کند.

رياست مجلس يازدهم و برخي نمايندگان اجازه بازديد بازرسي‌هاي آژانس را از تاسيسات هسته‌اي با يک طرح دو فوريتي در مجلس لغو کردند. اين اقدام چقدر موثر خواهد بود؟

رياست مجلس با توجه به اينکه از نمايندگان براي رسيدن به کرسي رياست توقع راي دادن دارد، معمولا هميشه همه را رصد مي‌کند تا اکثريت مجلس را براي راي آوردن داشته باشد و اکثريت هم به آن راي بدهند. ما نمي‌توانيم اعلام کنيم که نمايندگان همراهي مي‌کنند و اين مسأله را قبول دارند اما نمايندگان مجلس فعلا در حال همراهي هستند. تجربه مجلس اين موضوع را به ما ثابت کرده است. اما عرض کردم که موضوع اصلي که ما بايد به آن توجه کنيم مسأله تصميم‌گيري جمعي بزرگان نظام است.

ترور دانشمند بزرگ ما محسن فخري زاده مردم را جريحه‌دار کرد و به‌نظر مي‌آيد که بايد يک انتقام از آنها بگيريم. بنده به شخصه با انتقام سخت مخالف نيستم اما اين انتقام سخت بايد بسيار هوشمندانه و با ضريب هوشي بالا و با بررسي همه جوانب انجام شود. زمان مناسب براي انتقام سخت را نبايد فراموش کنيم و بايد در موقعيتي انتقام سخت بگيريم که شدت آن کاهش پيدا کند.

به هر حال انتقام سخت در چنين شرايطي بايد عملياتي شود؟

درست است اما بايد به اين نکته توجه کنيم که انتقام سخت نبايد طولاني شود و شرايط را براي ما پيچيده کند. در اين مدت اخير اتفاقاتي در کشور افتاد که اميد مي‌رفت شرايط کشور به سمت آرام شدن حرکت کند. لذا بايد به‌نحوي مديريت کرد که بتوانيم با اجماع جهاني حذف ترامپ را داشته باشيم . ايرانيان فراموش نمي‌کنند که ترامپ وقيح بود که دستور ترور سردار رشيد ما را داد و انتقام سختي از او خواهند گرفت. سياستمداران ما نبايد کاري انجام بدهند که بهانه‌اي به دست بدخواهان بيفتد و سوءاستفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو